God morgon!
Attans vad ni skriver! Och inte har jag motivationen att jobba och läsa emellanåt - utan måste läsa allt på en gång. :D *rodnar lite*
Nenne - vad trist med minuset igår. Hoppas på bättring inom några dagar. ;) Kan ju säga att jag kände av halsbränna och rapar väldigt tidigt - och tyvärr fortfarande. Håller faktiskt på att bli knäpp på allt rapande på kvällarna - mår så dåligt av det, och hatar att känna smaken av senaste middagen i timmar. (Måste vara därför jag bara tycker en sak är gott en dag, och inte nästa.)
Oms - du undrade om varför jag inte hade ätit rabarberyoghurten. Ingen filosofi kring det - bara så att det var den som "tjuven" åt upp. Men nu har jag ju två till att äta av. :D Älskar rabarber i form av kräm, glass, paj, saft, kaka, marmelad... you name it. Det är sommar för mig.
Och så var det det där med huset. Trångt mellan husen, mindre i verkligheten än på bild. Fuskrenoverat med källare som hade buktiga väggar - och inte gick att dränera pga berggrunden runt om. Ett elsystem som husets händiga snickare byggt på med charmiga skatbon lite överallt. An accident waiting to happen...
Vattendropp från rör och mögliga fogar i badrum. Den nybyggda friggeboden bestod av samlat byggspill som redan var fuktskadat. (Trodde inte någon hade haft masonit som yttervägg de senaste 40 åren.)
Så vi åkte och tröstshoppade med resten av Stockholm på Barkarby Outlet. Otroligt mycket folk - har nog inte sett såna köer sen de öppnade. Men - jag är mäkta stolt över mitt första "mamma-inköp". Polarn och Pyret mammajeans för 200 kr! Visserligen hade de mest storlek 42-46, alternativt 34-36, men det fanns i alla fall ett par 40 som bara är lite långa i benen. Tänkte att eftersom jag inte kommer i några av mina "skräpbyxor" längre, är det ju bra att köpa något billigt som jag dessutom kan växa i.
Har förövrigt mått rätt illa i helgen, svullen och rapar för mycket. Tycker det är dags att det lugnar sig så att jag får må bra. Blir alldeles för olycklig av att må så här. (Vaknade och surade över struntsaker i morse - så illa att jag grät till och med.)
Och förresten Lappis och Sweet - piraterna var fööööör lång (sååå ont i baken efteråt), halvbra och JA, jag grät också på slutet. Mådde lite sunkigt efter att ha smällt i mig en raggmunk med fläsk på Grodan, samt en portion av deras pommes frites. Tror att jag aldrig vill se flottig potatis igen! (Och förra veckan var det det enda jag ville ha.)
Lördagens middag på Mancini var betydligt bättre - med mig dreglandes över makens vinglas. Där har ni en fin italiensk restaurang med GOD mat och trevlig personal. (Restaurangdiskussionen var uppe i helgen.) Men man måste äta i alla fall för- och varmrätt för att bli mätt.
Slut på maratoninlägg. :)