• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Ojoj, tänkt nu blir jag supernervös och tårögd för Ciccis skull! Så spännande!

• mugglesfan

Cicci: ja just det - glöm inte skumpan

AM: helt sjukt! Kan inte folk vara lite normala? Som sagt, är det inte mkt nog ändå med allt kräks och bajs och blod och slemmiga moderkakor till höger och vänster???

• Tinga

Ojdå, Cicci! Det verkar ju onekligen som att förlossningen är på G nu!

• Moppy

Ja jag blir ockås lite rörd. Faktiskt vår första riktiga trådbebis, där vi alla varit med från tillverkning till plus till graviditet och nu förlossning. Hurra!!

• mugglesfan

Liten: trist med huset men väntat. Du har ju hört alla BS historier... Håller med om att det är bättre att köpa ett orenoverat hus till en billig(are) penning och sedan renovera upp det som man vill ha det. Att köpa ett halvrenoverat el taffligt renov hus (och då till ett högre pris) och sedan ändå få lägga pengar på att byta ut rosa kakel och osäkra elinstallationer är ju halvkul...
    Kan man renov själv är det ju guld för budgivningen blir alltid sämre på ett orenov hus - de flesta har svårt att föreställa sig hur det skulle kunna bli med nya tapeter, nytt kakel, nytt kök mm.

Vickan: huset i Uppsala var rena drömmen! (Förutom köket som saknade förvaring även om det var snyggt.) Kanske lite litet... Men de hade smak enl mig, inredningen var snygg och passade till huset.

Jag är såå glad att vi inte letar hus - jag skulle bli galen!

• Frejis

Tinga - det är nog bäst att fråga läkaren. Jag tror dock att det går att medicinera även om det kanske påverkar fertiliteten. Men bäst att fråga doktorn som är expert på det hela (förhoppningsvis) innan jag spekulerar vidaren.

Cicci - ojdå, det lät att Pick*n vill komma ut. Spännande - och jag hoppas att förlossningen svarar nu!

A.M. - man får nog ibland se för mycket när man jobbar med människor...

• A.M.

Cicci! Jag tror det är på G! Kom det onda i omgångar liksom eller var det hela tiden (tror i o f s inte att det spelar någon roll!). Sipprande vatten - om det nu är det det är - innebär väl om jag minns rätt att bebin kommer vara ute inom två dygn!? Om inte av sig själv så med hjälp. Åh - lycka till om det ska födas barn nu!!! Jättekramar (fast försiktiga så inte magen kläms)till dig! Och din man!

Liten: Nej, byxorna krymte inte nämnvärt efter tvätt (vilket jag var glad för eftersom jag är så långbent). Men vänta tills efter inna du lägger upp dem. Du kan väl vika dem lite tufft innan?

• Bröllopstokiig

Muggles, jag visst är det så att livmodertappen börjar utplåna sig och att det är därför det gör ont, mem min är ju redan "potatismos" så jag fattar inte varför det gör/gjorde så satans ont i natt. Men jag ska ringa förlossnignen igen, det blir nog att vi åker in i dag för koll.

Sorry att jag inte kommenterar allt som har skrivits med hus, mens etc.... Ni vet att jag bryr mig om er iaf!

Känner mig lite uppstressad själv bara... kanske är det bara ett nytt skrämmselskott, men men det vet vi snart...

• Snart så....

Oj cicci, spännande! Kommer du inte fram till förlossningen??? Knäppt, ringer man till sös så svarar de direkt på förlossningsnumret

Låter helt normalt med smärtan som du har. Vatten + bruna flytningar är oxå helt normalt. Du verkar vara i första fasen i öppningsskedet.

Glöm inte att packa mat till maken, nässpray mm :)

• A.M.

Cicci: Och kom i håg att maken ska ha skjorta på sig. Så han kan knäppa upp och lägga Pick'n hud mot hud! (Som mamma ligger man redan rätt naken ... )

Åh så spännande - ska tänka på er!!!

Svar på tråden När märker man av det?