• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Frejis

Sköldkörteln = thyroidea, styr all ämnesomsättning och värmeproduktion i kroppens alla celler.
    Sköldkörteln bildar två viktiga hormoner - jodtyroniner och kalcitonin.

Från hypotalamus, överordnat centra i hjärnan, skickas thyroid realeasing hormone (TRH) till hypofysen för att stimulera till bildning av thyroideastimulerande hormon (TSH).

TSH stimulerar sköldkörteln till att bilda tyroxin (T4) och trijodtyronin (T3). Mängden T3 och T4 balanseras mot mängden TSH så att en god hormonbalans upprätthålls..

Kalcitonin är det andra hormonet som bildas i sköldkörteln och är delaktigt i regleringen av kalkhalten i kroppen.

Sköldkörtel-/ämnesomsättningshormoner är nödvändiga, inte bara för att hålla i gång ämnesomsättningen, utan också för att en kvinna ska bli gravid och för att graviditeten ska kunna fullföljas. Om sköldkörteln inte bildar tillräcklig med ämnesomsättningshormoner kan det bli svårare för kvinnan att bli gravid och risken för missfall ökar.

Och så fortsätter det:
    thyroid.se/content.php&CatID=3

• Liten med Mindre

AM, tack för tipset - det är en ca 2 cm resår inuti en väldigt bred svart trikåmidja. Just nu är de tack och lov lite lösa, men det hoppas jag ändras så småningom. Byxorna i sig är VÄLDIGT låga, så det vill till att ha täckande toppar.

Vet du om dina byxor krympte något på längden i tvätten (jeanstyg)? Är osäker på om jag bör vänta med att lägga upp dem till efter tvätt.

• Liten med Mindre

Pirr - skönt att höra från dig någon gång emellanåt. Och skönt att ni "slappat" till lite och njuter av sommaren.

Trevlig sommar tills du tittar in igen!

• Bröllopstokiig

Hejsan tjejer!

Här är det så där.... inte sovit många timmar i natt pga extrem menssmärta i magen, aj aj aj... bruna flytningar och sipprande vatten. Pick'n verkar vilja komma ut. Ska ringa förlossningen igen nu, har försökt komma fram 2 ggr eftersom BM inte återkommer...
    Värkarna har avtagit nu, men jag känner mig helt öm i magen efter matchen i natt.

I går inhandlades cocacola och kexchoklad och BB väskan ska packas i dag!

Brukar man ha så AM du kanske vet??
    Molande mens värk fattar jag är vanligt, men det var verkligen galet i natt, det gjorde så ont så jag kunde knappt vända mig i sängen. Alvedon hjälpte iallafall inte.??

• mugglesfan

Frejis: näe fan också! Fasen vad orättvist - det var verkligen er tur nu!!! Och inte verkar de hitta ngt fel heller... Jäkla skit. Förstår att du inte är sugen på ivf. Stor kram!!!

• Tinga

Tack för informationen, Frejis! Jag blev själv lite nervös nu, för jag äter Levaxin pga låg ämnesomsättning. Undrar om det betyder att jag får svårare att bli gravid? Jag har varit på vårdcentralen idag för att ta ett blodprov för att kolla mina nivåer nu när jag medicinerat ett tag, så när läkaren ringer om resultatet ska jag fråga om det har någon betydelse för min fertilitet.

• Moppy

Godmorgon girls!
    Stor kram till Nenne och Frejis! Trist med minus och mens *vet hur det känns*

AM -herregud vad folk är roliga. Hela familjen nakna under förlossningen. Är det inte naturligt som det är med blod och b*js och allt sånt där?! :)

• Liten med Mindre

Oj, cicci - det verkar vara på gång!

Vet ju tyvärr inte heller mer än att det kan göra "mensont". Hoppas att du får svar, och att ni får ihop allt som ska med, inklusive skumpan. ;)

LYCKA TILL!

• mugglesfan

Cicci: vår profylaxledare sa igår att när livmodertappen öppnar sig så gör det ont som vid mens (fast värre). Tydligen öppnar sig livmodern pyttelitet vid mens för att släppa ut den där slemhinnan och därför kan det kännas lite likadant.

Om det sipprar vatten och blod är det nog ett annat tecken på att det är på G. Du har ju också haft en förkortad livmodertapp ett tag nu så det kan nog gå fort för dig när det väl kommer igång.

Hoppas du får tag i förlossningen - jag tycker nästan du borde åka in och bli undersökt... Kram!

• Moppy

Men Cicci - gud vad spännande!!!

J*kla BM som inte återkommer. Blir så trött på statlig service ibland... Ring förlossningen!

Svar på tråden När märker man av det?