• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Moppy

Liten - ska också kolla in P&Ps mammabyxor. Cicci hade ju köpt några snygga där också, om jag inte minns fel. Mina vanliga byxor med gummiband börjar spänna för mkt nu...Tycker synd om Pyret som ligger så inklämd därinne. Fast Cicci kanske vill sälja sina brallor till oss gravida snart ändå ;) ;)

• A.M.

Storasystern: Kan bara säga att när man väl testat de första mammabyxorna är det så skönt att man inte förstår varför man inte köpt dem tidigare...

• mugglesfan

Tinga: jag läste nyligen om sköldkörteln och båda störningarna (både för låg och för hög produktion) kan påverka möjligheten att bli gravid. Jag kommer tyvärr inte ihåg detaljerna men detta är absolut värt att kolla upp om du redan medicinerar!

• A.M.

Man kan ha tights också. Köpte låga som gick under magen (med tunika över!). Och så kan man köpa heltäckande strumpbyxor på twilfit (Opaque - 60 denier) och klippa av foten (tips från en expedit där). Ta till i storleken bara - större än du brukar ha.

• mugglesfan

Jag hittade mammatights på Lindex - funkar super.

• Bröllopstokiig

Ska bara meddela att de bygger om hela Danderyds förlossning och har stängt av numret som står i min mapp, det var ju bra att man har fått den infon...
    Kom fram till Spec förlossn. och jag ska avvakta, misstänkte det...
    Gör ju faktiskt inte så ont längre.... så det ska nog inte vara några problem

Men man blir ju stressad, sen är man svintrött för att man har varit vaken halva natten....

Ingen bebis idag iaf SKÖNT!

Vi hörs senare mina favvisar!

• Liten med Mindre

Muggles - jag köpte ett par mamma leggings förra veckan. Men de satt så grymt illa att jag lämnade tillbaka dem och sa att de var oprövade. *skäms*

Grenen passade inte mig alls - otroligt bred, eller nåt.

Tänkte att mina nya billiga mammajeans kunde räcka ett tag. De funkar ju nu med, att ha och "skrota" i (när inget annat skrotigt funkar). På jobbet går det ju att ha de vanliga "fin"-jeansen fortfarande.

Trodde faktiskt aldrig att det var mina tightaste jeans som skulle passa bäst nu när magen svullnar. Men de är väl låga nog? *funderar* Alla sköna skrot-byxor går för högt i midjan och funkar inte alls.

• Liten med Mindre

Skönt att du kom fram till sist Cicci. Irriterande att få fel info för nåt så viktigt! :[

Kanske kan du försöka sova lite nu då, om det går? Du känner nog om det börjar hända nåt igen. Och vilan behövs säkert.

• Storasystern

AM, tack för tipsen! :) Snart kanske det behövs. Har inte egentligen vuxit så mycket än...

Cicci, skönt att du kom fram till slut! Fast lite konstigt att de inte kollar att allt är OK tycker jag allt... Håller tummarna för att bebben stannar därinne ett tag till! :)

• mugglesfan

Cicci: passa på att sova nu då så du är utvilad om det drar igång igen! Sova, äta, dricka... (Märks det att jag precis har varit på kurs? )

Svar på tråden När märker man av det?