• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Det var rätt fascinerande igår när vi skulle bli nypta och andas. Jag fick säga till min man att nypa hårdare så att det gjorde riktigt ont, så att jag fick öva "på riktigt". Efteråt när jag tittade på låret så var jag alldeles röd och svullen, blev nästan som blåmärke

• Liten med Mindre

Hihi...ska nog ta med min massös när jag ev går profylaxkurs. Brukar försöka andas "avslappnande" när hon masserar utsidan på låren, men det är inte särskilt lätt att lyckas. Attans ont gör det i alla fall.

• Liten med Mindre

Skönt Muggles om du är smärttålig.

Hur många dagar hade du kvar att jobba nu? Den här veckan?

• nu är jag fruL

Hejsan tjejer
    Har inte hunnit vara här,. Och nu verkar det ha hänt grejer

Cicci gumman hur är det????
    Är det så att förlossnignen är på g för dig nu???
    Det låter ju onekligen så. Hur går det? Får du tag på någon förlossningsavdelning?

Jag gissar att vår date blir inställd idag. Det låter som om oavsett vad som händer så ska du bara ta det lugnt och vila nu. Det verkar vara viktigt att vila och samla kraft inför en förlossning så jag hoppas att du är hemma och vilar nu!!!!

Vi var och kollade barnvagn första gången i helgen och SHIT vad svårt!!!!
    HJÄÄÄÄÄLP

Vilket märke ska man välja?
    Vilken modell ska man välja?
    Kombi? Duo?
    Vad ska man tänka på???

HJ*ÄÄÄÄLP

Alla säger så olika. Vissa säger att BRIO är bäst andra inte osv
    Jag blir heeelt förvirrad??

Usch nu måste jag springa iväg igen.

Cicci jag ringer dig!

• Lapinette

Så ingen bebis än för Cissi och Mugglan verkar gilla att bly "nypt" . Själva har vi precis fått pris från vår badrumskille och jag vill nu höra med er som har renoverat era badrum hur mycket betalade ni?

• Telemarkgrrl

Lapinette, jag har ingenting att komma med när det gäller barnalstrande men OT-inlägg ang badrum kan jag inte låta bli eftersom vi också ska renovera badrummet efter sommaren. :)

Vi har fått en prisuppgift på 75.000 från firma 1, väntar just nu på offert från firma 2. Det är bara för jobbet och det är ett litet badrum, kanske 2x2 meter. Ni då?

• Lapinette

Telemarkgrrl - är priset inkl eller exklusive moms?

• Lapinette

Plattsättning
    Sänka taket inkl. spottar
    Dörrfoder + tröskel
    Gips till väggar, spackel
    Flytspackla golvet och ev byta brunn
    Nya anslutningsledningar till badkar, WC, tvättställ och maskin
    Golvvärme + övriga elarbeten

Vårt badrum är 1,65 x 3 meter och priset vi fick (svart) är 64 700. Renoveringen börjar om två veckor och kontakten har vi fått genom en kompis som säger att han är kanonbra. Gör inget fel och är supernoggrann.

• A.M.

Hej Frullan! Men har vi inte pratat barnvagnar redan? Fast det är klart, ämnet är i princip outtömligt ...

Jag skulle vilja säga INTE BRIO. Känner till minst två fall denna vnter då plasten i chassit (suflettfästet och andra detaljer) spruckit - av kyla (inte så bra med tanke på att det är en svensk vagn)! I o f s har brio bytt ut chassit vid problem, men man måste stå på sig, ha kvitto och dessutom vara utan vagn ett tag i mellanperioden ...

Jag är som sagt väldigt nöjd med min Teutonia Fun (frånsett spattig på isbuckligt underlag). Men ska ni gå på långpromenader i mer av terräng än promenadvägar på Djurgården så kanske en traditionell 4-hjuling är bäst (finns såna Teutonia också). Och om ni ska lämna vagnen i trapphuset och ta in bebin så är väl en sån med en lös lift att rekommendera (kommer inte ihåg om det är duo eller kombi).

• A.M.

Lapinette: Tycker det låtersom ett helt ok pris!

Svar på tråden När märker man av det?