• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Telemarkgrrl

Det är inkl moms, vi är så fega om det skulle hända något så vi kör vitt. I övrigt ska vi göra exakt samma saker som ni med undantag för installation av tvättmaskin, det får vi helt enkelt inte plats med.

Kolla upp det där med gips i väggarna också, har du sett att det har skrivits om det i DN alldeles nyligen? Tydligen kan gipsplattorna mögla så nu ska dom förbjudas till 1 juli tror jag.

• Telemarkgrrl

Eller, jag menar nog FRÅN 1 juli. :D

• Lapinette

Telemarkgrrl - har också hört det där om gipsplattorna. Ska påpeka det för honom.

A.M - tack för ditt svar.

Tycker det är jättemycket pengar men vi har hört så mycket gott om denna gosse och jag vill åter få förtroende för hantverkare (efter denna seeeega renovering i vårt vardagsrum).

• A.M.

Lapinette: lycka till med badrummet, det blir säkert jättebra! Vad ska ni ha för kakel?

Hur har det gått i övrigt? HAr målaren nyktrat till?

Frullan:
    HAr du kollat barnvagnstester? T ex:
    www.smartson.se/test/barn/babyns-forsta-vagn.htm

Kanske Kronans vagn kan vara något för er?

• Tinga

Lapinette - en kollega till mig får just nu sitt badrum renoverat, och det kostar 127 000.- (vitt) i Malmö. Han fixar ungefär samma saker som ni, men även material (kakel, handfat osv.) ingår i det priset.

• A.M.

Har en kompis som har Kronans vagn och hon är helnöjd (hon rör sig både i stan och i mer lantliga omgivningar). 4-hjuling men rätt nätt ändå. Och så finns det många som gillar designen.

• Lapinette

Tinga - med inredning så landar vi på ca 120 000 kronor.

A.M. - vi ska ha stora (30x45) vita, blanka på väggarna och små (10x10) mörk grå på golvet. Badkaret ska kaklas in och då hade vi tänkt att golvet ska flyta upp där.

• A.M.

Lapinette: Låter SNORSNYGGT!!! Var har ni hittat kaklet? (Vi ska ju fixa om i höst så vi borde nog börja kolla nu ...)

• Lapinette

En kolla till min make tipsade om ett litet ställe som ligger på Saltmätargatan 8, Kakelkompaniet. Supertrevlig ägare som tipsar och ger smakråd. Annars har vi flängt runt på varenda badrumsaffär i Stockholm (nästan).

• Lapinette

Herregud så jag skriver! En kolla - ska vara en kollega!!!

Svar på tråden När märker man av det?