• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nenne78

haha! nu ahrnjag beställt ett bli på smällen-kit. 5 gravtest, 5 ÄL-test och en tub spermievänligt glidmedel. Här ska glidas!!! Och en burk folsyra+B12. Nu läl!

• nenne78

precis. "fan vad det spänner i grenen, jasså, en bebis... hoppsan hejsan!

• A.M.

Lägg på några öl, en sjysst p-rulle och en extra semestervecka så blir det nog trillingar!

• A.M.

Hej Nenne, nu måste jag pallra mig i säng. Tyvärr ingen man där just nu (bortrest) men däremot en bebis som vaknar och skriker i mardrömspanik en gång i timmen... Måste få lite sömn innan nästa gång! Ha det bra så länge till nästa gång och lycka till med allt! Kram!

• nenne78

kram och tack för ditt stöd!! God natt!

• mugglesfan

Men herreguuud tjejer vad ni skriver - man kan ju inte släppa er utan uppsikt en enda kväll utan att ni skriver helt okontrollerat!

Vi har varit på vårt första profylaxkurstillfälle idag - det var skitbra! Även om vi silar en del mumbojumbosnack (tekniker som vi är) så är totalupplevelsen väldigt positiv. Det här att föreställa sig en massa "kärlek och tillit i förlossningsrummet"-snacket har jag lite svårt för. Men mycket annat var bra, tex konkreta andningsövningar. Tex fick männen nypa oss hårt medan vi övade mellanandning (inte den djupa långsamma utan den lite mer hastiga som man ska ta till när värkarna blir intensivare). Och vi fick öva på krystvärkarbete, att tex slappna av när BM säger till (kan förhindra att man spricker för vävnaden hinner med bättre - vilket var jättebra för mig som har lite den oron).

Och mannen fick veta vad han kan göra mer konkret än på föräldragruppen vilket jag tycker kändes bra, det känns som om han är mer förberedd nu. För annars är det bara jag som förbereder mig, läser på och djupandas på Magplasket. Min man har hittills mer haft attityden att "det fixar du" och "vi tar problemet när det kommer". Jag vet innerst inne att jag kan göra det här men jag vill bara ha verktyg att komma igenom det så bra jag kan. Och det som är bra med kursen är att nu pratar vi igenom mycket som vi kanske annars inte skulle ha gjort, pga att man får en massa tankar i huvudet av kursen.

• mugglesfan

Shit Nenne - jag verkar alltid missa dig när du är på tråden! Jäkla skit att det blev minus! Nu har jag inte hunnit läsa ikapp (BT var så förbannat långsamt på att byta sida så jag tröttnade) men hur tidigt testade du?

• nenne78

hej muggles!!
    Idag var dag 30...men jag brukar ha 32 dagars cykel så...

• nenne78

häftigt, det börjar närma sig nu...!

Svar på tråden När märker man av det?