• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Izzie,

jättejobbigt med din kompis. men som sagt, det är bättre du berättar nu än senare tycker jag. Jag vet själv hur det kan kännas när man får veta att foklk i sin omgivning väntar barn, men samtidigt som man känner sig "ensam lämnad kvar" så blir man glkad också. För de som väntar.

Det som är bra är att ni verkar känna varandra väldigt bra och du vet om hur hon känner. Så då är det lättare att inte bli ledsen själv ifall hennes reaktion kanske inte är helhjärtat "lycklig och glädje. Det har ju inget med dig att göra perfsonligen utan är i såfall en känsla som kommer fram pga av hennes situation. Men jag lovar att hon i slutänden ändå kommer känna glädje för dig också!

Men berätta och var ärlig mot henne. Det är alltid det bästa.

• nenne78

precis, å OM det inte skulle vara plus så har jag ju lyckats lura mig själv än en gång och trott att det inte brukar kännas si och så... OK, vi har alla varit där, så ni vet nog vad jag pratar om...

Funderar om det var länge sen jag var på dass...? Hur gjorde CicciL AKA liveplussar'n? Hade hon laptopen i knät samtidigt som hon testade?

• sweetstreet

Haha Nenne! Kan riktigt se dig framför mig nu. Sittande på toa med en teststicka i ena handen och laptopen i andra!!!! :D :D :D :D :D

Se bara till att kissa på stickan och inte på tangentbordet!!! ;) :D

• sweetstreet

Är inte BT jädrigt seeeeegt just nju??? Eller är det vår uppkoppling som ballat ur totalt och plötsligt bytt ut sina steroider mot sirap???????? :(

• nenne78

Sweetie - det är HUUUUR segt som helst! *tömmer sladdarna på pixlar och testar om det hjälper*

ÅÅÅ, jag sitter vid vår stationära burk så det är lite för bökigt att få med sig allt ända bort till toan. Fast jag kasnke bara behöver tangenbordet...

Fast alla rapar och illamåendet påminner om det där konstiga magontet jag hade i vintras, om någon minns. Det som doktorn först trodde var gallsten.

*intalar mig själv om att det ändå blir ett minus så det är lika bra att testa nu*

• sweetstreet

Näe nu skiter jag i detta seeega BT och går ut istället.
    Klockan är ju bara tidig em här än och det är fint väder och 29 grader så vad fasen sitter jag här och häckar för?! :o

Tjingeling!

Och testa gärna nenne!!!! jag är såååå nyfiekn.
    Kollar in här senare för att se om det dykt upp ngt plus i tråden! :)

• nenne78

ut i solen sweetan! Låter underbart! Här regnar det, är 13 grader och midsommar känns som...midsommar. Kallt och knottigt.

• viktualia

med risk för hets.. men Nennegumman.... tänk om du är på smällen?!? kära nån!!!

*kram*

• nenne78

izzie - rapade du som en hockeyspelare också? Jag rapar hela tiden... Skitkonstigt.

• A.M.

Nenne! Testa!
    Hej förresten ...
    Detta är ju så spännande! Innan jag visste att jag väntade min son så var jag övertygad att jag hade just magkatarr ... = symptom!

Svar på tråden När märker man av det?