• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Victory

Äh, skulle ju vara en där på slutet...

• Tinga

Jag smet just iväg och gjorde cykelns första ägglossningstest, men inget utslag idag. Vi är dock redo för att köra varannandagsprincipen nu, precis som Victory. Började faktiskt redan inatt; vet inte när det hände senast att vi vaknade mitt i natten och hade sex! Känns iallafall som ett bra tecken inför veckans "hårdkörning"!

• Tinga

Victory - jag tycker att dina inlägg har en mycket positivare känsla över sig nu än vad de haft på lång tid tidigare, så jag tror säkert att ni är på rätt väg!

• Tinga

Verkar som att jag får hålla låda själv för tillfället! Tyvärr är jag inte alls lika duktig på det som Nenne & Sweet, så det blir tyvärr ingen rolig läsning för er som ska läsa ifatt sen. Kanske borde dricka lite vin till den sena söndagsmiddagen för att få upp tempot vid tangentbordet?

• Tinga

Wow; nu har jag lyckats jobba mer än en kvart i sträck! Funderar faktiskt på att bryta nu, och ge mig ut och springa en runda. Är rädd att det inte blir så mycket löpning på semestern, så jag ska försöka hinna med ett par rundor tills dess. 1 september ska jag springa en halvmara med en kompis, så det gäller att hålla igång!

• start september

Här var det livat i natt!!!

Håller tummarna Nenne - du verkar galnare än vanligt (kan det vara möjligt) så det är säkert ett symptom för dig!!!!

Här pillas det med lite kringarbete till köksrenoveringen. Jag har lite ågren för att jag inte jobbat nåt i helgen, det har inte hunnits med och veckan blir inte nådig nu. Tyvärr vaknade jag igår med migränliknade huvudvärk och mådde tokilla. Först halv två kunde jag kliva upp och äta frukost som stannade kvar. Så en del av helgen försvann. Stackars grannarma, vi spikade till 22 igår kväll för att ta ikapp och det börjar se lika dant ut idag.

Trist att må så där, det var länge sen sist men ett typiskt tecken på stress och att man slarvat med maten för mig. Så nu blir det skärpning!

Var på dop och såg söta små bebisar idag dessutom, inte blev man mindre sugen av det...

Sweet, min röntgen är på torsdag, alltså precis efter din OP. Jag har inte riktigt bestämt mig för om antibiotika är rätt, jag ska fråga på torsdag. Alla de månader jag åt det blev jag i alla fall inte gravid, så då lär jag sumpa denna chans nu också. Men så här år så känns det som att det kan finnas extra mycket bakterier när det är varmt ute så det kanske ändå är smartast att be om det.

Nu ska jag fixa lite till!

• viktualia

tinga - alltid skoj att se när folk håller låda här.. hi hi.... 77 är en fin årgång förresten! men nån joggingrunda känns inte så skoj... jag var ute igår men idag är det ju pissväder.. så näpp.. det får va!

• Lapinette

Frejis - BIM 17-18 juni
    nenne78 ? BIM 17-19 juni
    Lapinette - BIM 23 juni
    sweetstreet - OP 18 juni
    Tinga - BIM 6-7 juli
    Victory - BIM 8 juli
    start september ? BIM 13 juli
    Hjorton - ÄL 29 juli och BIM 12 augusti
    pirr! - ?
    Page ? ?

• nenne78

*harkel*
    hmm... känns nästan som att jag är förkyld *viftar avvärjande mot symptomsökarna * Nä, jag är inte täppt i näsan utan har ont i halsen och harklar slembobbor (vad gör de så högt upp?)

snart september - galnare än vanligt...hahah, eller också var jag full..

______

Nu har jag iaf slöjdat ihop ett bildspel på en f d kollegas bröllop och lagt till musik (Somebody med Depeche Mode). Blev riktigt trevligt och bilderna räckte hela låten ut, eller om det var låten som räckte till alla bilderna... Ska försöka träffa dem före mmidsommar och grilla lite och då kan de ju få den då. Av egen erfarenhet så ÄLSKARR man att få och titta på nya bilder från sitt bröllop, så jag hoppas det blir uppskattat.
    Eftersom jag ändå är i fixartagen kanske jag skulle försöka klippa ihop möhippefilmen från en annan kompis möhippa. det har ju bara gått ett år sen den var... *suckar och har dåligt samvete* Har i alla fall laddat hem jättelagligt eller så "I'll be there for you" med The Rembrandts (Vänner-sången, ni vet) eftersom hon har sett alla program 23 gånger i snitt. å jag har ju tekniskt sett redan börjat. Bravo.

Å fy fan vad hungrig jag är. Å shit vad klockan är mycket och jag har inte ätit sen lunch... AAAAAAAAAAAARGHHHHHHHHH!!

Svar på tråden När märker man av det?