• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Izzie

Mamma o Pappa blev glada! Pappa är väl som vanligt inget "känslomonster" och höll sig hyggligt neutral, men Mamma tyckte det var skitkul!

• Izzie

Det var det verkligen! Illamåendet några dagar innan, det saknade snigelspåret och lite känslig...

• Izzie

Hade däremot inte ont i brösten alls...

• Tinga

viktualia - nu är joggingturen avklarad, och den började i solsken och avslutades i spöregn! Hade jag tittat västerut på himlen innan jag gav mig iväg hade det inte blivit någon joggingtur, för när jag kommit iväg ett par hundra meter såg jag att det tornade upp sig enorma gråsvarta moln, så jag insåg att åskan inte var långt borta. Trodde att jag kanske skulle hinna runt, men icke! Ca 5 minuter hemifrån började det regna så där kraftigt som det nästan bara gör i samband med åska, så jag kom hem som en dränkt katt. Kunde nästan skippat duschen!

Izzie - jag förstår att det känns jättejobbigt för dig att berätta för din arbetskamrat, men jag hoppas att det går bra. Förr eller senare måste du ju berätta och det är ju bättre att du gör det innan hon kan gissa.

Nenne - det måste var helt omöjligt att inte fundera på symptom i samband med BIM, oavsett vilken föresats man har!

• Izzie

Nej, du har helt rätt ang min kollega... Det är väl bara att säga det, för det blir inte lättare ju längre tiden går. Hennes egna reaktion kan ju bara hon ta ansvar för...

• nenne78

jag har funderat själv hur vi ska berätta och (jag har nog sagt det förut men det ar nog länge sen) eftersom vi bor så långt från våra föräldrar (hehe, tillräckligt om du frågar mig) så tänkte vi ta kort på en kanelbulle i ugnen och göra ett vykort och skriva att jag har det skönt härinne, vi ses om 6 månader - mamma och pappa hälsar, typ. hahaha, och eftersom jag är så ond tänkte jag skicka senare till mina svärföräldrar så att de får höra på omvägar... mooahahaha. Fast det komemr jag såklart inte att göra när det väl gäller eftersom jag i så fall kommer att ha dåligt samvete för resten av mitt liv (sånt som inte min svärfar har, alltså)

• nenne78

haha vilket syftningsfel, både liv och dåligt samvete - moahahaha *skrattar elakt*

• Izzie

Men va duktigt att ge sig ut att springa! Jag önskar att jag kunde hitta den motivationen och energin. Nu kan du iallafall vara nöjd med dig själv ikväll!

• nenne78

eller också inte, aaah jag fattar inte vad jag skriver själv ens en gång.

Om jag är på dag 30, kan jag testa på kvällkisselikiss? Borde det inte vara 14 dagar sen ÄL oafsett hur lång cykel man har? 14" passar alla cyklister?? HAHA...arne hegerfors...

• Izzie

Tycker jag var en jätterolig idé Nenne! Gör det! Och jag tycker gott att du kan hålla på vykortet till svärfar lite... Du har inte ett gammalt julfrimärke kvar nånstans? Då kan det ju gå med ekonomipost... :)

Svar på tråden När märker man av det?