• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Izzie

Har du testat än då Nenne? Jag är så nyfiken... Några fler symptom?

• Izzie

Nu har jag berättat för mina föräldrar! Skönt att folket i min närhet vet nu, för nu börjar jag se riktigt fet ut. Magen har växt som sjutton de senaste dagarna. På kvällarna är den gigantisk. Hittar inga vettiga mamma-kläder i butikerna. Allt finns bara i st 34 el 44. Så utplockat. Är det någon som kan tipsa om var på nätet man kan hitta bra mammakläder? Skulle vilja ha en tankini och lite byxor och shorts...

• Izzie

Måste berätta för min närmsta jobbarkompis imorgon. Känns asjobbigt.
    Hon var gravid för ca ett år sedan och hade då velat ha barn i flera år. Sen fick hon ett sent missfall i v 12 och var HELT knäckt. Jag var hennes stöd. I stort sett alla våra kollegor gick hem och var mammalediga förra året, det var bara jag och hon kvar. Nu har hon försökt bli gravid igen hela året, men utan resultat. Det enda hon verkar hänga upp sig på nu är att åtminstone inte jag är gravid också. Men det är jag ju nu. Det hör till saken att jag dessutom var med när hon tog sitt grav test förra året och visste alltså samtidigt som hon att det var bebis på gång. Jag å andra sidan är i v14 och har inte berättat för henne än. Lite naivt har jag ju hoppats att hon skulle bli gravid under tiden... Jag vet att hon kommer bli helt knäckt när hon får veta att jag är gravid. Mitt rationella jag förstår att jag inte kan ta ansvar för att hon inte blir gravid och jag borde så klart inte ha dåligt samvete, men fy vad jag hade unnat henne en liten bebis oxå. Hon är så himla barnkär.

• nenne78

Izzie
    häftigt, vad sa de?!?!?!?!? Vilken vecka är du i?

MNä, jag har inte testat. Men det är som vanligt innan mens, att jag letar fastän jag inte skulle. Har förresten inbillat mig att jag inte kommer att ha några riktiga symptom förrän man vet att det är något där, om du förstår hur jag menar...
    Fast jag mår faktiskt lite illa och har så gjort några dagar. Fast inte spysjuk utan mer som magkatarr . Och som sagt så började jag lipa när jag sjöng en smörsång igr kväll alldeles själv...*fnissar generat* Å nu börjar ju brösten göra ont som vanligt före mens fast det är ju, som sagt, som vanligt...

Och om vi ska vara riktigt öppna här så har jag dock inte fått något snigelbromsspår i brallan och tycker att jag har mer flytningar än normalt vid den här tiden. men hey, vad faan vet jag hu min kropp egentligen fungerar. HAHAHA!

• Izzie

Någon som har tips på hur jag ska lägga upp det?

• nenne78

Izzie
    oj, läste just... vilken jobbig sits! Önskar jag hade något bra råd. Men jag tror hon förstår dig om du förklarar varför du itne vågat berätta för henne tidigare.

• Izzie

Det liknar mina symptom precis! Nenne, för satan, du måste testa! :)

• Izzie

Jo, det gör hon kanske, fast jag vet inte om jag ska berätta lite deltagande eller om jag bara ska vara "glad"... Hon är en superkänslig människa. Jag måste dessutom berätta för henne tidigt på morgonen strax efter sju, för det är enda chansen att vi kan vara ensamma. Då måste hon dessutom vara kvar på jobbet hela dan och brottas med informationen...

• nenne78

samtidigt kan jag tycka att det är lite fräckt av henne (fast hon gör det ju självklart inte med flit) att säga till dig att det är skönt att du inte är gravid i alla fall, eftersom det då blir ännu jobbigare för henne (underförstått) om/när just du blir det.
    Jag tror säkert att hon kommer att glädjas med dig fast hon kommer nog att bli väldigt ledsen för sin egen skull ändå. Men du kan ju inte hjälpa henne genom att avstå heller.

• nenne78

Izzie
    *sväljer hårt*
    nä... var det samma för dig? Nu blir jag ju nästan rädd...

Svar på tråden När märker man av det?