• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • viktualia

ööö oavsett först eller sist på V...

jag hejar på dig och hoppas att maken och du ska ha riktigt mysigt tillsammans! Min make och jag åkte till Dubrovnik med Ving och det var verkligen prisvärt och supermysigt!!

Så gå nu och pussa maken från mig och hälsa att från Vickan och säg att jag tycker att ni ska dra iväg på tu man hand redan i sommar!!

*stärkande kramar*

/pladdermajan på V som sitter och JOBBAR så här dags.. urk och burk (=det går dåligt just nu.. fniss)

• Hjortron

Lapinette- Bzzzz-zzzzz...
    Förresten, era hantverkare..är det ett skämt eller? Jag är chockad. Som någon skrev, har dom ingen yrkesstolthet?? Jag antar att ni har satt ett fast pris redan och att dom inte tar betalt för tiden arbetet kräver.

Sweetstreet- Wow, vilken förändring på din cykel! Är det pergo som du fått? Eftersom jag inte känner av ÄL så tänker jag att jag kanske har en svag sådan. Apiforce kan tydligen förstärka ägglossningen eftersom det blir ett naturligt tillskott av hormoner (eller nåt sånt) Det var så många på *viskar* FL som testat det och blivit gravida den månaden att jag bara måste ge det ett försök. Blir det inget då så går vi via fertilitetskliniken och då hoppas vi få hjälp där istället. Det kan ju lika gärna vara hos mannen felet ligger.

BIM nästa helg, Lappi och vem mer? själv hoppas jag på en märkbarare ägglossning då

• Lapinette

Hjortron - gjorde ett försök till BIM-lista i fredags här på tråden men det blev många frågetecken. Vet att Frejis har BIM i början av veckan så hon är nog först ut.

Vi har inte betalat hantverkarna och visst har vi ett fast pris. Maken tänkte slå vad med vår kontaktperson som hela tiden lovar att de ska bli klara att om de inte är klara typ mån-tisdag så ska vi bara betala hälften. Han har sagt så många gånger att på fredag, tisdag etc då kan ni äta middag i ert vardagsrum. Sure!

Det där Apiforce, vart hittar man det och hur länge har ni försökt Hjortron?

• Lapinette

Victory - har varit både i Kroatien och Thailand och säger som Viktualia att det är väldigt olika resmål. Var i Thailand för typ 15 år sedan så mycket har nog hänt sen dess men vissa öar vi besökte var verkligen paradiset. Kroatien är som en blandning av Grekland och Italien. Vi besökte en ö som heter Brac och ligger utanför Split. Fick rekommendationer av en kompis som är halvkroatiska. Klart hav, mysiga och romantiska gränder och god mat. Vad ni än väljer kommer ni inte bli besvikna. Utan välj resmål efter det som passar er bäst just nu.

• Lapinette

Frejis - BIM 17-18 juni
    Frejis - BIM 17-18 juni
    Lapinette - BIM 23 juni
    Victory - ?
    sweetstreet - OP 18 juni
    Hjorton - två veckor efter Midsommar?
    pirr! - ?
    start september - BIM mitten av juli?
    nenne78 - ?
    Page - ?
    Tinga - BIM 7-10 juli ???

• nenne78

Hejsan heej!
    Sitter hör ensammen och spelar sing star för mig själv, hahah vad sorgligt! Började böla nästan (jag är vanligtvis INTE sån) när jag sjöng (eller nåt) Daniel bedingfields "If you're not the one", är det ett symptom eller *asg*

Jag är imorgon på dag 30, och jag tror att jag har mellan 30-32 dagars cykelstyre men jag vågar inte testa än för då lurar väl bruttan i vassen. Och jag vågar knappt skrriva vad jag tror... Mina symptom hittills är alltså

- böla när jag sjunger
    - rapar hysteriskt

alltså inte särskilt troligt till en bebbe någonstans i magtrakten men det var det bästa jag kunde komma på.

• nenne78

spännande med en massa BIMare nu i juni - önsar stenhårt att det bllir massa plus eftersom jag lärde mig förut att en massa minus blir plus...

• nenne78

ho hooo är alla på krogen eller?

nu måste jag sjunga lite igen.. Försöker sätta highscore på alla låtar.

Maken med vän stack efter vår mysiga middag - lax, avocado och räksallad, nypotatis och fantastiskt vitt vin - ner på krogen men jag orkade inte hänga med. Jag har varit supertrött hela veckan och skulle väl även där kunna pricak av det som symptom om det inte var för att även maken har varit supertrött också, så det är nog mer våra sovvanor än hormoner i gungning. *suckar*

Men jag har verkligen inte ansträngt mig särskilt mycket med att känna efter så mycket för sist vi försökte så gjorde jag inget annat och så skendräktig som jag har varit då vill jag inte bli igen(=besviken på kärringen)

Och de här veckorna efter ÄL har gått väldigt fort och omärkligt och *klämmer brösten* mina vanliga menssymptom (som är samma som gravidsymptom) har ännu inte infunnit sig. Kontentan av det bör ju blli att jag varken är gravid eller kommer att få mens. Hmmm.....

jada jada jada

dags för en ny sång! (hann med en här emellan, hihihi - loo hoo seer rrrrr)

• nenne78

ooh vad jag könner mig patetisk

Svar på tråden När märker man av det?