• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Lappis! Jag förstår att du/ni blir förbannade!!!! Tycker verkligen att det är såååååå dålig stil!!!

Era hantverkare verkar inte alls seriösa. Har de liksom ingen "arbetsstolthet" alls? Seriösa hantverkare kommer när de ska och gör det de ska. Ofta tar det den tid man kommit överens om också.

Jag har inte så mycket erfarenhet av hantverkare själv eftersom vi gjorde vårt renoveringsarbete själva när vi köpte lägenhetetn i Stockholm. Men min mamma har anlitat en del hantverkare genom åren och hon har de flesta gånger fått tag på riktigt bra sådana! En av dem var såpass bra att hon alltid ringer honom nu om det är något som hon behöver fixa. Han är skitduktig och noggrann och snabb och trevlig.

Har ni förresten skrivit kontrakt med dem om jobbet? Skrev ni isåfall in någon tidsplan? För om ni gjort det så kan ni ju faktistk hävda att de inte uppfyllt denna del av kontraktet och när betalningen kommer upp kan ni "erbjuda er" att betala ett lägre pris p g a denna utdragna process.

• sweetstreet

lappis såg förresten Piratfilmen igår.
    Blev varken besviken eller glatt överraskad. Den kändes exakt så som jag trodde den skulle vara. Dock lite väl lång tycke rjag. De kunde gott ha klippt ner den.

Fast hur du kunde börja gråta i slutet fattar jag inte! ;)
    Jag är normalt superblödig och grinar för ingenting, från "Fånga Nemo" till om Sveriges landslag vinner någon fjantig match.... Men inte ens jag lyckades bli såpass berörd av karaktärerna att jag brydde mig så mycket att det kom några tårar....

• Lapinette

Håller med om att den var för lång. De kunde ha tagit bort 30 minuter mitt i. Början var ganska rörig också. Ahhh...jag gråter lätt över olycklig kärlek och de skulle ju vara från varandra i 10 år. Då bölade jag.

Nu sitter vi här hemma och beslutar om vilka hotell vi ska ta på vår Västkusttur. Det verkar bli semester i år också.

• viktualia

sweetstreet - japp jag jobbar idag och ska jobba hela dagen imorgon. Dock hemifrån och med avbrott som joggingrunda och ikväll: grillfest med lite öl... svårt att dricka öl och banta tyvärr... det blir inte några mängder då.

Nu har jag snart gjort 75% av det jag hade tänkt att hinna idag... så det blir nog grillning och öl lite snabbt och sen hem och jobba igen....

• A.M.

Lapinette: Kan inte låta bli att kommentera er målare ...: FULL!? Herregud! Men det var väl kanske ärligt i alla fall ... Fast hur lustigt det än låter så förstår jag hur jobbigt det måste vara!
    Idag har jag shoppat som jag hade tänkt - papper till våra bröllopsinbjudningar + ett par superreaskor som jag KANSKE kan ha till klänningen eller så kan jag inte det och då var de så billiga att det inte gör något.
    Kul att planera resor! Vilka hotell har du på G?

• Lapinette

A.M. - det blev 2 nätter i Fjällbacka, 2 i Mollösund, 2 i Varberg och 3 i Ängelholm. Inväntar dock svar om min bokning är ok men jag har tidigar i veckan kollat uppp om de har haft rum så jag håller tummarna.

• viktualia

Lapinette - låter som en bra semester utan hysteriskt mycket tid till förflyttning... själv brukar jag flänga runt på västkusten mellan svärisar och polare som bor i krokarna och risken är ofta att det blir mer "bilåkningsdagar" än "sitta och ta det lugnt" dagar. Men avstånden ni har planerat att förflytta er, verkar helt rimliga!!

skoj med västkustsemester på det sättet!! Själv lär jag synas i Lysekilstrakten och har vi tur har kompisarna i Falkenberg tid för att besök...

• Victory

Nu behöver jag råd!!!

Eftersom vi nästan inte får någon ledighet tillsammans i sommar och det inte verkar bli någon bebbe än på ett tag så har vi bestämt oss för att resa bort tillsammans. Frågan är bara vart?!

Antingen Kroatien en vecka i slutet av augusti. Känns lagom långt borta båda i tid och rum.

Eller så två veckor i thailand så snart det är möjligt, t.ex. november-december (är vädret bra då?). Det känns lite långt att åka + att det är länge dit, men det är ett drömresmål. Vad ska vi välja??!

• viktualia

Kroatien har jag varit i på sommaren, vi åkte till Dubrovnik och hade en ljuvlig vecka där med mysiga utflykter, god mat och sköna bad! Verkligen en bra del av Medelhavet!

Frågan är ju dock lite svår att svara på. Det är ju en väldigt stor skillnad mellan att dra iväg nu snart och att vänta tills i höst. Och vem vet om ni lyckas i bebisfabriken nån gång i höst?!?!

Näee mitt råd är att dra iväg i sommar, njuta av varandra och kanske ta ännu ett kliv närmare varandra - det har väl låtit som att ni behöver lite romantisk tid på tu man hand om jag inte blivit helt snurrig.

Och Kroatien var ett väldigt mysigt resmål!!!

*sköt om dig*

/trådens andra dam på V

• Victory

Tsss... du är ju trådens FÖRSTA dam på V!!

Jo, man ska ju leva i nuet och det känns (helt riktigt ) som om vi behöver lite quality time tillsammans... SNART! Thailand känns mer orealistiskt på nåt sätt. Och det kanske bli av i framtiden någon gång. Men just nu känns det som ett lite för stort "projekt" (+ att vi ju hoppas på mage till vintern). Kroatien lockar faktiskt...

Svar på tråden När märker man av det?