• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Viktualia - du är ju inte med på listan!!!

• viktualia

Lapinette - *nääähäääääeee* är jag inte... ha ha ha... nästa mens är planerad till 28/7.. ha ha ha..

Allvar: Sluta med p-piller kommer jag troligen att göra under 2007, men inte just nu. Önskar SÅÅÅ mycket att jag ska få något fastare jobb först, men det finns ett datum när p-pillren tar slut mer eller mindre oavsett...

• viktualia

Man måste ju få dreggla över drömhus ibland.. och här är mitt... www.hemnet.se/a.asp&q=1&s=3

Drömmer om att flytta "hem" igen.. men ingen av oss har jobb där och hamnar vi i de där faggorna är det VÄLDIGT långt till makens "hem"... men det där huset är nog bland de mysigaste jag sett!!

• BrudSommar2006

Vickan, vilket mysigt hus! Precis ett sånt är det vi vill ha också, vi och alla andra som letar hus här och trissar upp budgivningarna...

Så det är dags att sluta med pillerna under året nu i alla fall, det gör du rätt i! Hoppas att det löser sig med jobb först men annars hoppas jag att det ordnar sig ändå för er.

Undrar hur länge Page har gått över tiden, det lät ju nästan lite som att hon trodde att det var ett plus på gång?

Lapinette, vilket elände men hantverkarna, det blir ju bara värre och värre. Efter att ha hört alla skräckhistorier här så känns det mindre och mindre lockande att leta hus och veta att man måste ta tag i sånt så småningom.

Liten, lycka till på visningen idag, trist att det regnar men förhoppningsvis kommer det mindre folk och tittar då.

• BrudSommar2006

Jag bävar för när maken ska börja jobba igen på onsdag! Tur att han bara ska jobba i en och en halv vecka innan semestern, sedan ska vi vara på Öland hela juli och så är hon ju lite äldre sedan när jag blir ensam med henne igen och jag har förhoppningsvis hunnit läka då också. Som det är nu så kan jag ännu inte lyfta babyskyddet eller barnvagnen i och ur bilen så jag kommer ju ingenstans nu när jag blir själv. Tur att det är gångavstånd till lilla Ica i alla fall så att jag kan ta mig dit och handla om det skulle krisa. Jag kan inte gå så långt än men dit ska jag nog kunna gå, jag var ute på min första lilla barnvagnspromenad igår och det gick rätt så bra.

Vi var ute hos mina föräldrar hela dagen igår, först för att jag skulle klippa mig hos deras granne och sedan för att äta tillsammans under eftermiddagen för att fira makens 35-årsdag. Det var ju bara det att lilla Iris sov mer eller mindre hela dagen medan jag inte hade någon möjlighet att vila och sedan var hon ju så klart vaken hela natten. Tog igen lite sömn i förmiddags men ska nog sova en stund igen nu så att det inte blir likadant igen, hon verkar ha vänt på dygnet. Antar att det inte går att få en så liten bebis att vända tillbaka igen i någon hast.

• BrudSommar2006

Har hunnit läsa ikapp i tråden nu, hittar inget mer från Page så det kanske blir utredning i alla fall? Verkar inte vara något plus på gång i alla fall som jag hade fått för mig.

Desto mer lovande låter det ju från Nenne, hon var visst på väg att testa nu, så det är väl BIM på gång? Får hålla tummarna och hoppas på ett plus där i stället.

Hoppas att alla inte försvinner iväg på semester sedan utan att hålla oss uppdaterade. Tror inte att jag klarar att vänta i flera månader på att få veta hur det går för alla!

• Hjortron

Nenne- och så ligger man och sover när partajandet äntligen satt igång som värst på BT Frågan är vem som hade roligast, mannen på stan eller Nenne hemma?

viktualia- Jag dööör! Vilket hus... ett sånt som jag i mitt stilla sinne drömmer om men inser att ekonomin inte riktigt håller i takt med alla budgivningar

Lappis- Vi har försökt i precis ett år nu. Gifte oss i juni förra sommaren. Apiforce köper man i dom vanliga hälsokostbutikerna eller via naturpost på nätet. Jag har tagit min första kapsel nu på morgonen.Här är länken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m19461956-1.html
    Jag var bara tvungen att testa

• Hjortron

En annan tråd som också är lite intressant att följa:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m20345871-1.html

Har dock kört på grape ett halvår nu utan att det hjälpt mig men för vissa verkar det funka.

Sen är det väl lite så här, det man tror på brukar fungera eller hur? förlitar man sig på något och kan släppa det egna ansvaret för det så tror jag det hjälper. det talas ju om så många som försökt i flera år och när de väl släpper tanken på egna barn och adopterar så blir de tillslut gravida, eller par som precis fått veta att fertilitetsmottagningen ska börja undersöka problemet blivit gravida av sig själv.

• viktualia

Hjortron - kan bara instämma... som sagt.. det där huset ger mig våta drömmar... hm... tur att jag inte bor i stan - för då hade jag nog inte kunnat motstå att gå på visning och äcklas lite lagom.... (fast jag kanske smyger förbi nån gång nästa helg när vi ska till Ua...)

• vårbrud2008

Det där med att inte hinna med något när man fått barn går upp och ner tycker jag. Min son sov ju som sagt inte och jag hade inte mycket mat till honom så jag fick ge tillägg, och allt detta tillsammans plus en jobbig förlossning gjorde att jag var TRÖTT den första månaden så då skickade jag sambon att handla och göra ärenden och duschade inte förrän han kom hem om sonen inte mot förmodan sov. Mina kompisar kom hit och var sociala och då passade jag på att göra lite småsaker när de gullade med sonen. Efter 3 månader vände det lite med sonen och han låg mycket i babygymet och sen vid 4 mån började jag med gröt och vid 6 mån tyckte jag det var riktigt kul att vara hemma med sonen så då började vi aktivera oss mer och mer. Innan hade vi bara gått på babysim. Nu är det inga problem att tex baka bullar i lugn och ro, som jag gjort idag .

Mugglesfan
    Jag köper mycket orange och rött till min son för det passar han så bra i och så är det tråkigt med allt blått och grönt. När han föddes fick vi nästan bara de färgerna så sen började jag köpa annat, allt utom rosa som sambon absolut inte vill att sonen ska ha.
    Jag köpte sonens spjälsäng på IKEA och den kan man hissa upp och ner. Hade den uppe när sonen var nyfödd och fällde sedan ner den när han började resa sig. Jag gillade det.
    Jag väckte aldrig min son för mat eftersom han sov så dåligt så jag var bara glad när han väl sov. Han fick mat när han vaknade istället. Jag pumpade ut om det blev för hårt tryck i brösten istället.

Svar på tråden När märker man av det?