• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • nenne78

hehehe heeeejsan! Nä, jag har inte vågat testa, gör det nog imorgon bitti. IIIIH!

vickan - vilket sagohus!!!! VILL HA!!!! Varför ringer aldrig den där tanten som man inte visste att man var släkt med och sänker sin drömvilla till mig för någongång????

Maken ahde visst världens kväll igår, när han kom hem så bara garvade han oavbrutet och skrek att han blivit jagad av raggare, hahahahah!!
    - på något vis hade någon av raggarna frågat honom om han ville hångla (skäggig typ) och maken hade svarat "Ja, om du kan hinna ikapp mig så" - men han hann inte ens trampa ett varv förrän han var fast. Raggaren frågade resten av personerna i bilen om han "skulle hångla med räkan" och de skrek "HÅNGLA! HÅNGLA!" MEn han fick cykla iväg okysst och de gasade efter i en chevabuss med kapat tak, på cykelbanan tutandes la cucaracha... Han hade aldrig cyklat så fort och höll på att skratta ihjäl sig Idag är han inte lika sprallig, däremot. Och doftar terpentin.

• viktualia

Nenne - jaaaaa jag undrar också när telefonsamtalet från Advokatfirma Andersson ska komma och en myndig röst i andra änden frågar om jag är Vickan och sedan berättar att tanten XXX YYY testamenterat 20 miljoner till mig.... hm.. *lyfter telefonluren för att kolla om den funkar*

• nenne78

Skulle du inte bli förvånad om de frågade om du var Viktualia och inte *piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip*?

• nenne78

nu ska här sovas middag med trötte maken! YEIIII!!!!! MYSIGT! (brukar resultera i eehhehehehe nuts nuts!)

• viktualia

Nenne - ha ha ha ha ha... om nån ringde och frågade om jag var Viktualia skulle jag nog tro att det var DU som busade! *fnittrar förtjust*

• Tinga

Lapinette - lite info till din BIM-lista: jag är 30 år, och kommer troligtvis att ha BIM runt 6-7 juli. Fortfarande har jag dock inte haft ägglossning den här cykeln, så säker är jag ju inte, men om kroppen fungerar ungefär som tidigare bör det bli BIM ungefär 1 vecka in i juli. Jag är på semester i USA tills den 15:e juli, men ska försöka gå in här och uppdatera er om läget.

Förresten, Lapinette, skulle ni bo på Klitterhus i Ängelholm? Min man var där på kurs under veckan som gick, och han var jättenöjd med både boende och mat. Han bodde i ett hörnrum med utsikt både längs stranden och ut mot havet, så det var tydligen perfekt. Maten var också väldigt bra, och särskilt deras fiskanrättningar. Jag hoppas på att jag ska bli bjuden dit på någon weekend så småningom!

Själv var jag faktiskt i Kungliga Hufvudstaden i fredags, men tyvärr bara över dagen, i jobb. Hade jag inte haft annat inbokat den här helgen hade jag nog stannat tills idag, för jag tycker att Stockholm är en fantastisk stad att besöka. Dessutom var det mycket bättre väder där än i Lund i fredags (21 grader och sol mot 13 grader och regn), så det var inget kul att åka tillbaka hem. Jag blev iallafall tröstad med en god middag på restaurang tillsammans med trevliga kompisar på kvällen, så då kändes det lite bättre.

Nenne - jag läste ikapp här nu på eftermiddag, och jösses vad jag garvade åt dina inlägg! Var får du allt ifrån? Ska bli spännande att höra din rapport om BIM eller BOM de kommande dagarna. Håller tummarna för dig!

Själv har jag nu bara tre arbetsdagar kvar tills semestern, och det ska bli så skönt att få vara ledig! Jag är riktigt less på mitt jobb för tillfället, så jag hoppas att semestern ska hjälpa till att få upp motivationen tills jag är tillbaka. Annars får jag väl börja längta tills nästa semesterresa, som redan är bokad. I september blir det en vecka på franska rivieran, för att fira vår femåriga bröllopsdag. Jag kan inte fatta att vi har varit gifta så länge; vart har tiden tagit vägen? Lapinette - du kanske har några bra tips om just franska rivieran? Fast den frågan kanske jag borde ställa i resetråden som du och Piggelin skriver i?

• Tinga

Ojdå; nu slog jag nog nytt personligt rekord i längd på inlägg! Det finns ju mycket statistik i den här tråden, men finns det egentligen någon angående inlägg med flest tecken?!? Inte för att jag brukar räkna mina, men ändå.

Jag borde egentligen också jobba lite nu, för att ta igen en del av den "förlorade" tiden från mina tjänsteresor under veckan, men jag har verkligen inte lust. Har hittills ägnat drygt en timme åt att läsa ikapp allt jag missat sedan i torsdags kväll, och det var inte lite! Mycket roligare än att jobba!

• Lapinette

Tinga - ge mig din mailadress för jag har redan en fil med tips till Franska rivieran som jag gett till andra kompisar.

Härligt att höra goda vitsord om Klitterhus. Dock försöker vi med en budgetvariant så vi har inte bokat de stora rummen som förmodligen har den vackra utsikten men vi tänkte inte heller sitta på rummet utan på deras stora altan med ett kallt glas vin...eller förhoppningsvis cola för min del.

• Lapinette

Frejis - BIM 17-18 juni
    nenne78 ? BIM 17-19 juni
    Lapinette - BIM 23 juni
    sweetstreet - OP 18 juni
    Tinga - BIM 6-7 juli
    start september ? BIM 13 juli
    Hjorton - ÄL 29 juli och BIM 12 augusti
    pirr! - ?
    Page ? ?
    Victory - ?

• Victory

Rapport från mig: Jag borde ha BIM runt den 8 juli OM jag nu får ÄL som jag ska. Här tas ingenting för givet... ÄL borde bli runt midsommar eller någon gång veckan efter (väldigt specifikt och bra va'? ) och vi laddar för fullt för att köra varannan dag. Jo, det känns bra och hoppfullt nu men ändå lite skört... lätt att det går snett och att man hamnar i svarta hålet igen... Men nu ska vi tänka positivt!

I övrigt har det varit lite svajigt med humöret men vi jobbar på att lösa de problem som orsakar det (t.ex. att vi bor på en byggarbetsplats som aldrig blir klar!)

Nu ska jag på 37-årskalas!!!

Svar på tråden När märker man av det?