• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Blir visst ensam kvar här !!! Ha en toppenhelg i NY tänk inte på mig som sitter i en renoveringslägenhet i Stockholm. KRAM

• Lapinette
    Jag skämta bara...ska nog knyta mig också. Har ju en morgondag med hantverkare framför mig.
  • sweetstreet

Haha lappis!

Trodde jag gav ett bra råd i mitt förra inlägg!?! ;)

• viktualia

Vinekvink!

Lapinette - att jag inte softade med ett glas vin berodde på att jag måste jobba idag... urkigt men sant! Inget sofistikerat vindrickande i sikte... bara lite grill och öl ikväll, men annars BARA jobb...

Hantverkardiskussionen - i augusti började hantverkarna jobba hemma hos mina päron för att dra in vattenburen värme i en enplanskåk.Det skulle ta 5 veckor tror jag. I december var det färdigt efter att hantverkarna bland annat råkat spika rakt igenom en vattenledning, vilket skapade vattenskada på 1,5 kvm golv. De (hantverkarna) fick bryta upp golvet ner till betongplattan för att sen låta det torka i 3 veckor.. Tur att mamma och pappa har ett stort hus och inte var beroende av just det rummet... Ersättning? Näee men de återställde i alla fall det som de förstört...

• Hjortron

Idag har jag tagit ytterligare ett steg Inhandlade 90 kapslar bidrottninggelé (apiforce). Jag känner ju inte av min ägglossning och bidrottninggelén ska tydligen göra ägglossningen starkare. Spännande att se om det händer något. ÄL nästa helg!

• Lapinette

Så Hjortron ska bli en bidrottning. Intressant!

Själva har vi tagit en promenad plus lunch ute på Drottningholm. Ingen hantverkar här då vår kontakt ringde imorse och sa att målaren var full!!! Har aldrig hört på maken. Så helgen började med att jag blev flyende förbannad.

• sweetstreet

Oj Lappis! FULL??!?!?!!??? :o
    Hm, tycker inte era hantverkare låter seriösa....

• sweetstreet

Hej Vickan!!!

Så du jobbar också idag. Fy! Jag ska också jobba. Men än har jag bara hunnit till frukosten.... :D
    Tänkte ha en hyfsat lugn morgon innan jag drar till jobbet. Sedan blir det nog ett par timmar där. Men ska vra ledig imorgon.
    Ska du jobba imorgon med??

• Lapinette

Sweet - häpen över att man säger så som ursäkt. Tyvärr målaren kan inte komma för han är full?? Kunde han inte ha sagt "sjuk"? Jag får psykbryt på detta projekt. Nu sitter vi här i röran.

• sweetstreet

Hjortron!
    Har sett om detta för länge sedan när jag scannade Familjeliv. Men jag testade just då rosenroten och den fick min cykel at bli superseg och konstig så jag slutade ta den och var heller inte sugen att testa ännu något hälsokostpreparat. Men det verkar ju fungera på vissa så hoppas det gör det för dig! :)

Annars måste jag säga att mina piller jag fick av läkaren nu (hormoner) verkligen satte sprätt på min cykel. Hade en liten blödning vid dag 14 som säkert indikerade ÄL, och sedan kom tanten som ett brev på posten dag 28. Helt otroligt! Tidigare har ju min cykel varierat från 33-38 dagar ca.

Svar på tråden När märker man av det?