• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Suss gott September! Jag blir nog kvar här ett tag till. Var är Sweet och Page?

• A.M.

Tänk om läkare var som hantverkare: "Oj då har du spikat dig i tummen, ja vet du då tar det nog ett par tre veckor innan vi kan greja det. Det är leveranstid på gipset vet du och så är sköterska som ska plåstra om dig på ett annat jobb just nu men om du sätter dig och väntar så ska jag bara gå och hämta tvättspriten i bilen så ..." (varpå läkaren försvinner och återkommer nästa dag, lägger in ett stetoskop, försvinner kommer tillbaka en vecka senare och fortsätter jobbet)

• A.M.

Lapinette: Håller helt med dig att de kommer längre med ärliga tidskalkyler. Vi ska göra om badrummet i höst och när jag först hörde 6 veckor tänkte jag att tjena det blir väl snarare 12 veckor då - men enligt dessa hantverkare så var 6 veckor "worst case scenario".

• Lapinette
    trodde faktiskt inte att det där som alla sa om hantverkare var sant men det verkar inte bättre. Våra grannar här har också haft klåpare och det var så illa att de var tvugna att komma tillbaka och göra om massor av jobbet. Tror ni de kom, tror ni de fick tag på dem...ja, efter en vecka. Detta var i april och senast igår såg jag hantverkarna vara här och hämta allt skit som de ställt utanför vår dörr.
  • Lapinette

A.M - vart tänker ni ta vägen när de gör ert badrum. Antar att ni har två så ni tänker bo kvar?

Själv har jag redan varit med om en renovering, stambyte och då bodde jag så mycket som möjligt i Cannes. De veckor jag var tvungen att vara hemma sov jag på soffan hos mamma. Denna gång flyttar vi dit då mamma ändå bor på landet på somrarna. Går inte att bo mitt i röran ...och inte utan toalett och dusch.

• A.M.

Ja herregud! Det har gått så långt att jag nästan inte har lust att lära känna en kompis nya pojkvän - för att han är snickare (och därmed hör till "de onda")

• viktualia

dåligt med NY-girl här... men det är ju fredag idag....

själv ska jag sova men jag lär hänga här imorgon om det är nån som vill leka då!

• Lapinette

Hoppas ingen här inne har en pojkvän inom denna bransch!?!! Fast å andra sidan det finns säkert några som är hederliga och ärliga bara att vi inte har träffat dem.

Annars, vad ska ni göra i helgen. Maken var i Madrid i jobb. När kommer han hem?

Svar på tråden När märker man av det?