• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • A.M.

Jag trodde också att köket skulle vara klart på 2-3 veckor ... Jag är glad att jag avstyrde ombyggnaden från månaden innan Livia föddes till nu i alla fall...

• start september

Vi ska ju göra själva köksmonteringen själva (maken älskar sådant) men bara att fixa allt förarbete med snickare, målare, golvläggare, elektriker tar fler veckor.

Sen är det upp till oss i vilke takt det blir, men då har vi ju semester också.

Jag räknar därför med att vara utan kök 8 veckor, men de fyra första är hantverkartid och resten är vår tid inkl lite avnryt för semester.

• A.M.

Men allvarligt vad är det för FEL på hantverkare? Varför måste det gå så långsamt???

• Lapinette

Det är jag som vill bo här och makens chef stängde kontoret i Nice och öppnade ett i Stockholm precis efter vårt bröllop. Vi hade sånt flyt! Men visst saknar jag Cannes och vi har sagt att kanske en dag flyttar vi tillbaka. Vi får se! Har även pratat om andra ställen i världen men jag vill vara här nu när vi försöker få barn.

• start september

Jag fattar faktiskt inte. Fast nu i högkonjunkturen så har de ju så mycket jobb och klämmer in en massa extra så då drar väl varje projekt ut på tiden.

• A.M.

start september:
    tycker det låter smart av er att montera själva efter att förarbetet gjorts av hantverkarna - då finns det liksom en stopptid för dem. Egentligen borde man ha det i kontraktet, en tidsgräns som om den passeras innebär avdrag på priset med x kr per vecka. (Då hade vi ju nätan fått betalt för att göra om köket! )

• Lapinette

Grabbarna som är här jobbar på flera projekt samtidit. Han som är chef sa själv till mig att de är överallt så inget blir klart. Hur dum får man vara? Han får ju inte betalt förräns det är klart. Skulle de bara ägna mer än 1-3 timmar per dag här så hade det här varit gjort på en vecka. Är så trött att bo så här *SUCK*.

• start september

Jag förstår Lapinette. Hade vi inte försökt få barn tror jag att vi inte åkt utomlands en period nu också. Men Sverige är oslagbart på vissa sätt...

• Lapinette

Vi hade fått tillbaks för vardagsrummet och eftersom vi inte har betalat något så kommer maken skrika sig blå för att få ned priset. Annars har vi diskuterat om att dra ut på betalning lika många dagar som de dragit ut på renoveringen...ja förutom att få ned priset då.

• Lapinette

Vet ni vad det dumma är? Jag tror på killen som ska renovera vårt badrum, att han kommer hålla vad han lovar. Han känns mer genuin och säger själv att han inte ger några drömkalkyler. Max 5-6 veckor för ett badrum men det kan gå på 3-4 veckor men räkna med det värsta. Sånt gillar jag - ÄRLIGHET! De som gör vårt vardagsrum lovar hela tiden.

Svar på tråden När märker man av det?