• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • A.M.

Brudsommar:
    Angående vatten till Iris: Jag önskar att jag vågat ge sonen vatten när han var spädis - vågade inte för BVC sa nej. Känner nu att jag borde gått på min magkänsla ... Det var olidligt hett de första månaderna när han var nyfödd och han åt/ammade konstant - för att han var törstig! Han hade jätteont i magen men kunde inte sluta amma eftersom han behövde vätskan. Jag tror att han hade haft det lugnare med sin mage om han hade fått lite vatten då och då (det handlar ju bara om små slurkar!)

Angående att de inte vill sova i vagnen/sängen ... Hon är ju så liten än! Bara två veckor. Då är man inte stor. När sonen var två veckor minns jag att jag gråtfärdigt sa till min kloka morbror att "han kommer ALDRIG sova i vagnen!! och då sa morbror: "Så känns det nu, men om ett litet tag har det där löst sig och du oroar dig för något helt annat och så kommer det vara resten av livet". Och så är det ju.

Att sova i vagnen var dock något jag fick träna honom till, närr han var ett par månader. Vi gick ut i en skog och så fick han ligga ivagnen, nymatad och nybytt och lagom varmt klädd - och skrika tills han somnade. Det var ingen lek men det ordnade sig på ett par dagar. Man kan göra så - bara bestämma sig och vara envis. Eller så gör man som de nya strömningarna inom babyvård tycker: följer barnet och låter det lilla barnet själv säga till hur de vill ha det ... BabyBjörn-sele är en bra hjälp om man ska kånka.

Ett tips: lyssna på Knattetimmen på P4- Radi Stockholm 103,3 på måndagar kl9.30-10.30. Vet dock int eom de har sommaruppehåll nu - men de ger fantastiska råd där och man kan maila eller ringa in frågor!

LYCKA TILL!

• Lapinette

Hallå, någon här inne som vill chatta lite. Jag är hemma efter bio och har precis ätit en nyttig middag men med vin. Där struntar jag i dieten. Att vara utan sött har jag inga som helst problem med men vin?! I alla fall, sitter här vid ett trångt köksbord med maken mittemot. Båda med varsin dator och rödvin. Maken är superirriterade då hantverkarna typ har lagt ca 30 min på vårt vardagsrum idag. Han är så besviken och nu sitter han och jobbar.

• Lapinette

Härligt september! Varför är du här en fredagkväll?!

• start september

Låter bra med rödvin, här har det knaprats värktabletter så det fick bli mineralvatten. Men jättgod middag ute blev det så jag är ganska nöjd ändå!

Var filmen bra?

• Lapinette

Jag ville visa maken hotellen jag har hittat till vår semester men han behöver jobba då jag drog iväg honom på bio så tidigt . Han är visserligen ändå inte på humör pga hantverkarna men ändå. Så ovanligt att han är sur. Han är annars den där positiva i vårt förhållande. Nu är det istället jag som sitter här och försöker vara glad.

• start september

Både maken och jag var trötta, så snabb middag ute och sen sova tidigt är planen(ska göra köksinköp imrogon). Men han började surfa så då började jag också.

• Lapinette

Varför värktabletter??! Och vad åt ni? Älskar ju mat men med min diet så blev det biff, sallad med feta och avocado och så gjorde jag tsatsiki till. Egentligen ska jag undvika även youghurt i fas 1 men det går ju bara inte. Och förresten så läste jag att för mig som bara vill ned 2 kg så ska jag ta fas 2.

• start september

Fredagen den 13 ja...

Det konstiga är att 13 alltid varit mitt turnummer, så kanske kan det hjälpa till...

Svar på tråden När märker man av det?