• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Frejis - JAG MED!!!! Kvar alltså i aladåbernas land. Själv fick jag tillsägelse från en kollega idag som vet om att vi försöker. Jag håller nämligen diet denna och nästa vecka (vi ska ju inte prata om vikt här inne så därför har jag inte sagt något) och hon var orolig att det kan påverka och tyckte jag var dum som gjorde det just nu.

• Frejis

Lappis - jo, jag fick ju en binda och till och med möjligheten att duscha efteråt. Så omtumlad som jag var gjorde jag det och så saknades handduk. Det fanns i alla fall papper där ;) men det rann nästan ingenting så att jag slängde bindan och klev ut fräsch och nyduschad. Något bisarrt!

Jo, September, när du gör kontraströntgen fråga vad de ser på bilderna. Till mig sade systern direkt att allting var bra så jag visste det när jag skulle till läkaren sen. Skönt att slippa oroa sig.

• viktualia

Liten - hm.... jooo det vet jag väl.. .men sannolikheten att få en skymt är nog större där än hemma i "min" håla.....

Förresten vad tror ni om det här huset www.hemnet.se/a.asp&q=1&s=4

Problemet är mest att det ligger så off att man måste ha två bilar och blir väldigt bilberoende... annars var det ju coolt! Maken är rätt på, men håller med om mina invändningar..

• Lapinette

Så Frejis om du stressar så äter jag just nu för lite kolhydrater.

• Oms

liten - varför smakade du inte rabarben - e det ngt man inte ska äta som gravid? synd för mig isf - jag har ätit rabarber paj 2 ggr redan - ääälskar det!

Lapinette - jo Sergel e poppis, jag gillar den, känns så otvungen på ngt vis, det går många filmer och det finns alltid plats ngnstans så man kan bara kila förbi o glida in (sen att just jag bokar o betalr innan på nätet e en annan sak:))

• Frejis

Ett par kilo hit eller dit gör väl ingen skillnad för ev befruktning. Det är väl ingen grym diet som du håller nu Lappis? Tror inte att det gör så mycket, embryot kan väl inte fatta sådant ;) :)

• Lapinette

Tack Frejis, känner likadant! Jag har aldrig i hela mitt liv tänkt på vad jag äter men efter att ha beklagat mig över de nya cykelringarna som har dykt upp tänkte jag prova i typ 10 dagar för att se om det verkligen gör någon nytta. Hittills på 4 dagar - 1 kg. Det enda jag har syndat med är lite honung och så vin.

Vickan - vilket hus och vid vattnet och allt. Verkar som folk har en förkärlek till rosa. Har jag missat någon trend?!

• Oms

Vickan - ME LIKE! best so far! och du har ju snart körkort så slå till, grymt billigt men det e ju för att det inte ligger i el stockholmo - tänk er samma hus här...haha:) kanske ska börja spela golf oxå? säga vara kul!

• Frejis

Kolhydrater fanns nog i min pommes igår kväll :) och cheddarost :) mums, så gott!

• Frejis

Jag försökte med en liten pseudodiet när maken var bortrest, men igår kom han och jag föll tillbaka till matträsket :)

Viktualia - vilket hus! Alldeles vid vattnet *drömmer mig bort* varför kan inte priserna i Stockholm börja sjunka?

Svar på tråden När märker man av det?