• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • A.M.

Hejhej! Här är en till utan kök! De har hållit på i 8 veckor nu! Och jag har blivit ganska fet på kuppen ... Inte så kul när man ska visa upp sig i brudklänning om tre månader. Tur att jag köpte en löst sittande ...

• Lapinette

Maken sitter här och räknar commission. Får han in affären i Israel så är det vårt badrum. Inte helt fel!

Annars så skålar vi för oss, att jobben i vår lägenhet ska vara över snart och att vårt jobb (tittande på magen) snart ska ge resultat.

• start september

Yes, ett äldre radhus i tre plan. Det är pyttetomt men en stor terass i söder med sjöutsikt över en liten sjö. Helt fantastiskt förstahus men kanske inte att bo i resten av livet.

• Lapinette

Hej AM! Och vad gör du ikväll (förutom att titta in här)?

• start september

Det ÄR svårare att äta nyttigt med mest en mikro, helt klart...

Men är det inte jobbigt med Livia? Äter hon inte lite vanlig mat nu?

• Lapinette

Utsikt över liten sjö låter mysigt. Själv sitter jag och tittar rakt över på våra grannar (de berömda bögarna som jag chattade med Page om för 2 veckor sedan). Ska inte klaga då vi bor överst i huset och kan sitta ostört på balkongen och tittat ut över taken. Fast utsikten vi hade i Cannes slår ändå allt. Vy över staden och havet....ahhh. Satt alltid ute på terrassen och åt middagar och på våren satt vi kvar med tända ljus och lyssnade på grodorna. I miss it!

• Lapinette

A.M. - 8 veckor låter som ganska lång tid för ett kök. Läste om Cissi's optimistiska plan för någon dag sen och den har jag för mig var på 2-3 veckor. Själv har jag tappat tilltron på hantverkare då vårt vardagsrum skulle ta 5 dagar och snart är vi inne på vecka 4. Det hade onekligen gått fortare om vi gjort det själva.

• start september

Ni har ju möjligheten att flytta ner igen om/när ni tröttnar på Stockholm! Cannes är jättemysigt, jag har bara varit där en gång för länge sedan, men jag skulle gärna bo där tror jag!

• A.M.

Hejhej! Jag och Livia är helt solokvist hemma (sambon
    är på kurs i Madrid, och storebror på semester med sin pappa i L.A.) och har haft en lugn och mysig kväll.

Det har varit skitjobbigt utan kök - främst med maten till sonen - 9år. Vi har ju mest ätit take away-mat (därav fetman). Livia får bara burkmat, stackarn. HAde gärna gjort egen barnmat men utna kök går det ju inte. Men nu kan jag börja så smått - har fått en spishäll och en lånediskbänk i alla fall ...

Det har tagit så lån tid beroende på överbokade hantverkare och strulig köksleverantör ...

Svar på tråden När märker man av det?