• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • A.M.

Vi måste ju bo kvar trots att de meckar med badrummet. Svårt att flytta iväg ngnstans med en bebis och en nioåring på halvtid ... Vi har en toa och en äcklig dusch (som vi också måste fixa, men inte samtidigt) i andra änden av lägenheten så den får vi väl använda. Det bästa vore ju att göra det när man är på semester så man i alla fall kommer bort några veckor men samtidigt kan man inte släppa "de onda" lösa hemma utan uppstyrning ... Då kan det bli som för mitt ex som kom hem efter att ha haft hantverkare hemma: HELA vardagsarummet var gult, inkl. snickerier och öppen spis, samt de hade monterat överskåpen i köket ca 20 cm ovanför köksbänken ...

• Lapinette

Men Vickan du brukar ju sitta här med ett glas vin....come and join us. När går folk och lägger sig egentligen...det är fredag!

Hmmm...jag kommer nog titta in här lite då och då i helgen som vanligt när jag är i Stockholm och har datorn hemma. Dock ska vi försöka undvika vara i lägenheten då målaren ska komma imorgon...förhoppningsvis.

• A.M.

Lapinette: Han är borta hela helgen, på MBA-kurs i MAdrid. Imorgon ska jag och Livia shoppa och på söndag ska vi luncha med en kompis. En lugn och skön helg med andra ord. Vad ska du göra?

• Lapinette

A.M. - säg inte så där vill inte vara övervakare! Men visst kommer vi att åka hit med jämna mellanrum då alla blommor behöver vatten. Som sagt, jag tror att killen som ska göra vårt badrum är super. Har fått så bra rekommendationer på honom och vet att han gör superjobb så jag litar fullkomligt. Maken däremot (men han är ju fransman och litar inte på något...och tyvärr har han oftast rätt) suckar när jag säger att jag tror och känner att det här blir bra.

• A.M.

Men man MÅSTE övervaka dem. Fast det räcker nog att de vet att ni kommer hem med jämna mellanrum och kollar. Våra klantskallar till målare som vi hade förra sommaren beövde man visserligen gå och hålla i handen och visa var de hade missat ... Jäklar vad arg jag var på dem!!!

• Lapinette

Vi ska göra allt vi inte hunnit med när vi har varit ute och rest den senaste månaden dvs boka vår semester på Västkusten, kolla igenom allt som ska beställas till vårt badrum, kolla vad vi ska beställa från Villeroy (vår servis går ut om typ några veckor). Typiska saker vi sagt att vi ska gör men som inte blivit av. Nu är det i sista sekund.

Annars hade vi trott att vi skulle skura av golven från byggdamm och börja flytta in möbler till vårt vardagsrum men det tror jag inte blir av.

• A.M.

Lappis - inte meningen att skrämma upp dig, har ni fått bra rekommendationer på badrumskillen så blir det säkert bra! Våra målare var en sista-minuten-lösning

• A.M.

En mysig pysselhelg, helt enkelt!

• Lapinette

Målar och tapetserar gör vi normalt själva men då vardagsrummet kände som ett "viktigt" rum och då vi fick för oss att lägga in spots så blev det hantverkare.

A.M. - ska vi diskutera något trevligare? Semester, favoritmat, vin eller shopping?

• A.M.

Bra ämnen! Favoritrestaurang kanske?

Svar på tråden När märker man av det?