• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Hej på er!

Sitter här och väntar på att bli upplockad för att åka till Jönköping och fira midsommar (utan nubbe ). Men jag har hittat en ny god alkofri ölsort - Norrlands guld. Smakar mkt mer riktig öl än de andra sorterna jag provat (och jag har provat runt kan jag säga!).

Vänner: absolut ska vi boka in en fika!

Kul att höra om din op Sweet, att den gick så bra och att du känner dig rätt så hyfsat pigg ändå, så här snart inpå op. Verkar som om du har haft en stor utbuktning inuti livmodern då om de har plockat bort en stor "polyp" och att det nu är en fin "hålighet"?! Det kanske är därför det inte har fäst? Jag tror att du måste ha blivit befruktad några ggr när mensen varit sen (särskilt på er semester för då var den ju väldigt sen). Gud vad bra att du gick och kollade dig och att de kunde fixa det här så snabbt!!!

Håller självklart båda tummarna för Lappis!

• BrudSommar2006

Vi har precis haft makens föräldrar och farfar här på besök men nu har de åkt iväg igen. Resten av dagen ska vi vara hemma bara vi men vi måste uträtta lite ärenden innan affärerna stänger och sedan har väl dagen snart gått! Det är ju inte strålande sol i alla fall så att man känner att man borde vara ute, får se om det börjar regna eller om det kan bli en liten promenad senare.

Koko, vilken tur med permis så att du får hem och fira midsommar!

Lappinette, du har redan försvunnit iväg men jag fortsätter hålla tummarna. Hur var det, skulle sysslingen dricka vin då?

Sweet, skönt att du verkar vara i återhämtningstagen och att det hela verkar vara åtgärdat nu då.

Vänner, kul att allt fungerar så bra för er, det gör det väl här med men så mycket sömn blir det ju inte, det är ju ett väldigt skrikande vissa nätter faktiskt. Man är rätt slut när man suttit med en liten skrikande bebis en hel natt men, men, det ordnar sig väl så småningom, i går skrek hon större delen av dagen i stället, vilket ju är att föredra, och så har hon sovit så snällt hela natten, bara vaknat och ammat och så somnat igen.

Ha en riktigt trevlig midsommar nu allihop!

• Izzie

Åhh Cicci! Jag kunde inte annat än skratta när jag läste upptakten till Pickens titt-ut! :)
    Vad typiskt dig att starta med en riktig festnatt innan förlossning. Är supernyfiken på att läsa din story!!! Stort GRATTIS!!!

Sweet - Skönt att höra att op gick bra! Verkar som de tog väl hand om dig. Ska bli spännande att följa dig nu ett par månader och se vad som händer! Kram!

Koko - Skönt att du fått lite permis iaf. Hoppas att din midsommar blev lyckad trots inramningen. Ska bli intressant att höra vad du drabbades av när du prkar skriva igen...

Muggles - Hoppas du hade en trevlig midsommar i mina trakter! Blött var det ju hursomhelst ;)

Lappis - Jag är nyfiken så jag dör! vad händer???

Midsommarkramar till er alla!
    (skönt att inte vara bakis på midsommardagen :) )

• BrudSommar2006

Suck, strulig dag idag, maken har fått ta hunden och sätta sig på Albano djursjukhus, han bara skakar och flämtar, de ska visst göra ultraljud på magen på honom men det är ett par timmars väntetid. Det låter dyrt på jourtid midsommardagen men vad gör man. Vi hade behövt handla innan affären stänger fyra också men det blir väl inget med det nu. Jaja, vi får klara oss ändå, det är vid sådana här tillfällen som man önskar att föräldrarna inte åkt till stugan på Öland men, men.

• start september

Hej!

Hoppas alla hade en bra midsommar, själva hade vi jättetrevligt hemma hos några vänner. Lite tung i huvudet idag dock...

Hur går det Lapinette?! Jag vet att du inte hade uppkoppling på landet, men jag håller ju tummarna så hårt att jag ändå måste in och titta!!!

• start september

Sweet,

vad skönt att OP är över och gick bra! Jag vet att de gånger jag fått narkos har jag varit jättetrött i flera dagar, både säkert av medlet, ingreppet och också den mentala anspänningen.

Det är kanske bra att låta kroppen vila de veckor de nu blir även om det kan låta lite trögt med celibat. Det blir en urladdning kan jag lova när ni kommer igång ordentligt igen!!!

• start september

Koko, hoppas det känns bätte snart och att du kan passa på att läsa lite bra böcker när du ändå måste ligga där på sjukan.

Det viktiga måste ju vara att du och Conny mår bra!

• Hjortron

Hej Tjejer! Kravlat mig upp ur ur ryggläget i soffan Egentligen inte så bakis, bara trött & seg.

Komer ni ihåg att jag skrev att jag började med apiforce (bidrotninggelé) i förra veckan? Jag har ju funderat på om jag har väldigt svag ägglossning då jag knappt märker av den, förutom att jag får utslag på stickan då. Idag fick jag världens gelé-slajmig klump i trosan, och efter en stund kom det ännu mer. Har sökt lite på FL och det kan tydligen tyda på att ägglossningen är på G och det med besked. Jag är överlycklig men samtidigt irriterad på mig själv att jag inte vågat testa apiforce tidigare trots att jag läst en massa om det på nätet..

Egentligen ska man nog börja med tabletterna på mensens första dag men jag började en vecka efter mensens första dag. Verkar ha fungerat iallafall
    Kanske ett tips till er som inte heller märker av ägglossningen?

• Hjortron

Just det..Lapinette!! Jag håller tummar & tår att du haft en riktigt nykter och tråkig midsommar

• Vänner-fan

Kollar in och spanar efter rapport från Cicci, men den har inte inkommit ännu.

Hoppas ni hade en bra Midsommar! Vi hade trevligt, stannade till sist som vanligt och kom inte hem och isäng förrän klockan 4 på morgonen. Den här gången la vi ner massor med krut på att ge prinsen ett långt sovpass under kvällen och det lönade sig på alla sätt och vi fick äta middagen i lugn och ro när de andra gick omkring och tröstade sina knytten.

När vi gick upp i förmiddags frågade maken varför jag ammat samma bröst under alla amningar på natten. Shit, jag måste varit riktigt trött och borta. Inte undra på att prinsen protesterade ibland och ville ha så ofta. Det var säkert rätt tomt emellanåt. Nåväl, gick upp vid 10, tvingade mig själv att vara vaken några timmar och sov sen en lång middagslur. Nu ska vi ute i fina vädret. Kunde inte bara liiiite av den solen kommit igår i stället??? Jösses, regnet stod verkligen som spön i backen!!!

Tjingeling!

Svar på tråden När märker man av det?