• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Härligt att ni ätnligen fått ert hem tillbaka också!!!! :)

• Vänner-fan

Hej tjejer!!

GRATTIS Cicci till sonen!! Ska bli intressant att läsa din förlossningsberättelse sen! Särskilt som den börjar med headbangande!

Åh vad skönt att din op blev lyckad Sweet! Kul att läsa din berättelse också! Man kunde verkligen se det framför sig! Så 3 veckors celibat som väntar nu då... Se till att göra allt det där man inte kan göra som gravid... Fast får man en lätt graviditet kan man ju göra det mesta iofs.

Och kram till dig Koko! Hoppas att din Midsommar-permis blir bra!!

Mina pojkar sover nu. Själv slocknade jag ett tag under sista amningen. Händer väldigt ofta fast jag försöker låta bli, för nu är jag ju inte särskilt trött fast jag borde sova för att vara i fas tills imorgon. Vi ska fira Midsommar med fyra andra par. Ett par fick barn i mars, ett annat par några veckor efter oss i maj och ett tredje ska ha om 3 veckor. De enda som inte har barn eller är gravida är värdparet. Väldigt snällt av de att bjuda in oss... För vi brukar inte fira Midsommar ihop(dock alltid nyår). Men så är de inte i desperata barnskaffartagen heller, det är jag säker på. Och då hade man nog undvikit att fira med ett sådant gäng, det hade iaf jag själv gjort...

Måste också skriva att jag uppskattar dina inlägg mycket Oms! Hoppas bara att du får rätsida på dina tankar och känslor inför förlossningen också. För mig går de inte riktigt ihop med allt klokt du skriver!

• Piggelin1

hej vänner,
    kul att läsa om hur du har det - uppskattar inläggen från "andra sidan", dvs hur livet är nu med bebis! Ni verkar ta det som det kommer liksom. Inte oroa er för mkt & ändå samtidigt anpassa er efter hur det funkar för pojken Lite så som jag skulle vilja att det blir för oss med!!
    Muggles & jag pratade precis om det när vi tog en kaffe i Haga efter jobbet idag.

Sweet - intressant att läsa om allt som hände för dig & det låter ju som om det gått bra! Lite spännande att höra hur sjukvården funkar i andra länder också!
    Måste vara otroligt skönt att ha det överstökat! Kände lite av samma sak då jag opererade bort en cysta/ena äggstocken för snart två år sen. Mkt oro innan, men jädrigt skönt sen när det var över...

Cissi - stoooort grattis!! Ser fram emot din berättelse jag med!!

Koko, krya på dig så jättemkt!! Hoppas att du snart får komma hem på riktigt & inte bara på permis!

Glad midsommar till resten av er!!

• Vänner-fan

Lappis,
    Åh en repris av Vänner på plasman, så trevligt
    Jag är verkligen totalt överförtjust i den serien. Kan erkänna att jag kollar lite på det så gott som dagligen och har gjort det väldigt länge. Har alltid ett band redo i videon så fort det inte är nåt på tv som slår ett avsnitt av det... Vilket det sällan är. Fast jag sett de flesta avsnitten så många ggr att jag kan replikerna skrattar jag fortfarnade högt och bara älskar stämningen i serien och hur bra det får en att må. När jag var deprimerad för evigheter sen nu hjälpte det mig en del. Några avsnitt har dock varit bottennapp med dålig humor, men de bästa är ju så himla bra... Men ibland känner jag att jag borde liksom gå vidare och hitta nåt nytt att följa, t.ex. nån av de serierna ni skriver om. Desperate housewives, Grey´s, 24, Lost, etc. Har aldrig sett ett avsnitt av de och de lär ju vara väldigt bra. Men jag tror aldrig jag blir så fast i nån serie som jag är i denna.

Ja ja, amöban som knappt klivit upp ur havet än har talat. Totalt OT och ointressant dessutom.

• Vänner-fan

Piggelin,
    Ja din iaktagelse om hur vi verkar ha det har jag hört fler säga till oss och det stämmer nog ganska bra. Lite grann "Jaha, nu sätter vi barnet vi fick på armen och vandrar vidare". Men så har vi nog haft det rätt lätt också. Tänkte på det på festen vi var på i lördags. Blev överröst med frågor. Hur går amningen? Bra. Hur funkar det med sömnen? Bra. Hur gick förlossningen då? Bra.
    Men det kan ju alltid dyka upp nya saker och situationen kan ju förändras. Men oroar oss för saker gör vi inte särskilt mycket.

Det vore för övrigt väldigt trevligt att träffa dig och Muggles på en fika vid tillfälle! Hagas kanelbullar går ju inte av för hackor...

• Piggelin1

Jättegärna! Vi får se till att boka in ngt så småningom, om inte annat så efter semestern. Vore jätteskoj att ses!

Det slog mig precis att ni verkar ha det & ta det lite som min bror & hans fru, de fick en liten tjej för snart ett år sen & kör mkt samma inställning som ni, tar det lite som det kommer liksom. Funkar det, så kör de på, om inte så tänker de om & ingen oro i onödan. Testade ganska tidigt att göra en kort resa, det funkade jättebra, de fick blodad tand & nästa gång kanske de var borta två nätter, lite längre bort osv. Men så tror jag iofs att de haft tur & fått världens snällaste tjej. Men tror stenhårt att om man som förälder tar det hyfsat easy, så speglas det i barnet med. Stressade föräldrar ger stressat & oroligt barn. Sen finns det självklart saker man inte kan styra över, som tex kolik & så, men grundinställoningen liksom. Jaja, vi får väl se hur kaxig jag är i slutet av november

• Lapinette

Piggelin - håller med i den teori. Tror också att tar man det lite "easy" så funkar allt som det ska. Det är när det blir för många måsten, stress som även barnet blir stressat och hela tillvaron komplicerad. Är bara rädd att jag själv inte kommer att klara av att vara den där coola som tar en dag i taget, för så är jag ju inte idag utan ska planera allt och ha totalt kontroll. But let's see...kanske även envisa jag kan förändras.

Som sagt...har tittat på så många avsnitt av Greys idag att det där med BIM helt har lämnat skallen. Greys och vin är att rekommendera om man vill slippa tänka. Vi får se om jag får i mig bra dos imorgon också för att slippa de gnagande tankarna...och då menar jag vin inte Greys för på landet har vi ingen dvd.

Bonne nuit filles, nu är det dags för sängen!

• Lapinette

Glömde säga - kokosen you are alive!!! Stackare som måste vara kvar i ytterligare några dagar men härligt att du får permis imorgon för att fira Midsommar med maken. Ta hand om dig!

• sweetstreet

Lappis!!
    Skräm iväg tanten med mycket snaps och en sill och falskspelande dragspel!!!!! :D :D :D

Själv har jag just kommit på en ny midsommarvisa för dig gumman:

Små tummarna små tummarna blir blåare var dag
    små tummarna små tummarna blir blåare var dag
    jag håll' de, jag håll' de, jag håller de så hårt
    Jag knip åt, jag knip åt så tummarna blir blå

skräm tanten väck skräm tanten väck skräm tanten väckväckväck
    Låt lillkanin låt lillkanin få boa sig hos Lapinette

:D

Du får själv hitta på dansstegen Lappis!!!! :D :D :D
    Men jag gissar att du kan lista ut melodin... ;)

• Lapinette

Det är min mans favorit små grodorna...hi,hi! Tack Sweetis vi börjar Midsommar med att maken är lite smått bakis sen gårdagens vin. Bra va!

Nu drar vi ut till landet. HA EN RIKTIGT BRA MIDSOMMAR!

Svar på tråden När märker man av det?