• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • start september

Jag förstår att det KAN vara så att Cicci har annat att göra än att hänga här...

Hoppas allt är riktigt bra !

• Page

Här är man borta i några dagar och så händer det massor med saker. jag har inte hunnit att läsa ikapp men några saker har jag snappat upp.

Stort grattis till killen Cicci!! Hahaha, håller med andra att det var det enda sättet Picken kunde göra entrè; efter en natts festande! Hoppas att du återhämtar dig snabbt eftersom vi är så nyfikna på din berättelse!

Sweet, måste gå mer bakåt i tråden för att få en mer detaljerad berättelse om din operation men det verkar som om slutresultatet är tillfredställande! Sköööönt! Ska ni till Sverige snart?

Koko, ligger du på sjukhus? Stackare...hoppas att superinfektionen är borta snart!

Lappis, jag vet inte vad jag ska säga...har inte nog med fula ord kvar. En stor kram till dig!

Förresten, är det någon som har tid för en träff snart? Jag skulle gärna vilja vara med på nästa...

• sweetstreet

Heeej page!!!!! :) :) :)
    Det var inte igår! Vad kul att du tittar förbi här på tråden och skriver lite igen!!!

Hur är det med dig?
    Du/ni gjorde väl också en del undersökningar nyss väl? Hur gick det med dem? har ni fått svar?

Jag har nu bestämt att jag itne kommer komma till Sverige förrän i december. Hade ju föst en tanke på att komma tidigare i höst, men nu har jag fått veta att två kompisar ska disputera varav den ena i december och dena ndra i januari. Så jag hoppas jag kan komma till Sverige på båda disputationerna. Än är inget bestämt, men OM jag gör det så blir det ingen resa i september/oktober. Då sparar jag istället pengarna till två biljetter före och efter jul.

Hoppas att någon kasnke skulle kunna vilja träffas innan jul om man kommer hem då???? Vet att folk brukar ha fullspäckade scheman innan jul, men det hade verklgien vari skoj att ses!!!! :)

• nu är jag fruL

morrn morrn tjejer
    Hoppas att ni hade en underbar midsommar vad än ni gjorde.

Själv har jag haft det lugnt vilket är bra för jag är inte riktigt i form.

lappis: jag blir såååå oerhört ledsen över att höra att tanten har kommit än en gång. När ska hoon bara ge upp och försvinna?
    lider med ig gumman.
    Men jag såg att ni hade IVF inplanerad spännande!!!!!

kokos och cicci: hoppas att ni båda fick lämna sjukan igår enligt plan.

kramar

• start september

FruLlan,

det låter inget bra att du inte känner dig i form. Försök fortsätta ta det lugnt!

Sweet,

kommer du och vill vara med på en träff ska till och med jag krypa ut ur anonymiteten, gravid eller inte!!

Cicci och Koko,

välkomna hem!

• mugglesfan

Hej frullan: mår du inte bra? Allt är väl bra med dig och maken nu iaf? Hur har det gått med köksrenoveringen?

• Moppy

Hej hej,

Snabb fråga till er gravida. Under helgen har det känts som om magen krympt snarare än vuxit.... Skitskumt. Förut kändes det som den växte i jämn takt, men nu de senaste dagarna har den liksom planats ut. Bör jag vara orolig?? Jag är i v 19 nu. Kände dock första sparkarna utanpå magen i helgen, så lever verkar den göra ialla fall...

• Storasystern

Värsta läsningen efter helgen!!!!

Grattis Cicci!!!! :) :) :) Hurra vad skönt att det gick så fort!!!! Det kan man väl bara önska för sin egen del...

Lappis - skit, elände och mera skit!!! *börjar hålla tummarna för nästa insemination redan nu*

Koko - krya på dig. Sååå trist att ligga inlagd över midsommar... :( :( Skönt att Conny mår bra iallafall!!!! :)

Sweet - skönt att op gick bra! Och att du känner dig piggare förståss!!! Synd att du inte kommer till Sverige i sommar, det vore kul att ses!!

Jag har haft det rätt bra över midsommar öven om vädret lämnade en del att önska... Ingen sprit blev det, så jag fick vara fylle-chaffis när vi skulle ned till det lokala firandet efter sillunchen! Halv-kul var det...

• mugglesfan

Moppy: jag tror inte du behöver vara orolig. Min mage växer i "skov". Ibland är det som att den tar en paus från växandet en vecka och sedan veckan därpå tar det fart igen. Kanske har bebben (vad heter din förresten? ) lagt sig i ett annat läge el har huden bara tänjts lite så att magen får plats utan att puta ut bara på ett ställe (om du förstår vad jag menar). I början var också fosterrörelser ganska oregelbundna så oroa dig inte om du inte känner ngt i ett par dagar. Det kommer tillbaka Ibland rör de sig mkt och sedan är det som att de måste vila och ta det lugnt i några dagar

• mugglesfan

BS: har du fått ordning på mjölkproduktionen förresten? Min kompis rekommenderade mig att söka hjälp hos amningsjouren så fort jag fick problem - de ska tydligen vara kanonbra!

Jag var på mitt andra (och sista) profylaxtillfälle igår och nu känner jag mig superlugn inför förlossningen. Ett tips till er som känner minsta oro (Moppy?) är att ta en sådan kurs! Det är absolut värt pengarna. Tex om man är kontrollmänniska så hjälper det att veta vad man kan göra för att förbereda sig så mkt det går, vilka övningar man kan göra etc, att känna att partnern också är förberedd och "utbildad" att stötta. Tex gick kursledaren igenom vad partnern kunde göra om mamman hamnar i tillstånd som uppgivenhet/apati, aggressivitet el likn. Jag har numera också sett den berömda Gudrun-filmen och jag kan säga att kommer jag i närheten av hennes lugn och avslappning så kommer jag att vara nöjd! Att det kan gå till så vid en förlossning var en aha-upplevelse att se. Sedan att jag inte vill ha en spegel i skrevet är väl en annan femma

Svar på tråden När märker man av det?