• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Frejis - har väntat på att du ska titta in för om det är någon här som förstår så är det ju du!!! Så du hade också brunt. Har det normalt aldrig vid mens så det kändes jättekonstigt. Tror även att kroppen reagerade starkare pga av antingen inseminationen eller själva röntgen för attans vad jag blöder.

Jag ska ringa Sophiahemmet (bara min kollega försvinner ut) och höra om vi kan göra ett nytt försök i juli. När det är dags för ÄL i augusti är vi troligen på semester så den gånger går liksom bort och efter sommaren tänker jag kontakta min läkare och boka IVF. Han tyckte att vi skulle göra 2-3 försök och sedan gå på IVF.

Visst är det Familjeliv jag har varit inne på. Har faktiskt inte läst om insemination utan om de som gör IVF och det känns skönt när man ser att folk faktiskt lyckas efter att ha försökt i ca 2-3 år. Behöver peppa upp mig just nu.

• Frejis

Muggles - tack för tipset! :)

• Lapinette

Frejis - ska ni göra fler försök och har ni diskuterat IVF?

• Lapinette

Den andra tråden här på BT är så deprimerande så där pallar jag inte gå in.

• mugglesfan

BS: jag såg storlek 60 när jag handlade våra första kläder i helgen, så det är nog bara slut i de affärer du tittat i(?).

Hur mkt behöver man köpa av den minsta storleken, dvs hur många bodies behöver man? Vi köpte 5 bodies och en tröja i stl 50. Hade tänkt köpa byxor också men de fanns bara i rosa och jag bojkottar rosa... Behöver man ngt mer än det vi köpt och en mössa (BM sa att det är jätteviktigt med en mössa annars får de en gastub på huvudet på BB ), byxor och sockor?

• Frejis

Lapinette - japp, vi har diskuterat ivf och det gjorde vi ganska tidigt, innan vi startade med inseminationerna. Vi kommer att pröva ännu en gång i september eller oktober och förmodligen blir det iaf en ivf i Uppsala någon gång under hösten. Jag drar mig för det - har nog läst för mycket på familjeliv om par som gör 5-6 ivf:er utan att lyckas :(
    Har ni bestämt hur ni ska göra?

• best_friends80

Jag plussade 17/6!!! och gifter mig 14/7

• Page

Hoppades som en tok att Cicci hade orkat skriva något men hon har kanske inte kommit hem ännu.

Muggles, hahaha, såg vilket svar du hade fått från IKEA! Jag har också provat tjänsten med liknande resultat!

Frejis, *host host* Jag har skickat mejl till dig, ungefär en månad senare än jag hade tänkt mig!

• Frejis

Det här bruna var märkligast av allt vid inseminationerna! Och jag förstår inte riktigt varför det blev så, jag har som du regelbunden mens utan några större konstigheter. Det gjorde iaf att jag hoppades lite för mycket vid den första inseminationen.
    Nu kan jag ärligt talat inte föreställa mig att jag någon gång kommer att få se ett plus. Ytterligare en anledning varför jag vill skjuta på all behandling - vill inte veta att det inte kommer att fungera, särskilt när ivf är den sista instansen. Typ :(
    Men men... jag är ju inte ensam, vilket innebär att jag bara har 50% rösträtt. Makens får väga tyngre den här gången och han vill göra det jag skrev om tidigare.

• BrudSommar2006

Muggles, vi hade inga kläder alls på henne så länge vi var kvar på BB, det kändes som överkurs liksom, vi hade henne invirad i en filt bara. Hade nog varit hopplöst att försöka ge ersättning på kopp men kläder på i och för sig. Någon gastub var det aldrig tal om och till oss sade de att det inte behövdes någon mössa på inomhus men det kanske var för att hon hade så mycket hår? Vi hade i och för sig kläder och mössa med oss så det hade bara varit att sätta på i så fall.

Det är knepigt med storlekar eftersom man inte vet när de tänker titta ut. 50 var nästan för litet när Iris tittade ut, hon var ju 54 cm lång redan då, men tröjor i den storleken går bra fortfarande. Föder man för tidigt antar jag att mindre storlekar går bättre. Vi har i vilket fall fått plocka undan allt smått vi köpt redan och har inte hunnit använda allt ens. Nu har vi ganska lite som hon faktiskt kommer i, vi har fått massor med kläder i present men allt i 62 och uppåt och har bara lite i 56 som hon kommer i. Annars har de sagt att vi ska ha henne utan kläder så mycket som möjligt när vi är hemma nu mitt i sommaren eftersom det inte är bra att hon blir för varm. Ni behöver absolut inte mer än det ni köpt i den storleken i alla fall.

Iris blev för stor för de blöjorna de hade på BB för nyfödda och vi fick gå upp en storlek, de hade sådana också men inte framme. Kruxet var att blöjan skulle gå upp över och skydda navelsträngen, annars hade de passat. Så kanske bäst att ha de två första blöjstorlekarna hemma i fall att.

Svar på tråden När märker man av det?