• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Storasystern

grattis moppy!!!! Hurra vad kul!!! :) :) :)

• Lapinette

Ahhh, ni kollade in vad det ska bli. Härligt Moppy att allt såg bra ut!!

• Moppy

Ja det kändes helt naturligt för oss att fråga om könet, eftersom hon ändå tittade på honom så noga. Fast när vi var där så var jag så fokuserad på att se och höra att allt verkade normalt och friskt på den lille, att jag knappt reflekterade när hon sa att det var en kille. Inte förrän efteråt...
    Min man blev helt tokig och har typ redan i tanken anmält honom till diverse tennis och golfklubbar. Ja ja ....fädrar med sina söner... Jag är bara så lättad att det såg bra ut. Har ju varit lite upphängd på detta med UL eftersom vänner till mig fått tråkiga besked på sina och jag typ befarat det samma.

• Piggelin1

Lappis,

...vet inte vad jag ska säga?!FAAAAAAAAAAAAAN kanske är en bra början, tätt följt av #¤%¤%& & en miljon andra fula tecken... Det ÄR verkligen er tur nu!
    Tror att du undrade lite om ivf i Falun - har kompisar som var där för några år sen & de var supernöjda med bemötandet där & lyckades få till en liten pojk på första försöket.

Såg att ni skrev om klädstorlekar för bebisar - jag jobbade i branschen för några år sen & de stl som fanns såväl då som nu (= den kedja i Sverige som iaf då sålde mest barnkläder...) är storlekarna 50, 56, 62, 68, 74, 80 osv. Så jag blev jätteförvånad över att ni hittat i stl 60, Muggles! Måste vara rätt unikt

Börjar fundera på att skicka in en bild till albumet jag med - är så nyfiken på er andra!

• Moppy

Lappis - jag känner 2 par som gjort IVF. Båda på Linnékliniken i Uppsala. Det ena paret lyckades direkt och det andra på andra försöket. Och titta på Koko, det gick ju också fort. Dvs - det behöver inte tvunget krävas en massa försök.

• Lapinette

Gällande IVF så kommer vi nog även där lägga en gräns på hur många försök vi gör. Skulle inte orka plåga igenom kroppen med typ 5-6 försök. Dessutom så kostar det ju en massa pengar. Det blir liksom en IVF istället för ny soffa.

• Moppy

Jag kan förstå det Lappis. Särskilt om det sliter mycket på förhållandet med maken och det upptar för mycket av ens tid. Personligen känns det som att jag nog då (efter ett par försök) precis som Mugglan hellre adopterat ett barn. Men det vet man nog inte förrän man är i den situationen.

• Liten med Mindre

Moppy - vad bra att allt såg fint ut. Skoj med en till liten prins! :D Var det något som ni hade lyckats se också, om de inte hade talat om det?

(Vi som inte vill veta undrar om vi kan "råka" se det, eller om vi förmodligen inte fattar något. :D)

• Moppy

Alltså jag såg ett litet "bihang" mellan benen precis innan hon sa det. Maken såg ingenting sa han. Sedan när vi visste zoomade hon in hela "härligheten" så vi fick se det hela i närbild :D Men jag tror inte jag litat på vad jag sett om hon inte talat om det. De är ju så suddiga och otydliga de där bilderna. Hon sa ju även att man aldrig kan vara 100% säker och att hon har haft fel förr. Men i detta fall sa hon att hon var relativt "säker". Men man får väl ta med i beräkningen att det kan vara ngt annat därinne... Inget är ju säkert innan den tittar ut!

• Lapinette

Hittills har bara alla misslyckanden gjort vårt förhållande ännu tightare. Jag frågade faktiskt maken om han kunde tänka sig att leva med mig även om vi aldrig fick barn...när vi hade varit tillsammans i typ 4-6 månader. Han fick en natts betänketid och sedan svarade han ja. Han står fast vid det fortfarande.

Svar på tråden När märker man av det?