• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Koko: skönt att höra ifrån dig och att allt är bra med Conny! Hoppas att du får bra besked ang tabletterna!

Page: jag tror inte de har ngn träff på G nu - de verkar upptagna av diverse andra aktiviteter

Vår Sthlmsresa verkar bli inställd tyvärr. Min kompis som vi skulle hälsa på visar sig vara på Gotland då när vi tänkt åka till Stockholm och en stor anledning till att åka till S var ju hon och hennes familj. Men vi får se, det är inte helt kört än...

Jag fick besök av en svensk man och hans thailändska W2B igår, ska bli spännande att se om de köper. De skulle tänka på det och återkomma.

• mugglesfan

Oj, nu såg jag ditt svar Koko. Lurigt det där med riskerna. Men som sagt, nu i v10 borde det vara mer ok. Nu är ju allt färdigbildat. Tråkigt att du skulle åka på en infektion men Conny verkar stark som ändå klarar det!

• mugglesfan

Liten: kul att du kan brösta upp dig enklare nu!

Jag har planer på att ta tag i att göra ett bröllopsalbum mha tex gordinegenbok.se el likn. Blev inspirerad igen nu när jag såg bröllopsbilderna (pga bröllopsklänningsannonsen rotade jag igenom bilderna igen). Kanske ngt att syssselsätta sig med de sista veckorna innan BF (om vädret är kasst)?

• Liten med Mindre

Vi fick en sån bok från bestman, jätteskoj. Men vi vill gärna sätta in en del av alla de bilder som fotografen tog, och förberedelser etc. :)

Synd att er Stockholmstur kanske fryser inne. Detsamma tycks hända med vår ev Göteborgstur. Kikar på att åka med en dykbåt 1 vecka i Östersjön istället. Fast de behövde kolla upp vad en icke-dykare skulle få betala. Ingen som inte dyker har velat följa med förut. :D Tänkte att 1 vecka på sjön kanske inte är fel om vädret är bra (ingen sjögång helst). Och så får jag andas lite gummi- och neoprendoft fast jag inte får plumsa. :D

• Storasystern

morrn morrn!

Koko - skönt att höra att du fått komma hem iallafall! Hoppas att medicinerna fungerar som de ska, det låter otroligt obehagligt med infektion i bukhinnan!!!! :(

Sweet - har du hämtat dig från operationen? Känns det bättre nu?

Jag går (enl. NUPP-UL)in i v. 16 imorgon. Väntar ivrigt på att något ska hända och jag ska slippa känna mig "bara tjock" och få en mage istället!

Vänner - kul att se dig och Prinsen i galleriet! :)

• Page

*intar jägarposition och spanar efter Cicci*

Liten, jag såg absolut att du kommenterade en eventuell träff och inte trodde jag heller att jag blev ignorerad! Jag försökte skämtsamt "tvinga" er att bestämma en dejt, men mina skämt är ofta otydliga och inte särskilt roliga!

Det är jättekul att se fler av er och ännu roligare att se frukten av tråden!

FruL, jag skulle behövas drämmas hårt i huvudet! Jag tycker att "Miss Fatty"-låten som de spelar på radion är riktigt bra. Kom tillbaka när du har ork annars så kommer jag börja dilla om musikalmusik snart.

Sweet, det är fler tester på gång. Jag har än så länge bara undersökt livmodern och äggstockar. Efter makens test ska jag kolla äggledare.

• Lapinette

Koko - skönt att du har fått komma hem? Du som är vår IVF-expert här på tråden. När du gjorde din IVF hur många dagar stannade du i Uppsala. Jag menar du plockar ägg en dag och sen då...hur funkar hela proceduren?

Gällande Falun så har de statistik på att 50 % av deras IVF lyckas vilket ska vara den högsta i landet. De har lite annorlunda taktik när de gör IVF, låter ägget vara ute längre än övriga kliniker. Enligt min läkare så tvistar de lärda om denna teknik. Huruvida det är farligt/dåligt eller ej men de lyckas därmed lite bättre än andra. Som du säger alla kliniker vill ju framstå att dem är bäst så min läkare sa åt mig att läsa på, ringa och fråga saker och sedan ta mitt beslut om vart vi vill åka. Han tillhör en av de läkare som gör hos Falun (de har en lista).

Page - gjorde både kontrast och sekretprov förra månaden. Försökte ringa Sophia igår för att boka in ett nytt möte/få veta resultatet från sekretprovet men trots att det var telefontid så var telefonsvararen på. Sen är det ju inte så lätt alla gånger att ringa från jobbet.

mugglesfan - trist att du inte kommer till Stockholm!

• mugglesfan

Lappis: hur har det gått med ert tak, har de lyckats fixa det där randiga? Och när blir er badrumsrenovering - är den bokad?

• Liten med Mindre

Page - det är inte alla nyanser som går in i den här hormonstirriga hjärnan. Känner mig rätt korkad emellanåt, glömmer även mer än vanligt. :(

Någon annan som känner igen sig? Förutom Muggles med sina klädpåsar då. :D

Nu har vi förresten diskuterat att skaffa ersättare till mig på jobbet. Lite förtäckt, så att de andra här inte fattar något. Tur att chefen är förstående för det. Det känns lite mysko dock - att fundera fram vad man behöver kunna för att göra mitt jobb. Perfektionist som jag är kommer ju ingen duga lika bra. :D

• mugglesfan

Page: har du odlat mkt på kolonilotten? Jag antar att du har egna jordgubbar, färskpotatisar mm nu...

Svar på tråden När märker man av det?