• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Mer OT: ett laxrecept till ngn som är sugen?

Salta och peppra lax (tex tinade portionsbitar), strö över ett lager muscovadosocker (brunt socker med lätt aniston, används ofta till desserter). In i ugnen, gärna på låg värme (150 gr typ).

Gör följande sallad till:
    www.ica.se/FrontServlet&state=recept&receptid=531121
    Ett tips: tänk på att lägga i jordgubbarna alldeles precis innan ni sätter er till bords eftersom de börjar vätska sig direkt i salladen och salladen därför blir sladdrig fort om den ligger till sig.
    Mumsigt!!!

• Liten med Mindre

BS - har mitt sms kommit fram? :?

• mugglesfan

BS: haha, ja det är bra att ni som varit med tar ner en på jorden!

• Liten med Mindre

Å, jag som var så sugen på fisk förut får nu kämpa för att få i mig lite grann. Var duktig och åt lax i helgen i alla fall.

Annars lät det mumsigt Muggles!

• Moppy

Nu ska jag pallra mig hemåt och tänka på min busiga kille därinne i maggen :)

Hoppas Cicci loggar in i morgon och rapporterar. Är nyyyyfiken!

• mugglesfan

Idag ska jag kanske få hem en tjej som ska prova min brudklänning. Får se om de dyker upp som de sa igår att de ska göra. Vill inte låta neggig men jag är ganska luttrad att folk först är intresserade och sedan inte hör av sig/dyker upp...

• Liten med Mindre

Lycka till muggles! Hoppas att hon shoppar! Jag funderar som bäst på om jag ska lägga in min annons igen eller ej.

Undrar hur det gått med ciccis kök under bb-tiden? Har de drivit på byggarna som slavar för att få klart till hemkomsten? Kan ju inte vara skoj att komma hem med nyfödd i byggkaos. Fast fixar nån det så är det väl cicci. :D

Eller så hyste de in sig hos någon annan för att få lite lugn och ro och mysa lite. *spekulerar vilt*

Ska nog spekulera mig hem lite, och klistra lite bröllopsbilder, som jag var duktig nog att ta tag i i helgen. *bröstar upp mig lite - lätt nuförtiden :D*

• _koko_

Hemma från sjukhuset. Ingen energi. Är ledsen för att jag inte fick prata med min läkare igår, eftersom han nu har semester och de har skickat hem mig med antibiotika som enligt bipacksedeln kan påverka foster (det var min läkare som skrev ut det efter överläggningar med infektionskliniken, så det borde vara ok, men ändå...). Sambon har ringt och de ska kolla igen med infektionskliniken om det verkligen är ok att äta det. Jag fick dock en kapsel redan på sjukhuset...

För att dra hela historien vaknade jag med vansinnigt ont i magen i lördags natt (hade ju haft feber till och från i en vecka). Fick åka ambulans till sjukhuset (var ensam hemma) och låg på akuten i 5-6 timmar innan jag fick göra ett ul för att kolla tarmar och blindtarm. Allt såg bra ut. Vidare till akuten på kvinnokliniken där jag fick göra vul och se att bebisen levde och hade "rätt" storlek. Min läkare trodde då att det ändå måste vara blindtarmen, och att enda sättet att ta reda på det var att göra titthålsoperation. Så jag sövdes och opererades och det visade sig att jag hade en allvarlig bukinfektion med varbildning och hela bukhinnan var irriterad. Det beror med all sannolikhet på äggplocket, men är inget som kliniken gjort fel, utan helt enkelt något som är extremt ovanligt med kan hända.

Sen blev jag kvar pga att de inte hittade något antibiotika i tablettform som var säkert för fostret, så jag var tvungen att fortsätta få intravenöst.

Infektionsvärdet har sjunkit markant, men är fortfarande för högt, därav fortsatt antibiotikabehandling.
    Vi väntar nu på att en läkare ska ringa tillbaka och meddela om jag kan fortsätta ta kapslarna, annars får jag nog åka tillbaka till sjukhuset...

En rolig sak med det hela var att jag ju låg i samma hus som cicci, så i lördags fick jag träffa picken!!! Han är jättesöt och en riktig lintott, och cicci är så självklar som mamma! :)
    Resten lämnar jag åt henne att berätta själv.

Orkar inte kommentera så mycket annat än att jag är jätteledsen för lappis och frejis att inseminationerna inte fungerade, och PAGE! ICSI heter det där man tvingar en spermie att befrukta ägget! Vid vanlig IVF "tvättar" man först sperman så att bara de bästa blir kvar, och sen får de leka tillsammans med ägget och först in vinner! Så jag håller inte med om att naturens urval inte gäller vid ivf!

Lappis förresten, vad för statistik har du sett som placerar Falun överst på listan? Tror att alla kliniker kan presentera statistik som visar att de är bäst i landet, det är bara att välja vilken information man vill använda...

Kram på er alla, håll tummarna för att vi får positivt besked (dvs att jag kan fortsätta äta det) om antibiotikat ikväll!

• BrudSommar2006

Koko, lycka till, hoppas att du får vara kvar hemma och kan fortsätta äta tabletterna!

Moppy, jag tyckte att de verkade kolla alla organ vid vårt stora UL vad jag minns. Det enda som inte gick att se var könet eftersom hon låg med navelsträngen mellan benen men annars tryckte BM på magen så att hon vände sig så att hon fick se allt annat hon behövde se.

Liten, jag hade inte hört att jag fått sms, mobilen låg längst ner i handväskan i hallen men nu har jag ju åtgärdat, ska bli kul att ses!

Jag älskar normalt sett lax men under graviditeten kunde jag nästan inte få i mig någon fisk alls, tappade helt aptiten på det, fast att det ju skulle vara nyttigt att äta. Nu är det gott igen.

• BrudSommar2006

Är förresten också nyfiken på hur det går för Cicci med lintotten och köksrenoveringen!

Själv är jag förvånad att jag får tid alls att gå in här och läsa ikapp och skriva lite, det känns som om man har fullt upp hela dagaran, men på något sätt så har man ju tid över ändå. Nu börjar hon kunna sitta i babysittern i köket medan vi äter så länge man gungar den med ena foten hela tiden så nu klarar jag att äta frukost utan hjälp också! Sedan tycker jag att det går i ett med amning och trösta ledsen bebis, den tid hon sover behöver man vila själv, och så försöker vi komma ut på en liten promenad och hämta hunden från dagis och så har dagen gått... Bara att komma hemifrån kräver ju en rejäl timing med att hon ska vakna i rätt tid, ammas och sedan lugna ner sig så pass, helst somna om, så att man kan lägga henne i vagnen igen. Börjar hon skrika innan man kommit hemifrån är det lika bra att ge upp och börja om igen för då slutar hon inte av att man går ut med vagnen tyvärr som mamma påstår att småbarn gör. Kanske menar hon äldre bebisar.

Svar på tråden När märker man av det?