Hemma från sjukhuset. Ingen energi. Är ledsen för att jag inte fick prata med min läkare igår, eftersom han nu har semester och de har skickat hem mig med antibiotika som enligt bipacksedeln kan påverka foster (det var min läkare som skrev ut det efter överläggningar med infektionskliniken, så det borde vara ok, men ändå...). Sambon har ringt och de ska kolla igen med infektionskliniken om det verkligen är ok att äta det. Jag fick dock en kapsel redan på sjukhuset...
För att dra hela historien vaknade jag med vansinnigt ont i magen i lördags natt (hade ju haft feber till och från i en vecka). Fick åka ambulans till sjukhuset (var ensam hemma) och låg på akuten i 5-6 timmar innan jag fick göra ett ul för att kolla tarmar och blindtarm. Allt såg bra ut. Vidare till akuten på kvinnokliniken där jag fick göra vul och se att bebisen levde och hade "rätt" storlek. Min läkare trodde då att det ändå måste vara blindtarmen, och att enda sättet att ta reda på det var att göra titthålsoperation. Så jag sövdes och opererades och det visade sig att jag hade en allvarlig bukinfektion med varbildning och hela bukhinnan var irriterad. Det beror med all sannolikhet på äggplocket, men är inget som kliniken gjort fel, utan helt enkelt något som är extremt ovanligt med kan hända.
Sen blev jag kvar pga att de inte hittade något antibiotika i tablettform som var säkert för fostret, så jag var tvungen att fortsätta få intravenöst.
Infektionsvärdet har sjunkit markant, men är fortfarande för högt, därav fortsatt antibiotikabehandling.
Vi väntar nu på att en läkare ska ringa tillbaka och meddela om jag kan fortsätta ta kapslarna, annars får jag nog åka tillbaka till sjukhuset...
En rolig sak med det hela var att jag ju låg i samma hus som cicci, så i lördags fick jag träffa picken!!! Han är jättesöt och en riktig lintott, och cicci är så självklar som mamma! :)
Resten lämnar jag åt henne att berätta själv.
Orkar inte kommentera så mycket annat än att jag är jätteledsen för lappis och frejis att inseminationerna inte fungerade, och PAGE! ICSI heter det där man tvingar en spermie att befrukta ägget! Vid vanlig IVF "tvättar" man först sperman så att bara de bästa blir kvar, och sen får de leka tillsammans med ägget och först in vinner! Så jag håller inte med om att naturens urval inte gäller vid ivf!
Lappis förresten, vad för statistik har du sett som placerar Falun överst på listan? Tror att alla kliniker kan presentera statistik som visar att de är bäst i landet, det är bara att välja vilken information man vill använda...
Kram på er alla, håll tummarna för att vi får positivt besked (dvs att jag kan fortsätta äta det) om antibiotikat ikväll!