• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Koko, vilken himla otur förresten. Tur i oturen att de opererade och hittade varbölden. Antar att de inte hittat infektionen utan operationen. Fast att man ska behöva ligga så länge med misstänkt blindtarmsproblem, det trodde jag var farligt. Otur att du var ensam hemma också, stackare. Var mannen bortrest eller bara ute och festade och kunde ta sig till sjukhuset? Tur i oturen att du i alla fall fick träffa Ciccis lilla lintott!

• Vänner-fan

Halloj igen!
    Åter efter promenaden. Prinsen vaknade ju och jag tog på mig en bärsjal och plockade med det nödvändigaste i en liten väska och gick ut... för att märka att de hade hunnit laga hissen! De höll nog på som bäst när jag satt och surade! Men jag orkade inte vända för att hämta vagnen och krångla ännu mer utan gick ut i sjalen.
    Nu när jag kom hem och skulle lyfta ur honom möttes jag av ett stort leende och ett skratt från honom! Det är så roligt att den perioden är här! I början kan de ju inte le och ger inte så mkt tillbaka.

KOko, hoppas du får svar snabbt ang. medicinen! Vilken otur att du skulle drabbas av nåt sånt!

Nähä, att skriva mer här var inte tillåtet av vissa!

• sweetstreet

Arrrgh!!!!
    Vi har problem med internet idag!!!1 :[
    Så det krånglar hela tiden. Usch man inser hur beroende man blivit av internet när det inte fungerar. :?
    Men jag använder vekrligen nätet jättemycket när jag jobbar.

Jaja, det fungerar ju periodvis så då kan jag även kolla in här lite. :)

KOKOsen Gumman!!!!!!!!

Jag mailade dig förut men gissar att du itnte kan läsa mail nu.

Jag hoppas verkligen att du får några tabletter som fungerar! varför är det skillnad på antibiotikan du får intravenöst mot den i tablettform? Och skulle du inte kunna få IV hemma då????
    Visst är det lite krångligare med en nål och en påse med antibiotika men det vore kasnke ändå skönare att kunna vara hemma och bara åka in till sjukhuset någongång per dag för att "fylla på" (byta påse). men det kasnke inte fungerar så???
    Jag har legat inne på sjukhus med IV-antibiotika men det var så många år sedan att jag glömt bort hur ofta man behövde byta påsen.

Jag hoppas vekrligen att du snart blir av med infektionen också! Inte skoj!!! Men skönt att Conny verkar må bra trots att mamma inte gör det.

Jättekul att du redan fått träffa både Cicci och Picken!!! :) :) :)
    Shit jag är såååå nyfiken!

Massvis med krya-på-dig kramar nu!!!!!!
    :)

• sweetstreet

Ang att se njurfunktionen på UL så funderade jag också på detta.

Men om jag förstått det hela rätt så är ULen här ganska avancerad. De typ "scannar" bebisen så att man kan se alla organ på både härsan o tvärsan. Fråga mig inte hur det går till för det har jag ingen aning om men det verkar vara det "normala" att göra här för att kola att alla organ är ok och fungerar som de ska.

• Page

Åh, tackar Koko! Ska genast förmedla detta till maken så slipper han nojia sig mer! Krya på dig vidare!

Sweet, jag är en riktig tjatkärring! Hehehe. Det känns som om detta med att lämna in spermier för kontroll är det sista jag vill tjata om.

Hmm, jag vet inte om jag blev ignorerad tidigare i dag eller om ni verkligen inte har någon träfftid inplanerad (det är trots allt semester och-förlossningstider) men jag hoppas att någon tjoar till nästa gång ni vräker i er våfflor!

• Page

Jag kom på en sak...Lapinette, ni har ju gjort en massa olika tester. har ni kollat än om din makes simmare kan tränga igenom ditt sekret (minnet är dåligt)? Kan man förresten kolla om man är kompatibel att skapa ett nytt liv, som par menar jag?

• sweetstreet

Page,
    är det "bara" simmarprov kvar för er del nu? Har för kig att du kollade dig i början av juni och att allt var finemang med dig?

• sweetstreet

FruLLan,
    vet inte ifall du kollar tråden så ofta längre, men hur mår du gumman??? Blev lite orolig eftersom du skrev häromdagen att du inte mådde helt bra? var det fysiskt? Psykiskt??

Hoppas iallafall att det inte är något "allvarligt" vilken sorts "må-dåligt" det än är.

Kram!!

• Liten med Mindre

Godmorgon - trådens senaste muminmamma anmäler sig. :) Kunde verkligen inte fatta hur stor magen var igår kväll. Hur kan den bli så stor, när Mindre knappt är en knytnäves storlek ens??? :?

Fast nu på morgonen har mumin gått och lagt sig ett tag. Och jag bråkar med hormonerna istället. Eller kanske så att hormoner får mig att tro att alla bråkar med mig - från SL:s bussdesigners till snik-åkare i tunnelbanan. Å vad jag hade lust att nocka den sistnämnda (han smet in hack i häl med mig och jag märkte det för sent)! Varför nockade jag honom inte det - grämer mig fortfarande!!!

koko - hoppas att du har fått stanna kvar hemma - och att allt blir bättre med dig och är bra med conny. KRAMAR! Skoj att ha fått träffa cicci med pinfärsk bebis i alla fall.

Jag får hålla mig tills imorgon och träffa Iris med mamma. Skoj!

Page - jag ignorerade dig inte!!! Kommenterade att jag gärna träffas - men det kanske är klurigt med allas semesterar och så? Men visst skulle Muggles också upp till Stockholm? Kanske en semesterdejt?

• _koko_

Hej på er! Jag är kvar hemma, men fick inget helt lugnande besked igår. Det finns risker med antibiotikat jag får, men de säger att de är så små att man inte behöver ta hänsyn till dem, att de brukar ge dem till gravida när det behövs.

Det jag fick intravenöst var penicillin, och det är alltid ok. Nu har jag fått två olika sorters antibiotika i kapsel, och enligt sambons syrra, som är läkare, beror det sannolikt på att de hittat någon bakteriestam (de gjorde en odling på dränet jag hade) som inte penicillinet rår på. MEN KUNDE DE INTE SÄGA DET DÅ?? Jag fick bara nåt flum om att riskerna är små blabla...

Läste i lennart nilssons bok i morse, och där stod det att det är embryots första 8 veckor som är det kritiska, att efter det är det lite mer ok med mediciner för att alla organ är klara. Och jag är i 10+2 idag enligt senaste vul, så det kanske spelar in också. Men det kunde de ju också sagt isf...

Page - ingen träff är inbokad så vitt jag vet, men jag är sjukskriven/har semester 5 veckor framöver, så jag är antagligen anträffbar. :)

sweet - ska gå in och läsa mailen så fort jag orkar. :p Problemet med iv var att jag fick en påse 03.00, lite jobbigt att komma in då varje natt...
    Jätteskönt att din op gick bra förresten! Trött är man ju efter alla ingrepp, det är trots allt rätt stor påfrestning för kroppen.

Nä, om jag skulle äta lite frukost...

Svar på tråden När märker man av det?