• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Page: aaahhhh, de rören! Då förstår jag. Måste kännas frustrerande att inte vilja tjata men ändå vilja att ngt ska hända - NU typ!

Jag ska ta mig i kragen och redigera en bild så att Piggelins sambo slipper hamna i galleriet Har en "normal" bild från vår grillning härom veckan. Hur intressant det nu kan vara???

• Page

Äh, jag vet inte om jag har gett upp i smyg eller så men det känns inte lika bråttom längre. Önskar nästan att jag hade Frejis make som den fertilitetsdrivande. Vi vill ju helst inte göra ivf. Jag är räd för hormonerna och maken har fått för sig att det blir konstiga barn av ivf (??). Något i stil med att det naturliga urvalet försvinner när man tvingar EN spermie att befrukta ett ägg.

Alla gravidbilder är ju jätteintressanta. Det är liksom målet för den här tråden!

• Vänner-fan

Muggles,
    Nu har jag mailat dig en bild på mig och prinsen till galleriet! (till Muggles-adressen)
    Ska bli spännande att se hur ni alla ser ut!

• Vänner-fan

Förlåt att jag inte hinner kommentera så mkt! Prioriterade fotot idag. Men vill iaf skicka en kram till Lappis!
    Och BS: Här skriks det en del på dagarna också! Men så länge det inte skriks på nätterna är jag nöjd!

• Lapinette

Är nu tillbaka från en mysig lunch på Historiska museet.

Frejis - vi ska gå på IVF asap. Min doktor riktigt manade mig till att göra det snarast då man inte vet när det börjar gå utför. Jag är ju 37 år! Ju längre jag väntar desto svårare kan det bli. Just nu ser det ok ut för oss så nu kör vi!

Själv kollade jag in en tråd på Familjeliv där det såg ut som många hade lyckats på sin första eller andra IVF. Det är sådana trådar du ska läsa Frejis. Inte de andra.

Page - kul att se att du är inne igen! Inte ska ni väl ge upp...eller så är det man ska göra. Har hört flera som gett upp och bang då har det slagit till.

• sweetstreet

Lappis!!!!

Det låter bra ifall ni kan försöka en tilll insemination såpass snart tycker jag. Det är ändå värt att testa det igen! Men att ni sedan ställer in er på IVF till hösten tycker jag låter vettigt.

När jag kommer hem till Sverige i december önskarönskarönskar jag ju att både du och jag har en liten mage!!!! :)

• sweetstreet

Page,

klart man måste tjata...... Det gjorde jag för att maken skulle ta sig i kragen och gå iväg och testa simmarna.

Lite tjat är bara nyttigt!!!!! Tycker jag iallafall.... :?

• sweetstreet

Muggles,
    jag tror inte du behöver börja fundera så mycket över nästa barn redan. Den dagen du/ni börjar fundera på att skaffa ett syskon till Slick'n kommer ni att veta hur ni känner. och eftersom ni först lät testa "på vanligt vis" så vet man ju inte, det kanske blir som för A.M?! :)

• Storasystern

Muggles - jag tror inte att du behöver oroa dig för din ålder när detgäller barn. Inte än iallafall. Min mamma fick sitt andra barn när hon var 39 och sitt tredje vid 41. Så det borde vara lugna puckar för dig!

• Moppy

Tillbaka från UL!! Allt såg bra ut. Så skönt! Och....det är en liten pojke!! Kan ni fatta??

Svar på tråden När märker man av det?