• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

September - de tyckte mitt sekret "såg bra ut" den dagen jag var där men samtidigt tycker jag att det var för tidigt. Dag 12 och jag hade ÄL dag 15. Vet inte om detta påverkar.

Samma sak gällde ju förra inseminationen. Vi gjorde den dag 12 och 13 eftersom vi inte kunde komma in dag 14, vilket hade varit bäst. Hoppas nu på att denna gång kunna få till det lite bättre.

Har även varit inne på Familjeliv och läst på lite och där står det att om det bara är kvinnan sekret som är problemet så är det väldigt många som lyckas vid just insemination. Betydligt fler än om man inte vet varför man inte blir gravid. Ska nu läsa vidare...

• mugglesfan

Lappis: läser vad Startis skriver och jag tycker verkligen du ska göra ett försök att få tag i systern igen. Antingen kan testet visa fel (eftersom man tydligen ska ta flera test) el så har ni kanske en förklaring. Vet inte om man ska ropa "hej" el "nej" över det KRAM iaf!

• mugglesfan

Ah Lappis, då ropar vi "HEJ"! Men mitt råd: skriv upp alla frågor som dyker upp på ett papper och ta ett samlat grepp och ring Sophiahemmet igen. Annars är risken att de här frågorna tar all din energi när du funderar och inte vet... Eller? (Så hade det varit för mig iaf.)

• Lapinette

muggles - jag tog död på allt! Så mycket fick jag fram. Sen hakade jag upp mig på det där med att just DEN DAGEN.

Jag ska ju dit nästa torsdag så då tänkte jag bomba henne med frågor. Men om jag förstått det rätt så är det visst en rätt osäker metod.

• Lapinette

Vet inte varför men jag tycker det känns skönt att ha fått en förklaring till varför det inte blir något trots att allt annat ser ok ut för vår del. Men ska som sagt fråga henne om testresultatet skiftar beroende på vilken dag man gör det.

• mugglesfan

Vad tycker ni förresten om följande inredningsstil?! Notera särskilt fisknätet med innehåll i taket!!! Personligen får jag ont i ögonen...
    www.hemnet.se/a.asp&q=1&s=4

• mugglesfan

Japp Lappis, om det är så att det verkligen är sekretet (testet verkar ju ngt osäkert - kanske därför din läkare inte tyckte det var ngn idé?) är ogenomträngligt så är det ju skönt att veta att man kan bli gravid ändå! Bara på't igen med insemination alltså. Och förhoppningsvis mer rätt dag denna gång. Vi tar fram tummarna igen!!!

• Lapinette

Som sagt, min kollega här på jobbet fick aldrig barn pga detta. De gjorde massor med tester och bland det sista var sekretprov. Hon tyckte det var jättebra att Sophiahemmet gjorde det testet så snart på mig och verkligen pushade för att jag skulle göra det. Medan många andra inte verkar göra det här testet.

Läste följande på Familjeliv:

Jag är lite nyfiken på hur många av er som har fått ert sekret testat? Vad jag förstår så ska det vara en osäker metod av flera anledningar, men när man ser statistiken för inseminationer så ser man ju att de med konstaterat/misstänkt sekretproblem lyckas bättre än t ex oförklarligt barnlösa. Så nånting måste ju ett sånt test kunna visa? Vad har era läkare sagt om saken? Själv fick jag inte göra nåt test och min läkare nämnde inte ens nåt om det. Som så mycket annat är det här man får informationen...

• Liten med Mindre

Muggles - det var nog en av de mest (o)saliga blandningar jag sett.

Svar på tråden När märker man av det?