• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Storasystern

Är Snartis på semester fortfarande? Det var ett tag sedan hon hördes av!

• start september

Syrran,

jag har undrat över det. Kanske används makens överblivna simmare (om de är friska) som test till någon annat par? Känns lite udda? Eller så räcker en donation till många tester? Men de är väl färskvara?

• Lapinette

Victory - tycker Storasysters idé verkar något för er. Din cykel är ju väldigt lång. Förstår om det känns segt att vänta in ÄL varje månad.

Syrran - har ingen aning om vart testsimmarna kommer ifrån. Några de har nedfrysta i labbet kanske?

• Storasystern

September och Lappis - jag trodde som september att de var färskvara, annars skulle det väl inte vara så bråttom att få dit dem "i tid"???
    Fast å andra sidan kan man ju frysa simmare att använda till par där mannen inte har egna (spermabanker), och det verkar ju också funka...
    *funderar vidare*

• Izzie

Nu har jag varit inne i albumet och kollat på alla bilder... Skitskoj att se många av er "på riktigt", fast det stämde inte alltid med den mentala bilden jag haft. Så nu måste jag tänka om :)

Lappis - Kan hålla med tidigare inlägg att det faktiskt känns skönt att få en orsak till varför det inte hänt något än. Det innebär oxå att det finns något man kan göra för att rätta till problemet. Att få veta att allt ser helt ok ut, men att det ändå inte händer något känns nästa värre tycker jag. Trist bara att det kommer en massa semestrar emellan nu. Det bästa vore ju om du skulle få göra om provet ett par dagar i samband med nästa ÄL för att se om det är strulorsaken på rikigt. Du måste väl haft kontakt med någon läkare när du var där för att göra testet? Kan du inte ringa honom/henne och förklara var sköterska sa till dig och sedan be läkaren förklara mer ingående och föreslå nästa steg?

• Izzie

Idag ska jag gå "på stan" med mamma och se om jag lyckas hitta någon ny bikini, eller allra helst en tankini, och ett par mammabyxor. Har två capribyxor just nu som är de enda byxorna jag kan ha och de har jag varje dag, oavsett om det är svinkallt eller supervarmt... Folk tror väl inte att jag har mer kläder.

• Izzie

Det har jag ju i och för sig inte heller :)

• Izzie

Victory! Jag tycker absolut att du ska söka hjälp med att korta ner cykeln. Det verkar ju inte vara så svårt att rätta till?

• Vänner-fan

Nu bara måste jag flika in igen och ropa på Cicci!!! HALLÅÅÅ????!!
    Var tog du vägen tjejen??? Du drar väl inte till Gotland utan att meddela oss historien om Pickens nedkomst?

Sådärja. Får hoppas att hon hörde.

Usch, det var en strulig natt. Nedkissad blöja och mjölk som läcker och prins som ideligen vaknade och låg och sparkade om han inte låg och åt. Maken jobbar som bara den denna veckan och kommer hem jättesent varje kväll för han går på semester på torsdag, så han låg t.o.m. i gästrummet/arbetsrummet för att få sova i fred så där fick jag ingen hjälp. Men det blir skönt med lite avlastning sen! Vi börjar med att åka ut till den där sommarstugan även om vädret inte ser ut att bli det bästa. Idag ska jag få ett besök av äldre släktingar och sen måste vi (jag) tvätta och börja packa. Men jag är rätt trött idag så vi får se hur det går. Får nästan hoppas på att prinsen också är trött efter natten. Nu sover han iaf.

Intressant om sekretet Lappis! Hoppas svaret går att finna där!

Svar på tråden När märker man av det?