• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Frejis

Frullan - säger som Moppy: Västerås! Vad jag förstår erbjuder Barkarby ingen rabatt och det är ju viktigt för dig att vagnen är ny.

Jag är också intresserad av sekrethistorian. Ska fråga min gyn (har en tid inbokad direkt efter att jag kommit tillbaka) om jag kan göra provet och varför det inte standard längre. Stackars simmare som börjar så piggt och som fastnar i limmet ;) *visualiserar*

• Liten med Mindre

Hittade en länk till en filmsnutt som visar hur magen rör sig av bebisen. Kul för oss som inte har Snartis mage att kika på. :D

Lite dåligt ljussättning bara.

Otroligt att magen håller!

• mugglesfan

Oj, nu har jag fått en massa bebiskläder från mina tyska kollegor + pengar att köpa mer för! Gud vad snällt! Förutom ett par stentvättade jeans som kanske inte var det snyggaste så var det riktigt gulliga grejer. Tur att de köpt lite större storlekar för det första nyföddhetskittet har vi ju redan köpt själva.

• mugglesfan

uuuuhhhh, blodpudding - en av de få grejer jag vägrar äta för jag tycker verkligen inte att det smakar gott. Mitt järnvärde har bara gått upp till 119 från 111 trots ibland dubbel dos Niferex (den starkaste sorten har jag förstått) så jag tror inte att järnrik kost hjälper så jättemkt. Man måste nog knapra tabletter om värdet är skrutt. Min BM sa att det är typ 2mg järn i en biff medan en tablett Niferex (en dagsdos) är 100 mg. Om det stämmer så får man ju äta rätt många biffar... Undrar hur många mg det är i ett par skivor blodpudding? Kan tänka mig att det är högre halt än en biff iofs.

• nu är jag fruL

ha ha ha
    jag borde attanemej läggas in på psyket

hur KAN jag vara såååååå velig??????

Vi skulle få 5% rabatt i barkaby, men jag menar det blir några hundralappar och spelar liksom ingen roll.

att jag vill ha en sprillans.... ja det kanske är löjligt, jag vet inte. Men det känns som om den kan ha varit med om vilken slags behandling som helst annars.

är jag löjlig????

men mindre.... alltså..... bara för att jag bestämmer mig betyder inte att jag slutar fundera.....
    Japp jag är såååååå sjukligt jobbig när det gäller sånt här.
    Nojja, fundera, ångra och älta det är liksom mina grejer.

Psykfall.
    JAAAAAA

• nu är jag fruL

mugglan:
    ja det är nog svårt att få i sig tillräckligt genom mat om man redan ligger lågt. Alltså om man är gravid vill säga.
    MEN eftersom det inte riktigt hjälper med tabletrter heller så måste jag göra allt....

och blodpudding är ju såååååååå gott

Ni köpte också BRIO va? vilken sort?

• Liten med Mindre

Tur att vi inte behöver bestämma oss för något gemensamt så ofta då FruL - jag är nämnligen också supervelig när det kommer till egna beslut. :D

Åt andra är det däremot lätt att fatta fina beslut.

• mugglesfan

vi köpte en Brio Nova har jag för mig (jag är sjukt ointresserad av barnvagnar - verkar redan ha glömt modellen ), brio var det iaf. Den verkar lite tung att tex lyfta in i bilen men jag ville ha en stabil vagn (4 stora hjul) som går igenom snöslasket som alltid blir här i Göteborg. Därför gick alla 3-hjulingar med små hjul bort. Sedan var vändbart handtag viktigt för mig och det har inte alla modeller verkar det som. Verkar bra att kunna vända på handtaget utan att behöva vända på hela insatsen. Och så ville jag ha en metallkorg som tål att lasta lite matkassar och annat på. Jag gjorde faktiskt en sökning på FL om Brio Nova och hittade bara lovord i en massa trådar så det verkade ju bra.

• mugglesfan

När det gäller beslutsprocess är jag och min man olika, har jag insett. Det har orsakat frustration tills jag insåg att så här är det, bara att acceptera och räkna med. Nu går det bättre Jag är sådan som undersöker, väger för och emot, lyssnar på råd och tar god tid på mig att bestämma mig. Men när jag har bestämt mig - då har jag svårt för att ändra på beslutet. Han däremot har väldigt lätt för att bestämma sig - men sedan står han inte fast vid det! Han kan helt plötsligt ha en motsatt åsikt och då blev jag helt perplex "men vi hade ju bestämt att..." Men numera vet jag det, så då stör det mig inte lika mkt

• Liten med Mindre

Muggles - skoj att få en massa kläder. Våra vänner med barn har konstaterat att "Ni skulle kunna få en väldig massa kläder och annat - men det mesta är ju rosa...".

Funkar säkert om det blir en tjej - men det vet vi ju inte förrän då.

Alla kompisar som fått barn senaste året, utom ett par, har fått tjejer. Rätt otroligt egentligen.

Svar på tråden När märker man av det?