• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • BrudSommar2006

Muggles, jodå, jag har dator där också, vet inte hur jag skulle klara mig fyra veckor utan men det hade kanske gått det med!! Tror däremot inte att maken hade klarat sig, han hade nog blivit tvungen att planera in en liten resa hem för att kolla läget emellanåt annars! Det kanske han gör ändå förresten, fast nu när vi fixat blomvattning så är det väl inte så akut längre. Hoppas att ni får trevligt ikväll, jag minns historien med den glömda påsen mycket väl, det skulle lika gärna kunna ha hänt mig! Vad är Enjoy-häftet? Skönt med lite rabatt i alla fall. Jag fick rådet att bara skaffa någon amningsbh innan eftersom man var osäker på storleken och att skaffa fler sedan, det var ett uruselt råd, vilket jag i och för sig halvt om halvt insåg redan då, man har ju ingen möjlighet att ge sig ut och prova bhar sedan! Någon komplettering skickade jag maken att skaffa men annars var det tur att jag skaffade några stycken innan, som tur var var jag förutseende nog att skaffa de flesta i en kupstorlek större än jag normalt har, jag ökade ju ingenting i kupstorlek under graviditeten, däremot på dag tre när mjölken rann till och de har inte minskat något än.

Sweet, vilken tur att du klarat partajandet utan några men!

Lapinette, lycka till med nästa insemination, fast jag kommer ju att titta in här och se hur det går i vilket fall. Ha det så trevligt på er semester också, fast det var visst ett tag kvar innan ni skulle iväg. Sverige-semester låter trevligt i alla fall.

• BrudSommar2006

Glömde säga att jag tycker det kändes som att det blev hur dyrt som helst med alla prylar, maken betalade i och för sig det mesta, men vi har faktiskt använt det mesta. Det enda jag inte använt än är bröstpumpen, efter att ha fått pumpa hela tiden på BB, och det gjorde riktigt ont faktiskt, så känns det inte lockande att prova igen. Och som sagt så känns det inte som att mjölken räcker till det om jag inte sitter uppe mitt i natten när hon förhoppningsvis sover några extra timmar förstås.

• Lapinette

Sweet - vi har ätit en tidig förrätt och druckit vin. Nu dammsuger maken! M a o det är inte alls för betungande att städa.

• Victory

Här var det lugnt, men så är det ju också söndag!

Måste bara få berätta att vi äntligen gjort framsteg i vår renovering! Pappa har varit här i tre dagar och hjälp mig tapetsera (eller var det mest jag som hjälpte honom... ) medan maken jobbat. Så nu är hallen och matrummet färdigtapetserat med Easy Cover, nu ska det bara målas!!! Åh, det känns så himla skönt att det äntligen blev av, vi har ju bott i den här röran sedan i påskas! Men nu har det lossnat och jag har fått massor ny energi att göra saker. Dessutom var även mamma här igår och vi rensade och färdigställde en rabatt som var övervuxen med ogräs. Men nu är den också jättefin! Helt OT men jag ville bara skriva ut min glädje!

För att återgå till ämnet så var maken dödstrött igår kväll efter jobbet + att mina föräldrar stannade på middag till kl. 20. Så han var inte alls upplagd för mys. Men jag tvingade honom att leverera en injektion till mig så kanske ökade vi våra chanser litegrann i alla fall, sådär dagen efter böj-dagen. Sen sa jag till honom att jag förhoppningsvis inte behöver tvinga av honom sex på minst ett år!

Han var även lite upprörd för att han "måste göra allt jobbet" (= leverera simmare) medan jag bara kan ligga där. Då sa jag att jag ska påminna honom om det när jag ska föda!

• Lapinette

Härligt Victory! På honom bara!!! Du ha j normalt 2 dagar på dig från böjdagen så att du fick lite simmare igår var toppen.

Själv sitter jag här i ett regnigt Stockholm och tittar på sistaminutenresor. Vi har bokat hotell på Västkusten men om sommaren fortsätter så här tar vi ett plan ned till solen. Är ju van att solen alltid skiner efter 3 somrar på Rivieran så en regnig sommar pallar jag inte.

• mugglesfan

Här har vi varit ute vid båten och fixat i ordning den - ngn segling hanns inte med pga att vi ska på Bo Kaspers i kväll.

Har också packat upp de sista flyttlådorna i vår nya bokhylla som kom i fredags.

Jag har sytt tyget som ska upp som "tavla"/"fondvägg" i vardagsrummet och vi har köpt lister men att häfta fast tyget på listen gick inte. Ngn som vet bästa sättet att få fast det? Page? Kanske en grövre häftapparat el köpa små nubb?

Det var jättekul igår på tjejfesten och vi satt och tjötade till kl 01, tiden gick så fort och ljudnivån var lika hög som om vi druckit vin allihopa (4 av 6 var ju gravida). Har druckit ett GOTT alkofritt vin för första ggn, torrare än de andra jag testat. Var ju bubbligt också så det var mkt bra! Var det Billabong ngnting det hette? Australiensiskt iaf.

• Liten med Mindre

Hej och hå!

Det ser ut som om ni roat er kungligt i helgen.

Sweet - hoppas att du fick lite jobbat i lördags, och skönt att inte fredagsnöjet sabbade det hela. :)

BS - trevlig semester, se till att ni blir riktigt ompysslade alla 3 (4? vovven är väl med också?). Vi längtar så vi blir tokiga efter ledigt. 5 dagar kvar!!!

Muggles - alkoholfritt behöver ju inte alltid innebära lugnt och städat. :D Angående att häfta tyg så skulle jag satsa endera på en häftpistol (alltså inte vanlig kontorsapparat, men det kanske ni redan prövat), annars smånubb. Det blir nog kanon!

Victory - grattis igen till fina "resultat". Maken kommer nog få äta upp sina beklaganden när bebisen väl parkerat i magen. Det är ju inte bara mysigt att vara gravid, så lite simmarleverans smäller inte särskilt högt på klago-skalan. :D Och så skönt att ni kommit igång med renoverandet igen. Kaos är verkligen inte bra för humöret.

Jag ser själv fram emot lite ordning och reda på semestern - det låter till och med som om mannen är beredd att röja lite bland sina saker för att se hur vi kan göra plats för bebisen.

FruLlan - hur blev det med vagn?

• Snart så....

Godmorgon i tråden,

ojoj vad länge sen jag var inne här, kom hem från västkusten igår kväll.

GRATTIS igen Cicci till din lilla grabb :D :D så roligt att få se kort på honom, en riktig lintott. Skönt att höra att förlossningen och allt efter gick bra :)

Själv har jag bara slappat och umgåtts med familjen i 10 dagar. Regnat större delen av tiden men det har inte gjort något, har gjort massor iallafall.
    Kick´n är vild som vanligt, har haft riktiga förvärkar 3 nätter så jag inte kunnat sovit. H*n har även showat ordentligt i magen kvällstid till familjens stora nöje, titta och känna på magen :D :D
    Nya favvoställningen är att skjuta ut knäna strax ovanför naveln, AJ AJ det gör asont.
    Har även myst med min brorsdotter, snällare bebis får man nog leta efter. Vaknar med ett leende och har nog bara varit lite gnällig 1 gång under alla dagar.
    Så nu har man fått öva på barnsånger och annat hahahah favvon har varit "Mormors lilla kråka" då tjöt hon av skratt :D :D

Sen har jag gjort riktiga "mammasaker" som börjat virka ett babytäcke till vagnen/sängen. Har ungefär halva täcket kvar men det hinner jag nog innan vildning tittar ut
    Riktigt husligt eller hur?? :D hahahahah

Nu ska jag nog läsa igen lite, får skumma lite för det är sååååååå mycket :)

• Liten med Mindre

Frejis - om du behöver lite förströelse på semestern så kanske en liten länk kan roa dig. Funkar bäst i Explorer

freijahusetskennel.se/index-filer/Page1056.htm

En kompis föräldrars hund fick valpar. Nästan så att jag blir hundsugen med. :)

• Liten med Mindre

Välkommen tillbaka Snartis! Skönt att du fick lite semester. Vi hittade en länk till en film med mag-show förra veckan - så jag börjar förstå vad du går igenom. :D

Svar på tråden När märker man av det?