• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • vårbrud2008

Visst förändras livet när barnen kommer men sen hur det blir är ju vad man själv gör det till. Jag var väldigt trött efter min förlossning så jag orkade inte göra så mycket och kunde som sagt inte sitta på en månad, men efter det att sonen blivit 5 månader ungefär började vi hitta på mer och mer saker.

Första gången sonen sov på hotel var han 3 veckor för min sambo jobbade borta, men det gick bra. Ammade honom före bilresan och sen sov han som tur var.

• mugglesfan

Fotografen är skitviktig. Jag hade tur som har en arb.kamrat som är duktig amatörfotograf så vi betalade 2500 kr (det var hennes första "riktiga" brudfotografering så hon ville inte ta mer). Jag blev såå nöjd med bilderna! Jag tycker hennes bilder är mkt bättre än många av de fotografer som länkas till här från BT.

Blir man inte nöjd med bilderna så är det ju astråkigt för man kan ju aldrig göra om det.

• vårbrud2008

Jag brukar ta det lugn med drickat när sonen är med för någon måste ju ta hand om honom. Sambon håller inte alltid för grupptrycket nämligen. Gillar dock inte riktigt att ha med sonen när det vankas för mycket alkohol, försöker hellre skaffa barnvakt. Tycker inte riktigt att det ska vara hans värld.

• Liten med Mindre

Nä, det är väl inte någon här inne som varit stupfull? :?
    Vi är alla ansvarstagande vuxna, och föräldra-wannabes. ;)

• nu är jag fruL

jooooo faaaaan
    jag erkänner gladeligen att jag varit mer än stupfull vid flera tillfällen och jag ÄLSKAR att vara full.

japp där har ni det, fruLlan är på det menatala stadiet av en 14 åring

Näe kanske inte älskar att vara stupfull, men full iallafall. Faaaan vad gött

festival och fylla det är det bästa ska jag säga. Dock kan jag väl säga att Borren inte ska behöva se mig sån. näe som mugglan skriver så blir det barnvakt när fruLlan ska vara full hårdrocksslampa och vingla runt på metallica eller annat.

• mugglesfan

vårbrud: jag tror som du att det är mkt vad man gör det till. Gör man det till en omöjlighet att åka och träffa folk, att skaffa barnvakt el ta med barnen "för att det blir så komplicerat" så är det klart att det blir det också.

Jag hade också lite ångest över hur livet blir med barn men samtidigt känner jag att jag är redo för en förändring. Jag menar, hur ofta är vi ute och partar nu för tiden ändå? Jag och mannen njuter av att vara hemma en fredagkväll och slappa framför tv:n el äta en god middag med vänner en lördagkväll ist f att gå ut på krogen - det kanske inte blir så stor förändring mot förut... Sedan vill jag fortsätta att träffa tjejpolarna ute själv ibland och ta ett glas vin även om det inte kan bli lika ofta som förut.

Men alla jag har hört som fått barn säger att det är så ROLIGT så att det är värt allt jobb. Ngn sa att "hade jag vetat hur roligt det var med barn hade jag skaffat barn för länge sedan". Det har jag tänkt på jag som har väntat såhär länge...

• vårbrud2008

Vild i magen = vilt barn
    Stämmer helt in på på son.......
    Han har så mycket energi att hälften hade räckt.

• nu är jag fruL

Håller dock med mugglan om att man inet behöerv avar SPIK nykter när man har barn med sig. Precis som du skriver så tror jag inte att barn mår dåligt av att se föräldrar som har kul och umgås med alkohol. Mina föräldrar har aldrig stuskit udner stol med att de druckit vin och de har vel inte varit spik nyktra alla gånger. men de hade alltid koll om vi var med och det var aldrig jobbigt på något sätt.

Men sen var ju inte vi emd när de verkligen FESTADE då var det barnvakt som gällde. Och det är vel en gabnska bra linje.
    Lite alkohol och lite lugnare-barn okej.

vrålparty med fylla-inga barn.
    Enkelt

• vårbrud2008

Alla "uppoffringar" är värda när man pratar om att ha barn. Jag hade inte velat börja tidigare med att skaffa barn, för det var så mycket jag ville göra först, men nu passar det mig och det blir bättre och bättre för varje år med att vara mamma. Ibörjan tyckte jag det var JOBBIGT,men så fick vi ju också en liten vilde som inte vill sova och krånglade med maten.

• nu är jag fruL

faaan
    är jag full eller??????
    jag fattar ju inte ett jota av vad jag själv skrivit

ha ha ha
    Hur lättpåverkad har jag inte blivit nu efter avhållsamheten. jag börjar ju sluddra på tangenterna bara vid pratet om alkohol

snacka om att det kommer bli kul i höst... och billigt

Svar på tråden När märker man av det?