• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Så summa sumarum...jag var nog helt fel person att svara på ditt inlägg.

Men som sagt, är ni inte helt nöjda med fotografens bilder. Kolla upp andra!

• Snart så....

Lappis, ja jag är lite inne på att gå sminkkurs själv och ha det som alternativ.
    Jag är väldig duktig på kvällsmakup men på bröllop så ska det ju vara mer diskret men ändå hålla.

Jag har en kompis som är frisör och vill göra mitt hår men bröllopet ska ju inte vara i stockholm så det blir lite svårt.
    Hmmm svårt att betämma sig...

Tur att jag har massa tid på mig

• Snart så....

Nu ska jag bege mig hemåt och sen bär det av mot Babyland och hämta vagnen :)

Ha en bra dag tjejer

Kram

• Liten med Mindre

Snartis - Tror jag betalade lite över 2000 kr för frisyren (2006), men då ingick en provuppsättning (inte bara konsultation) samt att jag fick låna löshår gratis.

Sminket kostade 650 kr för mig och mannen, inkl en provsminkning för mig.

Kolla upp fler fotografer om ni inte är helt nöjda. Ni har ju som sagt tid på er.

• nu är jag fruL

snartis
    jag tycker 2700 låter liiiite mycket för hår.
    Jag tror att jag betalade 2000 eller 2500 för min uppsättning och då var det även för fiffningen av tärnans hår. men obs, jag gjorde ingen provuppsättning.

vad det gäller pris för sminkning så tycker jag det låter billigt, men jag valde att sminka mig själv för jag ville att det skulle bli som JAG vill ha det.

ha det så kul på babyland. Vi var där i lördags och beställde liften och då var ALLA andra i sverige också där. Hoppas det är lugnare idag.

ja jag gissar att de flesta blivande föräldrar får litre panik över den stundande förändringen i sina liv. Jag tror att det blir värre ju äldre och mer egoistisk man blir. men faaan jag har ju verkligen ÄLSKAT mitt och makens egopistiska leverne där vi har haft möjlighet att göra precis som vi vill när vi vill. Nu blir det ju annorlunda.
    Skönt att höra att det inte är bara jag....

Ha en skön dag snartis!

• mugglesfan

Snartis: tror jag betalade knappt 4000 kr för uppsättning och make up för mig och uppsättning för tärnan (inkl provuppsättning och lite mot-blankhets-make på mannen också). Hon var dyr men jävlar vad bra det blev! Jag är sååå supernöjd och det var värt varenda krona. Och frisyren såg helt intakt ut halv fyra på morgonen när jag skulle ut med nålarna. OCH sminket satt som gjutet det också vid den tiden (jag har kort som mannen tog och det är helt sanslöst vad "fräsch" jag såg ut så sent). Trots dans och allt. Det viktigaste för mig förutom klänningen var just håret och maken (och jag är INTE duktig på att minka mig själv så det var inte aktuellt).

• mugglesfan

frullan: jag tror det är sunt att känna så. Visst, det är en stor förändring och man ska nog inte tro att allt blir som förut men samtidigt så kan man ju göra en himla massa saker som man gjort tidigare också. Kolla bara på Cicci, hon är redan ute på uteserveringar och dricker dagens och går på bröllop

Jag har kompisar som åkte på 3-dagars skidresa när deras första unge var 6 mån och det gick hur bra som helst. De brukar vara duktiga på att skaffa barnvakt och hänger med på kräftskivor och annat, utan barn. Ibland är barnen med också och det går jättebra. Känns inte som att de missar så mkt. Man behöver inte försaka en himla massa och bli värsta perfekta supermorsan... (om man inte vill)

En del (även här på BT) verkar köra stilen att de inte dricker alls för att de är föräldrar, för att inte "utsätta" barnen för synen av alkohol el nåt. Men jag tänker på midsommar som vi var på nu; där var det 3 barnfamiljer och alla föräldrarna drack alkohol (ingen var i ammande stadiet) men på ett sansat sätt. Jag som var nykter märkte inte ens på dem att de var berusade så det kan inte ha varit några mängder. Det är väl bättre att visa barnen att man kan umgås vettigt med alkohol istället? El det är iaf min åsikt. Klart man inte ska vara stupfull inför barnet (då när du ska på Metallica och vara sketfull får du skaffa barnvakt frullis ) men det finns mellanting.

• mugglesfan

(Skidresan var alltså utan barnet som var hos morföräldrarna)

• vårbrud2008

Snart så...
    Jag som bor i en liten stad ska betala 1000-1500 kr för håruppsättning + provning och 500 kr för make-up + provning.

Vi var och kollade en fotograf först men var inte helt nöjda med hennes priser och verk så vi gick vidare och beställde hos en annan som var mycket bättre på allt och framförallt VÄNLIGARE.

Vi gifter oss den 15 sep föresten.

• mugglesfan

Inte för att jag någonsin varit stupfull (el hur Piggelin?!) Jag har bara hört talas om andra som varit det...

Svar på tråden När märker man av det?