• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Piggelin1

Jag får vara glad att jag slapp undan med blotta förskräckelsen efter trekvarts år med honom... Har tänkt flera ggr på tjejen han hade innan mig - de var typ tillsammans i sju år. Fy fasen för att ha så kasst sex i så många år!! Hon måste varit ung & inte fattat hur bra det egentligen kan vara, när hon träffade honom, typ, "det är väl såhär det ska vara..." Hmmm, funderar på att sluta gå som katten runt het gröt & berätta om hans klassiker-kommentar...

• Lapinette

Men ibland kan det vara katastrof tillsammans men bra med någon annan. Jag menar ni passade helt enkelt inte ihop men kanske han funkar med någon annan?!

• Piggelin1

Fast nu verkar det som om ni smitit hem allihopa! Slunkit iväg till affären & handlat kräftor/räkor?
    Jösses vad jag skrivit här idag... Men har iaf fått gjort ett & annat mellan inläggen!

• Piggelin1

Förstår absolut vad du menar, Lappis, & det kan säkert stämma i många fall, men den här killen har jag faktist väldigt svårt att tänka mig att han funkade med ngn annan alls, om man inte är en grymt självuppoffrande tjej som inte tar ngn som helst plats.
    Fullblodsegoist var hans andranamn, vilket speglade sig i allt han gjorde, oavsett om det hade med stugan att göra, vårda relationerna till vänner & familj eller i sängen. Framför allt efteråt, så ser man verkligen den röda tråden i hela hans agerande...

• Lapinette

Alltid enklare när man står utanför och tittar. När man är mitt inne i smeten så ser man ju inte ett dyft. Har också ett gäng konstiga förhållanden i bagaget. Låååånga dessutom då jag är så satans envis och håller fast fast jag borde ha sprungit därifrån för länge sen.

• Piggelin1

Om vi säger såhär, han brydde sig inte speciellt mkt om att göra det skönt för mig. Pang på, "ratta lite" på framsidan & sen in med den. Klart!
    Det är ju inte alldeles enkelt att ordledes tala om för ngn att lite förspel, smek etc är ganska trevligt innan han stoppar in den (spec i början av relationen). Om inte annat så underlättar det ju om tjejen är lite upphetsad liksom... Man vill ju liksom att vederbörande att ska fatta liiite själv, eller om inte annat så kanske fatta vinken om man tar vederbörandes hand för att styra rätt. Iaf som ett första steg. Sen tog jag mod till mig & tog upp det (måste säga att jag haft riktigt bra sex med nästan alla andra jag varit med - så jag vet ju att det iaf inte är ngt "fel" på mig) & tänkte att det kanske borde bli lite bättre efter det. Det blev det INTE. Så efter ett tag tog jag upp det igen (det är ju ändå liiite pinsamt), eftersom ingen bättring/förändring hade skett - då fällde han den numera klassiska kommentaren: "Men varför det?? Det blir ju inte jag tänd på!!!"

Vad ger ni för den?! Jösses, att jag inte dog (eller drog på sekunden... det tog ngn månad till innan jag slutgiltigt gjorde det...).

Numera har jag världens bästa man - han ger så mkt, så jag nästan skäms & känner mig egoistisk, som inte ger lika mkt tillbaka alls... Men han hävdar hela tiden att det är hur bra som helst, så med andra ord blir jag rejält bortskämd av min darling mest hela tiden Vilket också speglar sig i hela hans personlighet, nämligen enromt generös, oavsett vad det gäller i tillvaron! Egoister göre sig icke besvär!

• Piggelin1

...lät som om jag själv är egoist nu - hoppas & tror dock inte det.

Brukar få höra att jag är både omtänksam & generös av ganska många, i vardagen - men just med mannen, i sängen kan jag känna mig egoistisk ibland, för jag FÅR ju så mkt hela tiden...

• Piggelin1

Lappis, då är vi två - jag har en källa att ösa massor ur, när det gäller mina historier genom åren... Tack & lov var det ingen som jag höll fast vid alltför länge. Men jädrar vad många egotrippar jag träffat genom åren - har nog iofs lite med självkänslan att göra, har jag insett nu. Har man inte tillräckligt höga tankar om sig själv & att man förtjänar de där riktigt BRA männen, då är det lätt att det blir en självuppfyllande profetia & man bara träffar hopplösa fall som bor utomlands/långt bort i en annan stad & därtill ganska egoistiska/självupptagna. Jaja, har haft vansinnigt KUL genom åren också, sanningen att säga ...och nu med facit i hand & Mannen med stort M vid min sida sen snart tre år tillbaka - vad GLAD jag är att det inte blev ngt med ngn av de andra längs vägen!

• Piggelin1

Ooops, värsta monologen här! Nu får jag ge mig, jobba undan det sista & dra hem så att jag sen kan ta mig till Linné & käka tapas med tjejerna!

• vårbrud2008

Vi har föresten börjat berätta att vi är gravida igen och det har tagits emot med varsamhet och det är jag tacksam för. Känns skönt att ta det lugnt just nu med den biten. Vi berättar för dem vi känner efterhand vi träffar dem.

Jag berättade för mina kollegor i torsdags efter mitt UL eftersom vi firade av mig då och två gick på semester. Jag har ju bara denna veckan också att jobba, sen är det semester och sen blir jag tyvärr arbetslös. Tyckte det kändes bra att få avsluta med en sån nyhet.

Mamma och pappa tyckte att det skulle bli kul men sen diskuterade vi inte det mer, mycket pga det som hänt innan.

Svar på tråden När märker man av det?