Ähh jag orkar inte läsa i kapp allt. Nu kan jag skriva, satt och ammade innan samtidigt som jag skrev, skit jobbigt med en hand och typ pekfingret
Sjukdomen har något konstigt medicinskt namn, men det handlar om ämmnesomsättning och att han saknar ett stresshormon etc. Går inte att bota, utan han får äta medicin varje dag hela livet i så fall, men han kommer inte dö det är det viktigate.
han är helt fantastiskt snäll. Sover och äter och skiter!
Det längsta han har sovit är 5 1/2 timme i sträck, det var i onsdags förra veckan. Kom till vandrarhemmet som vi bodde på en natt, vid 01, så gav jag honom mat och vi somnade sen alla 02.30 och vaknade 09:00. Han har nästan inte skrikit alls, ett par gånger har han gapat för full hals. Lyckliga jag
Han är förövrigt en kopia av sin pappa
Mugglan: När man är öppen 7-10 cm har nästan alla fått någon form av hjälp, till exempel EPD eller lustgas, man känner inte av det så mycket då. Min kompis fick EPD vid 6 cm, och hon sa att det var en befrielse, att hon förstod heroin missbrukare, hur det bara lugnar sig i hela kroppen när det värkar...
Du om någon kommer kunna föda utan problem. Du r ju dessutom en vältränad person i grund och botten! Med god fysik!
Tänk att jag var öppen 10 cm när jag kom in o jag han inte få någon bedöpvning alls, och jag tykte att jag hanterade det bhur bra som helst! Då kommer du göra det med endast lustgas kanske!
Jag gick inte ens profylaxkurs, men de sa att man skulle andas in genom näsan och ut genom munnen på vattengympan. Kan tala om att när jag hängde över järnräcket utanför förlossningen så höll jag snare andan för att klara värken, mendet gick med. Sen spännde jag mig, men det gick i allafall... Som Frullan säger, man hittar sitt sätt och det kanske inte alls är det sättet som man har lärt sig på kurser för att kroppen på olika kvinnor funkar olika.
Hur som, det enda jag kan säga för att peppa, är att jag faktiskt inte upplevde det som överjävligt! Snarare en underbar upplevelse. Krystvärkarna kommer jag inte ens ihåg, men det stämmer att det var som värst vid 9-10 cm!