• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • viktualia

åååååååå

snart kan man tro att jag har blivit blödig... vilket skulle vara tidernas förändring....

fick just ett mail med kort på en liten Karl som föddes förra veckan - hans föräldrar har gått igenom 7 missfall och en stor behandling på forskningsfronten innan lilla Karl valde att stanna i magen och nu titta ut i vecka 34!

*undrens tid är ej förbi*

• mugglesfan

Liten: kan ni inte sätta upp ett sådant som man skruvar fast i väggen och bara fäller upp mellan varven? Vi har bara köpt en dyna som vi ska ha på bänken över tvättmaskin och torktumlare, himla smidigt. En kompis till mig köpte ett skötbord i samma serie som spjälsängen men jag tycker det verkar opraktiskt att ha skötbordet i barnrummet (utan vatten).

• mugglesfan

vickan: det kan man verkligen bli blödig över! Fantastisk känsla det måste vara efter 7(!) missfall! Risken är väl att han blir ganska bortskämd...

Hur går det med husletandet? Sommarstiltje i utbudet?

• mugglesfan

Försökte hitta mer info om Villa val Lemme men hemsidan som länkas till (www.villa-val-lemme.com) verkar inte funka? Nyfiken på lite fler bilder...

• viktualia

mugglan - dåligt med intressanta hus är det i alla fall... men visst läggs det ut några hus då och då.

Vi kom ju hem igår efter en vecka utan tillgång till nätet, och det var bara en massa hus i FEL läge som hade kommit ut medan vi var borta. Nåt låg hyfsat till men var för litet.

Så istället bokade vi en veckas solcharter till den grekiska ön Karpathos istället.... måste ju ha skoj i väntan på husköp och andra livsförändringar!

• Lapinette

hi, hi...nyfiken i en strut! Jag har också varit inne och kollat men den länken funkar inte.

Hur i hela friden pallar man med 7 missfall??!! Det var något tv-program igår och där hade paret gått igenom 9 st. Skulle aldrig orka mentalt.

• Liten med Mindre

Muggles - funderade på vägghängt, men det blir ju då på annan plats än badrummet. Vill inte skruva i kaklet. Och jag tror att vår tvättmaskin är för kort ("grund") för att rymma en skötbädd. Kanske om vi bygger upp något över, alt. sätter upp en ställning med skiva över. Bara tvättkorgen som ryker all världens väg.

När jag var au pair hade vi skötbordet i barnrummet. Tog med en bunke vatten för rengöring. Funkade ok. Lite meckigt när det blivit riktigt kladdigt förstås, och bebisen fick bäras in i badrummet ändå.

• viktualia

Lapinette - bra fråga.. antar att längtan efter barn är stark.. och hon som nu blivit mamma har väldigt lätt för att bli gravid.... men jag står inte paret så jättenära så jag vet inte hur de pallat riktigt. Vet att de funderat på adoption, men att de pausade den processen när de inledde behandlingen som ledde till lilla Karl...

• mugglesfan

Liten: kanske ytterligare ett problem för Ikea att lösa?? Så du har skött bebis du! Fuskis där... Jag har nog aldrig ens bytt en blöja

Det är väl så att man klarar mer än man tror men det måste varit otroligt påfrestande. El så blir man avtrubbad sådär 4:e, 5:e gången?

• viktualia

mugglan - själv har jag inte övat på ungar, men däremot bytt blöjor på gamlingar när jag jobbade i hemtjänsten.

Har faktiskt inte hört nån nybliven förälder säga att det är svårt att byta blöjor, moderna blöjor går ju smidigt att få på ungar/gamlingar med alla smarta fästningsanordningar... Tror att det där med att det är svårt hänger kvar från tiden när blöjor innebar blöja med snibb som skulle sitta rätt...

Svar på tråden När märker man av det?