• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Moppy

...och kan tillbringa graviditeten med att käka praliner i soffan istället för att 'oroa dig' för skötbord och annat ;) :D

• Liten med Mindre

Lappis - det är en bra mental övning, att se sig själv i den situation man vill hamna. :) Jobba på!

Eller kom vi fram till att i den här tråden funkar mest tvärt-om-tekniken? :?

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    tänk att jag är så omotiverad att jobba att jag börjar uppskatta möten. För då behöver man inte ha dåligt samvete över att man inte jobbar. man är ju faktiskt på möte. och att sitta där och slösa bort tiden känns liksom legalt.

hänger ni emd

Så ni har inga tips hur man ska orka jobba 1,5 månad till? jag behöver verkligen det!!!!

Lappis: jag är också helt övertygad om att det tar snart för er.

• Moppy

Frullan - när jag är omtoiverad på jobbet typ innan semester eller så så brukar jag tänka att jag det är ännu längre till semestern än det verkligen är. Då går tiden liksom snabbare. Så om du tänker att det är 2,5 mån kvar till mammaledigheten, så kanske tiden flyger fram... :D

• Liten med Mindre

Tycker emellanåt att möten är bra av precis samma anledning som du Frullis.

Men, jag har inga tips för att stå ut bättre den tid som är kvar. Sorry!

• Moppy

oj vad lugnt det blev nu då. inga andra online?

• A.M.

Muggles och Lapinette:
    Nej precis, länken till val lemmes hemsida funkar inte. Ibörjan preces när vi bokade denna semester funkade hemsidan men sen brann det lite i slottet och efter det ungefär (vet inte om det har något samband i och för sig ) pajade hemsidan. När jag vill titta på huset så googlar jag på Villa val Lemme och hittar länkar till andra sidor med info ...

Apropå samtalsämnet skötbord: Vi har mot allt förnuft skötbord i Livias sovrum (visserligen sover hon fortfarande i vårt rum eftersom vi är så slöa att vi fortfarandeinte fått upp rullgardiner hos henne ...). Det funkar utan vatten. Mycket våtservetter blir det - men det går. Barn bajsar ju olika ofta i o f s, vissa bara några ggr per vecka, som Livia och då är det ju lättare. Fast några turer till badrummet för en blöjbytardusch blir det ibland i alla fall.
    Och vi har en sån där blöjhink av märket Diaper Dan - inte att rekommendera. Det stinker ändå. Så nummer2-blöjorna förpassas först i hundbajspåse,sen ner i DiaperDan.

Det är mycket med det jordiska.

FruL: Förstår om du är omotiverad. Med afacit i hand kan jag tipsa om att försöka njuta av att jobba - låter kanske helt galet, men när Boris väl kommit så är allt fokus på "hennom" - på gott och ont. Under lång tid. Och det kan hända att man blir rastlös för att man inte får vara "ifred", tänka hela tankar. KAn du inte använda sista jobbmånaderna till det ...?

• Lapinette

Shit, vad mycket jag har hunnit göra idag och t o m bokat in säljmöte denna vecka samt haft säljsamtal. Folk verkar ju inte gå på semester i juli längre!

Snart drar jag hem för att fixa 3 rätters med vin och skumpa! Tjingeling!

• Liten med Mindre

Hoppas att du fick en mysig middag Lapinette! Du vill inte fixa åt mig också någon dag? :?

• vårbrud2008

mugglefan
    Jag köpte också skötbord i samma serie som spjälsäng (senare också barnsäng, hylla och kista) IKEA, men använder den bara som byrå.
    Vi fick vårt skötbord av de som bodde i vårt hus innan, vitt ikea som står brevid och över badkaret. Jag måste ha det i badrummet, vatten!!!!
    Men en kompis har alltid haft det i sovrummet. Tog in en skål med vatten istället.

Svar på tråden När märker man av det?