• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

God morgon! Har sovit dåligt nu i 2 nätter, ont i bäckenet och allmänt orolig sömn. Och så har jag liiiite att göra på jobbet, hur ska jag få dagen att gå? Känns som att man ändå måste vara här... Fast iofs jobbade en av mina kollegor bara 5h igår så jag kanske kan börja med samma sak??? Men det har jag inte riktigt samvete till. Snaaark!

• mugglesfan

Vårbrud: vilken vecka är du i nu? 12-13? Du gjorde väl UL i förra veckan (men det var inte stora UL:et va?).

• Liten med Mindre

vårbrud - vi ligger väl rätt lika, och Mindre fyller 13 fulla veckor idag. :) Börjar v 14 med andra ord.

Muggles - jag sover också illa. Varmt, oväsen från regn, oväsen från kyl, snarkande make, kissnödig. Alla möjliga anledningar att vakna och inte somna om. Plus att jag inte vill gå till jobbet. Ångest - fattar dock inte varför. Har rätt ok saker att göra.

• Liten med Mindre

Och - igår gjorde jag en insats för att kunna gympa de stackars axlarna lite hemma när jag inte vill gå på gymmet (har tydligen blivit extra känslig på sistone). Köpte ett sånt där gummiband med handtag, så att det kan bli lite lätt styrketräning hemma. Bara att hänga upp i taket (tur att maken har byggt in rejäla fästen i klädkammaren - får stå där och jympa. :D )

• Liten med Mindre

hihi...läste lite FL (ja, det är lätt att gå in och leta roliga historier bland alla höns där). En tjej hade försökt bjuda en gravid väninna på rabarberpaj och vaniljvisp.

Men nähä - det gick inte för sig, rabarber kunde vara farligt, och vaniljvisp var en mejeriprodukt (?)!!! Hur hönsig får man bli? :D Och det handlade inte om laktosintolerans här - snarare rädsla för opastöriserat. :?

• Liten med Mindre

Undrar var hon fick det där om rabarber ifrån? Var läser folk allt???

Någon annan berättade om att en amerikansk bok rekommenderade att man diskade (!?!) grönsaker som skulle ätas råa. Ursäkta??

• mugglesfan

Liten: du kanske har börjat softa inför semestern? Då kan man lätt få ångest sista tiden, man vill bara vara ledig. Skulle du gå på semester redan på fre? Jag har 1,5 v kvar...

Tydligen snarkar jag också (maken gör det av allergi alltid vid den här tiden på året och jag av graviditet). Så vi ligger och petar på varandra på nätterna

På måndag ska jag iväg och prova ut en TENS-apparat och även ngt slags hjälpmedel mot karpaltunnelsyndromet. Att försöka tänka att man ska ligga med armen rakt när man sover är inte lätt så det ska tydligen finnas ngt slags handledsstöd el så. Jag provar!

• mugglesfan

Liten:

Härom veckan var vi på en pizzeria men jag kände inte för pizza så jag tog en pasta. Det var lite parmesan på men det är ju ok så jag åt. Efteråt när servitören plockade tallrikarna så sa han "jag kom på att det är ju inte så bra att äta parmesan när man är gravid". Men jag svarade att parmesan är långlagrad så det är ok. Men han envisades med att den är gjord på opastöriserad mjölk. Suck. Undrar vad han ville eg? Ge mig dåligt samvete? Vara snäll och upplysande? Men varför säger han det efter att jag ätit upp då? Jag blev lätt irriterad faktiskt. Han ska väl 17 skita i vad jag äter - det är jag som bestämmer! Dessutom vet jag att parmesan är ok. Jag gillar verkligen inte beskäftiga människor.

• mugglesfan

Jag kan iaf inte hitta ngt om rabarber på Livsmedelsverkets sida och den är väl den mest heltäckande? Märkligt.

• Liten med Mindre

Jag tror det där om rabarber mer är generellt - har en person känsliga njurar ska man vara försiktig med rabarber som innehåller oxalsyra. Vet inte om gravida skulle vara mer känsliga än andra? :?

Struntar glatt i det i så fall. Så många rabarberpajer äter jag inte, och rabarbersaft är gott. :D

Den där servitören verkar ju bara för mycket. Ville han att du skulle gå ut och spy upp allt så han kunde få lugn och ro eller?

Svar på tråden När märker man av det?