• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Oms

ang rabarber- pratade m mamma om det, hon berättade att sommaren -95 när jag var gravid m dottern så var jag sååå frustrerad för jag fick inte äta rabarberpajerna som hon bakade (jag ääälskar rabarber paj) det hade man sagt på MVC till mig då, att det inte var bra - varför minns inte ngn av oss men idag säger man inte det längre så jag tror nog att det är ngt gammalt som lever kvar genom folkmun tyvärr... jag har iaf ätit rabarber flera ggr unde denna grav och tänker fortsätta med det!

• mugglesfan

Jag hade nog också tänkt fortsätta med rabarber oavsett men det var intressant att se att det verkar vara ett rykte. Det går ju så många rykten om vad man får och inte får. Känns skönt att man kan vara lite cool och fortsätta äta det mesta.

Jag har ju ätit både gravlax, rökt lax och hälleflundra (ok, inga mängder men ändå) men det sparkar fortfarande så...

• mugglesfan

Förresten, om det skulle ha med njurarna att göra, så kan det vara därför. Har läst för länge sedan att gravida inte ska äta mer än 100g lakrits om dagen pga att njurarna ändå är överlastade av barnet. Tydligen påverkar lakrits njurarna på ngt sätt. Så det kan ju vara samma med rabarber, men då antar jag att man får käka enorma mängder...

Rabarberpaj är otroligt gott! Särskilt Piggelins... mums!

• Piggelin1

Jösses, att man bara ORKAR vara så petig! Fasen vilket trist & jobbigt liv!
    Jag har gladeligen ätit rabarber i alla former säkert tio ggr de senaste månaderna - graviditet OCH tidigare njurproblem till trots Har inget minne av att ngn på "urologen" tipsade mig om att passa mig för det när jag sprängde mina njurstenar för 1½ år sen?
    Vaniljvisp sen då - förutom att det säkerligen är behandlat flera ggr om, så är jag nästan säker på att det är vegatabiliskt fett i det!! Ingen kossa så långt ögat kan nå Som om det skulle vara faligt, iofs...
    Härligt att hetsa upp sig lite över folks rabiata inställning

• mugglesfan

Jag gick också in på FL och såg detta:
    www.familjeliv.se/Nyfodda/

Där är en v33-bebis - är det så färdiga de ser ut nu?! Det är ju som min... Helt otroligt.

• Lapinette

Kan ju äta vad jag vill!!! Pilutta er!!!

Dock var jag så trött att jag lyckades få error på stickan imorse. Sen gick jag ut från toaletten och skrek på maken så vi blev osams. Bra start på dagen va?!! (NOT) I alla fall, har nu flyttat ut från lägenheten och badrumsrenoveringen har dragit igång samt att jag har tagit med mig stickor till jobbet om jag nu lyckas hålla mig i 4 timmar.

• Piggelin1

Lite trött idag - då är det perfekt att ha ngt att irritera sig över Då piggnar man till!
    Mannen kommer hem efter 1½ vecka i Kina (jobbet) idag - det är en himla tur att han inte är borta längre, jag är helt DÖD på "mornarna" eftersom jag aldrig lyckas komma i säng när jag är ensam hemma. Alfons "ska bara" har fått helt nya dimensioner... Knappa sex timmar per natt i mer än en veckas tid - zzzzzzzzzz! Tur att det är semester om 1½ vecka!

• Piggelin1

Hmmm, kanske skulle göra en rabarberpaj idag... Fick nya rabarber av min mamma i helgen

• Liten med Mindre

Lapinette - det är säkert för att du ätit vad du vill som stickan visar error. ;)

Lider inte direkt av några matbegränsningar - utom att jag inte vill äta alls oftast. Det är mest vinet som suktat mig när vi varit på fin-restaurang. Fast föräldrarnas box-vin lockade faktiskt inte. Skönt!

Just nu lider jag mest av en kollega med lite starkt rakvatten som parkerat sig på mitt rum (delar med en annan, och det är hans "gäst"). Blä! Luktar äckligt starkt! Kan ju inte ens med så mycket parfym på mig själv längre. Men - det känns illa att be någon gå ut. Och med normala mått mätt är det nog inte starkt doft - inte som lönetantens. Hugaligen - där stinker det i korridoren utanför hennes rum.

• mugglesfan

Lappis: så renoveringen har dragit igång nu? Spännande! Kul att det kom igång i tid också - han verkar lite mer pålitlig den här killen...
    Ingen kul start på dagen nej.

Jag måste säga att jag inte har känt mig begränsad av ätandet alls faktiskt. Det är vinet som saknas bara. Det är andra som är mer petiga än vad jag är. Typ "ska du verkligen äta parmaskinka?"

Svar på tråden När märker man av det?