• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • A.M.

Hej alla! Tillbaks från landet för att packa om inför Italien (ska bli så kul och skönt att komma dit!)
    Lapinette: Läste din fråga om kurser för icke-svensktalande. Jag har för mig att jag någonstans sett info om kurser på engelska (kanske på MamaMia?)

Ni som pratar om nappar och nappflaskor. MAM tycker jag är bäst (och Livia) - de är liksom lite platta och nappen till nappflaskan känns lite mer "ergonomisk" än de vanliga runda.

Cicci: Bild på Silverfisken? Var på Lisa på Torget igår. Spanade efter er, förgäves

• Snart så....

Japp känns lite galet att gå runt och övningsköra med ett fånleende på läpparna :D :D

Frullis, just den scenen i exorcisten när huvudet rullar runt :D :D shit jag tror det kommer att bli lite så hahhahah

Muggles, ja men BM var inte helt säker så hon överlät den slutgiltiga bedömningen till sös. Hade just då även sammandragningar och Kick´n sparkade så det var lite svårt att bedömma.
    Tydligen kan de vända sig igen om de fixerar sig tidigt dvs v33 som för mig.

• Lapinette

Frullan - stick du iväg och "sug" på något.

• Snart så....

gaaahhh vad hungrig jag är.

Fressten vad har ni köpt för skötväskor till vagnen? Kollade på det igår och det finns ju en djungel....
    Sambon vill ha en snygg och jag vill ha den mest praktiska.
    Många av de snygga är tyvärr helt värdelösa med enbart 1 stort fack och inget mer. JAg gillar när det är 1 stort fack+mindre inuti samt några på utsidan.

• Snart så....

AM: vilken skötväska valde du till din Fun?
    Teutonias egen?

• Lapinette

A.M.- vart i Italien ska ni? Min väninnar ringde precis från Messias. Hon är ute och reser med make och 3 barn (kryssning). Hörde hur skotrarna tutade i bakgrunden och kunde riktigt känna hettan genom telefonluren. Ahhhh, la bella Sicilia!

• Lapinette

Hi, hi...ni andra skriver vettiga frågor medan jag självfallet fortsätter att vara så mycket OT som möjligt.

• Liten med Mindre

Lapinette - bra att du tar ner oss på jorden igen - till sånt som verkligen räknas. :) Känner mig ibland helt hjärntvättad när jag inte klarar att fokusera på något annat än bebisen i magen, och alla knip den ställer till med.

• Snart så....

Oj nu är det dags att gå.

Ikea here we come :)

KRAM

• A.M.

Lapinette: Messina menar du, va?
    Vi ska till Piemonte, till jaktslottet Villa val Lemme. Flyger till Milano och hyr bil där. Ska göra ngn utflykt till Genua också bland annat. Bella Italia!!!

Snart så: Vi köpte en Skip Hop skötväska (den modellen med "lock" över). HAr funkat ok - men retat mig lite på att den hänger ner för långt - som det är nu måste den hänga och dingla högst ut på styret för att inte Livia ska få sina fötter mosade ... Med ligginsatsen var det inte lika illa - då vilade väskan ibland på kanten bara. Skulle nog välja en annan - kanske lite större skötväska. Fast det finns inge perfekt. Jag funderar fortfarande på att designa en ...

Svar på tråden När märker man av det?