• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Fick ingen böj men är inte förvånad då det bara har hänt 2 ggr att jag haft en cykel på 28 dagar.

Här kommer den senast BIM-listan:
    Frejis - BIM 17-18 juni
    nenne78 ? BIM 17-19 juni
    Lapinette - BIM 23 juni, är utredda och klara
    sweetstreet - OP 18 juni
    Tinga - BIM 6-7 juli
    start september ? BIM 13 juli
    Hjorton - ÄL 29 juli och BIM 12 augusti
    pirr! ? BOM 20 juni, är utred och klar inväntar makens resultat
    Page ? utredning startad
    Victory ? ÄL 25 juni

Så enligt denna ska Tina ha BIM i slutet på veckan. Har hon stuckit på semester?

• vårbrud2008

Liten med Mindre
    Sonen tycker nog det är konstigt att mamma har en bebis i magen men inte kommer ut. Han brukar säga att han också har en bebis i magen?..ha ha ha
    Vi har pratat om förra bebisen och vi har hälsat på honom på kyrkogården och det kan han berätta. Visar vi kort vet han också att det är lillebror, men hur mycket han egentligen förstår vet vi ju inte. Nu är det nog mer konstigt för nu har jag ju en bebis till i magen och han fick ju aldrig träffa den förra bebisen. Knasigt värre!!!!
    Däremot är han väldigt snäll och omtänksam mot de bebisar vi träffar så jag hoppas att det ska hålla i sig.
    Vet egentligen inte hur tidigt man ska berätta sånt här. I vårt fall är det ju lite speciellt. Går nog lättare att berätta ju större syskonen är.

Jag är i v 13 + 2 nu så jag ligger lite efter dig?..:)

Rabarber
    Jag älskar rabarber och kan inte leva utan det, men har aldrig hört att man inte får äta det när man är gravid. Brukar göra kräm hemma och ska försöka mig på saft i nästa vecka.

Känner mig väldigt trött och orkeslös vissa dagar, men har ju jobbat en hel del nu och stiger upp fem eller sex på morgonen så jag hoppas att det är det. Vill inte äta järntabletter för jag mår jättedåligt av dem. Fick när jag gav blod (blodgivare) men fick sluta för jag mådde så dåligt av tabletterna. Slapp äta när jag väntade sonen.

Loppfrön
    Jätttebra för magen. Har nu även fått mina föräldrar till att äta dem.

Mugglefans
    Jag levde på lakrits under min andra graviditet och äter havregrynsgröt för det mesta, har fått två söner. Men jag äter alltid sylt på min gröt (AM´s teori tjej = sylt??????)

start september
    Ja, det ska verkligen bli roligt att äntligen få gifta sig och september passar oss perfekt. Hoppas bara att vädret blir bra!

• viktualia

Lapinette - *fniss fniss fniss*

Mugglan - rasande mycket snygga möbler där....

Själv har jag så stora problem med sittande att jag oftast sitter i skräddarställning i min kontorsstol... skulle vilja ha en ergonomisk analys över mina sittproblem... som väl bl.a. beror på korta ben och höga bord/stolar.

• Liten med Mindre

Muggles - köpte ni bordet på BQ också? Eller var finns det fina köksbord? vi funderar på att byta ut vårt.

Vårbrud - eftersom jag är på 13+0 (enl UL) så är det du som ligger steget "före". :) Vi kanske justeras till samma dag efter ul i augusti.

Sitter och är förbannat. En kund måste absolut ha egna framsidor på sina manualer - och givetvis får jag inte ordbehandlaren att fatta hur den ska göra. Eller snarare tänker den själv och stoppar plötsligt in massor med tomma sidor som jag inte får bort. För inte är det väl jag som är okunnig om diverse kryptiska inställningar?

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    hoppas att allt är bra ´med er.

Lappis:
    ha ha ha, kanske en ny stafett gren att springa med en kopp urin utan att spilla
    du måste verkligen liva upp ditt kontor

Ihhhhhh
    nu blev jag livrädd.....
    Är det verkligen så att AMs teori är att det blir en tjej om man är sugen på sött????
    Jag äter ju sjuktliga mängder godis och är sötsugen jämt....

men samtidigt har jag ju haft supersug på just morötter och även frukt och grönisar. är borren tvåkönad

• nu är jag fruL

försvann alla eller?

själv blev jag så där jobbigt uttråkad igen.....

• Moppy

jag är här...jobbar inte många knop idag! låter som om borren kan vara en borra, Frullan. Men det är väl inte så hemskt?! Tänk alla sööööta rosa prinsesskläder du kan ta på henne ;) precis din stil!

• nu är jag fruL

hejsan moppy
    Kul med sällskap

ihhhhhhhhhhhhhhhhh
    fyyyyyy vad hemskt. Fast min skräck för tjejer gäller ju när de blir äldre. Jag är ju fanimej livrädd för tonårstjejer. Snacka om exorcisten varning!!!!
    Näe mellan 12 och 18 border alla tjejer placeras låååååångt från övriga samhället. de är FARLIGA!!!!!!!

• nu är jag fruL

Och justr det där emd rosa kläder.....
    Min svärmor har ett gott hjärta men världens sämsta smak och stil. Blir det en tjej så kommer hon ge ungen vidriga rosa kläder med nallar och tryck på och det är det VÄRSTA jag vet!!!!!!
    och sern är hon så jävla blödig så hon skulle gråta blod om man inte satte på skiten på ungen.....

• Moppy

Ha, ha! Ja det finns risk för rosa-chock om Borren blir Borra. Min kompis har dock en liten flicka, hon är rödhårig och skulle själv aldrig klä sig i rosa och hatar därför det, hon klär sin dotter i svart och vitt och lite grönt. Superfint.

Håller med om tonårsdöttrar. Jag själv var nog inte så lätt att ha och göra med och kan fortfarande vara sur och tvär mot min stackars mamma. Min man däremot är som en ängel mot sin mamma och sätter henne alltid på pedistal. Så vill jag också bli behandlad!! Jag har därför alltid hoppats på en kille, och nu ser det ju ut som det kommer hända :D

Fast du har väl alltid haft en gut feeling att Borren är en Borre? Magkänslan brukar faktiskt stämma. Titta på Cicci!

Svar på tråden När märker man av det?