Glitter tråden...3
Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!
Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)
Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html
Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!
Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)
Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html
Jag ska träffa en tjej som jag fått kontakt med härifrån BT faktiskt! Dom gifter sig nu till sommaren så det blir nog att snacka bröllop! Det ska bli skitkul, har inte träffat henne tidigare men vi har tydligen gått på samma högstadieskola.
Visst kommer jag ihåg Tiger!! Har dom gift sig nu? Vill minnas att hon inte ville säga vad hon hette på riktigt då det var ganska långt kvar till bröllopet och ingen som visste om det än då.
Vicky: Härligt att träffa någon man lärt känna här på BT och det visar sig att man gått i samma skola eller så Själv blev jag inbjuden till en BT-träff hemma på Åland första helgen i juni... Men då B och jag firar vår 1-års dag då så tackade jag nej. Hade varit kul att träffa de tjejerna, precis som jag ser fram emot att få träffa Iza och dig Vicky! Ni bara måste komma hit till sthlm och hälsa på någon gång!!
Igår roade jag mig med att spritsa 120 st kristyrblommor. Jag gjorde 10 st stora prästkragar och 10 st stora pancéer, därefter gjorde jag 50 st små prästkragar och 50 st små pancéer... Jag gillar helt klart pancéer bättre än prästkragar kan jag lova.. och de små är roligare att göra än de stora Efter det så gjorde jag en "plakett" till tårtan, Annica kom också hem och gjorde en hel del plaketter hon med, mest plojgrejer dock.. Efter middagen satte jag igång och göra den där specialkristyren som man använder för att fylla upp plaketterna med. Ska kanske förklara lite bättre hur man gör. Man börjar med att tejpa upp en mall på ett plant underlag (flyttbart) och tejpar även fast antingen bakplåtspapper eller något annat likvärdigt, själv använde jag mig av OH-film. Därefter spritar man upp konturerna med vanlig kristyr. Efter det så fyller man i med en specialkristyr och slutligen ska skiten stå och torka i 48 timmar
När det är torrt så lossar man försiktigt plaketten från bakplåtspappret/oh-filmen och kan därefter skriva eller dekorera på plaketten efter behag. Egentligen ganska enkelt men tar en fruktansvärd tid!!
nu ska jag hoppa in i duschen och sen ska B och jag fara och handla lite jord. Måste få dom där brudspirerona som vi fick i veckan ner i jorden... Tror inte att dom gillar att stå i plastsäckar hur länge som helst
Oj, Ylva, vad du är kreativ! Jag har inte ens hälften av din ork och inspiration att göra nåt sånt avancerat! Jag har knallat runt i och utanför huset hela dagen utan att veta vad jag ska ta tag i. Och nu har snart hela dgaen gått! Jaja, det är jag i ett nötskal!
Tyvärr blev det inget av vår träff igår Brist i kommunikationen, men jag är säker på att det blir någon annan gång!
Det skulle vara jättekul att träffa er alla om vi åker till Stockholm någon gång! Jag är faktiskt lite sugen på att göra en tripp i vår/sommar men det är svårt att hinna, Daniel jobbar ju som mest på sommaren.
Nä, nu ska jag verkligen försöka ta tag i något här hemma!
Izunia
hej, såg nyss dina bilder..Gud vilken underbar klänning du hade på er bröllopsdag...ni va jättevackra!
Undrar bara om du vill dela med dig, och berätta vad det är för klänning du bar på.
önska er all lycka framöver i livet
Jag har inte fått mycket gjort idag.
Klippte M i morse så nu ser han ut som folk igen. Sen åkte vi och tittade på ett hus tillsammans med M´s syrra och man. De har ju köpt tomt och arkitektritat ett hus men det blir snordyrt att bygga det så nu håller de på att ge upp och funderar tom på att sälja tomten och köpa ett vanligt och lägga ner pengarna på renovering istället.
Sen kom M´s kusin m familj och hälsade på. Så det enda vi gjort hemma idag är att vattna lite...
Igår tömde i alla fall M lilla sovrummet från alla målarburkar mm så nu ska han äntligen sätta igång med det......hoppas jag.
Ärligt talat så börjar jag få lite panik med allt vi har kvar att fixa innan bebben kommer.
Dels rummet, sätta i ordning alla saker vi köt som ligger i kartonger, säng, vagn, bilstol mm mm sen allt vi har kvar att köpa, allt från skötbord till blöjor mm mm och tiden bara går!! Det finns ju inget som säger att den inte kan komma i morgon.... panik!
Visst det kan ta 1,5 månad också men Martin verkar tro att den kommer om ett halvår!
Hej tjejer! Nu är jag äntligen hemma igen... och hoppas pa att fa sova i 12 timmar...
Ylva din klänning ska levereras kl 09 imorgon!! De hade tydligen varit hät när jag var borta.
_M2_
Tack tack! Det var verkligen snällt sagt! Klänningen jag bar var en Maggie Sottero modell Evangelina i färgen light gold. Den tillverkas inte längre men kanske kan hittas beg pa ebay eller nat...
Äsch, det är bara kul att hålla på med spritsning och sånt Att se något växa fram och ta form.. förmodar att de som broderar och handarbetar känner samma sak, men jag kan inte sy även om mitt liv skulle bero på det
Härligt att min klänning är på väg Iza!! Är det idag tisdag som den kommer eller i morgon onsdag?? Åhhh vad jag längtar
Trist att inte klassträffen blev av Vicky, men den blir nog förr eller senare.
Jag förstår din oro Jess. Ibland kan man bli galen på dessa karlar som verkar tro att allt ligger så långt in i framtiden och att man har all tid i världen att göra klart. B var likadan inför vårt bröllop *suck*
Igår var jag och gjorde min magnetröntgen. Gick bra då dom drogade ner mig rejält så jag sov under nästan hela undersökningen. Hann aldrig få panik alls Jag har ännu inte fått det officiella svaret (det får endast ges av remitterande läkare) men teknikern som utförde undersökningen igår sa "off the record" att nu syns cystan väldigt bra och det går inte att missa den längre. Ska erkänna att jag faktiskt blev glad att få det beskedet. Nu har jag äntligen något konkrekt att gå på och vet vad som är felet och slipper höra dom där valserna om att något är fel, men ingen vet vad
samtidigt som det känns lite tungt att få det bekräftat.. varför kunde inte den där cystan/tumören sitta någon annanstans? Varför måste den sitta i hjärnan??
Ja ja, det löser sig nog ska ni se
Har fullt program den här veckan också så jag hinner nog inte fundera så mycket på vad som kan hända.. Den dagen, den sorgen som min mamma brukade säga
Nu måste jag ta itu med jobbet.. Mycket har blivit liggandes då jag var ledig igår.
Kram på er!!
ylva jag blir galen... de skulle leverera klänningen idag.. Har inte hört ett piss att nan ringt pa dörren (och Gucci har heller inte reagerat) utan ser en lapp i ladan att de varit här... Jag ringde dit och han skulle komma tillbaka men icke!
Nu ringde jag igen och han ska komma imorgon.
Nu gör det ju inget eftersom jag bara är hemma idag, men blir förbannad när de tror att man ska sitta hemma i 8h och vänta pa leverans!! :o Vad vet dem om jag var tvungen att ta ledigt fran jobbet!?
Vad trakigt att höra om cystan.. förstar samtidigt din lättnad av bekräftelse. Beklagar ända verkligen.Vad betyder dte nu`? Vad ska hända?
Mutter mutter morr morr... Ibland undrar jag hur vissa företag tänker? Tror dom verkligen att alla människor, förutom dom, är arbetslösa och inte har något annat för sig än att sitta hemma?
Som t.ex. Bredbandsbolaget har ringt några gånger och frågat efter B (abonemanget står i hans namn) MEN dom ringer kl 14 på vardagarna Hur många är hemma den tiden i vanlig vardag när man jobbar heltid till kl 17?? När man sen säger att han inte kommit hem från jobbet så säger dom att dom ska återkomma.. När återkommer dom? Jo några dagar senare kl 14!!!!! *skrattar uppgivet*
Vi får väl hoppas att dom kommer och levererar klänningen idag. Förmodligen så knackade dom bara lite lätt på dörren igår, eller så förväntade dom sig att du skulle stå innanför dörren precis när dom kom och rycka upp den utan att dom skulle behöva besvära sig med att ringa på dörren
Nu börjar t.o.m. B puttra över att det tar så lång tid.. från det att vi ropade in klänningen tills att få den levererad *suck*
Ang det där med cystan... Ja du Iza, jag har ingen aning om vad som kommer att hända härnäst. Jag ska ju egentligen inte veta om den än Vad som händer nu beror på svaret på magnetröntgen, alltså det slutgiltiga svaret som skickas till läkaren. På den så framkommer väl då hur den sitter, hur den växer o.s.v. Efter det tas ställning till om den går att operera bort eller inte, eller vilka andra behandlingsalternativ det finns. Men som sagt, jag vet inte vad som kommer att hända än. Ska ringa idag och boka in en tid till läkaren till slutet av månaden (om han inte vill att jag ska komma tidigare) så får vi se.
Jag blir orolig bara av att läsa om det.. Maste säga att du verkar ta det ganska lungt. Jag menar inte att du tar det lätt, men du har ju kanske haft lite längre tid pa dig att förbereda dig och kanske tom acceptera det..
Hoppas innerligt att det gar att behandla lätt sa att du inte aterigen far sta ut med en massa operationer. :(
Kommer inte klänningen när jag är hemma ska jag sätta en fullmakt pa dörren sa att de lämnar den till andi kommer hem. Han har varit i Monte Carlo och spelat pa en privat yacht igar! ;)
Kommer den inte idag ska jag ringa och skrika pa dem! Blev saaaa irriterad pa deras arroganta inställning till varför man ska sitta hemma heeeela dagarna (samt första gangen berättade de ens inte att de skulle leverera klänningen) och att de inte kan precisera tiden mer. Va fan... De borde ju leverera när andra INTE jobbar, Kvällar/helger etc.. Framförallt med tanka pa vad deras tjänst gar ut pa...att deras kunder ska vara HEMMA!