Glitter tråden...3
Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!
Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)
Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html
Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!
Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)
Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html
ylva jag har mailat dig nu. Det är alltsa tull som ska betalas. 449kr.
Jaså, är det här ni är!? Jag tyckte det var väldigt dött i tråden... tills jag upptäckte att den var avstängd!
Klänningsdramatiken fortsätter ser jag...
Själv sitter jag bara och väntar på att Daniel ska hämta mig, han slutar fem och jag får väl sitta här på kontoret och vänta då... fast jag brukar sluta fyra! Men sen ska vi till några kompisar och äta hamburgare så det blir kul!
I helgen är D ledig så vi ska försöka ta upp det här med renoveringen igen. Just nu har det stått stilla sen förra helgen. Det som står på tur är att färdigställa underarbetet, sen kan vi börja tapetsera!
Trevlig helg! (om vi nu inte hörs av i helgen...)
Hoppas det är din klänning Ylva! Surt att åka på tullen bara...
Just nu är jag väldigt irriterad på Martin!På måndag ska vi ha lite valborg/födelsedags firande med hans kompisar (vilket är ett rätt stort gäng). I morgon ska ska vi titta på en bil och sen vara barnvakt och på söndag kommer våra familjer hit för att fira honom och vi har sååååå mycket saker som vi måste göra hemma.
Tex: han lovade att badkaret skulle vara inkaklat innan, betala räkningar, fixa deklarationen, städa hela huset, tvätta, diska all disk (har fortfarande inte fått hem diskmaskinen,suck) storhandla för vi har ingen mat hemma, handla till båda kalasen och göra i ordning allt vi ska bjuda på, vattna tomten-det nysådda,
fixa i ordning gästrummet om någon ev ska kunna sova kvar på måndag -där inne står bla gamla vitvarorna från köket -de ska göras rent flyttas och sen säljas.
Detta är bara några av de sakerna som vi skulle och har kvar att göra under helgen.
Och vad tror ni han gjort under veckan....jo i tisdags var han på fotboll, onsd-tord åkte han till Gävle hem vände och igår kväll var vi på en kompis fest (hon har doktorerat). och vad gör han idag????? JO, han drar iväg för att kasta freesbygolf med en polare......aaaahhhhhhh......*sliter mitt hår*
Viist jag har varit ledig idag men åkt runt i affärer och handlat saker som är ett måste, tex madrass till spälsängen, tvättmedel mm som vi måste ha, hade gärna shoppat kläder men köper inte jag allt annat så får tex bebben inte en pryl.
Har fortfarande inget skötbort så det kommer bli att vi får byta blöja på skrivbordet. KOmmer den för tidigt så är vi rökta, har inte tvättat en grej eller gjort i ordning något alls, allt står i kassar. Och tiden går ju så jäkla fort också.
Åh vad jag är irriterad.......
Hade ju gjort allt själv om jag kunnat men jag är ju helt slut i kroppen, fötter mm efter en dag ute så jag har ju ingen ork.
Jag har inte ens ätit middag för jag orkar inte göra i ordning en. Åt en macka så jag håller mig tills Martin har handlat och kommit hem.
Förlåt för mitt gnäll, men man bara måste ibland....
Nej, va tråkigt Jess! Jag förstår om du är sur på M just nu.... jag känner väl ungefär samma sak mot B för tillfället. Vi ska ju till Åland i helgen (B har lovat en av sina kompisar att vi ska fira valborg där med dom) MEN det passade inte honom att fara ikväll utan vi ska fara i morgon kväll. Motivering... Jo, han skulle hinna fixa lite med huset innan då. När jag kom hem idag efter att ha snurrat omkring i Skärholmens centrum flera timmar och jagat konfa-present, då var han redan hemma och låg under den där j**la bilen!!! Jag kan ta gift på att han inte kommer att lyfta ett finger i källaren i morgon utan kommer säkert att hålla på och skruva på bilkräket hela dagen *mutter mutter morr morr*
Hoppas verkligen att ni hinner få det mesta i ordning innan gästerna dyker upp i helgen. och att ni hinner få i ordning lite innan bebben kommer också... Skötbordet måste ju inte vara klar innan.. det kan M fixa medans du tar igen dig på BB
Iza. Ja, det var nog så att den fastnade i tullen, i alla fall var det så jag tolkade brevet ni fick. Ring mig i kväll så kan vi bestämma hur vi gör... jag hade för mig att du sa att du beställt klänningen hem till mig. Hoppas så att jag får den snart och att den är lika vacker och underbar som jag förväntar mig.. även om leveranstiden har varit oförlåtligt lång och framförallt.... att det är MIN klänning *huga*
Konfirmationspresenten jag köpte blev till slut en silverring med svarta streck runt. Var lite småsugen på en snygg ring med tribaler, men grabben är ingen tribalklille direkt. Betalade också för gravering av ringen. Samt att jag köpte ett guldkors (men det vet inte B om) som jag ska ha på tårtan *ruskar på huvudet av mina infall*
Nu har han kommit hem.....
Han har i alla fall fixat en kakelkille som kommer hit i morgon och kaklar in vårt badkar. Det ska kläd i mosaik (5x5 cm, samma som vi har på klätt in en lufttrumma i)och det är inte det lättaste att få till på egen hend när det blir halva plattor mm. Det kostar 1000 kr inkl jobb och matrial men det är det fasiken värt så det blir gjort någon gång!
Han har i alla fall handlat mat så jag får middag och nu diskar han och lagar mat utan att jag bett honom, skulle bara våga annat.....
Han är som en hund, han vet när han gjort fel och behöver göra något så jag blir på bra humör igen.
Jag sitter i soffan och vilar....
Fram med piskan Ylva
Ammo, du verkar ha pli på honom trots allt! Riktigt sån ordning är det inte på min, men det börjar ta sig. Han är inte alls ovillig att städa m.m., tvärt om är han nog duktigare än jag på det. Eller: vi är lika dåliga båda två! Just nu ser det ut som en svinstia här men det beror ju på renoveringen ocskå, orkar inte städa när det ligger papp över hela golvet!
ylva, anledningen att de skickar till mig är för att det är min adress som är anmäld under paypal... sa det kan vara anledningen även om vi bett om annat.
Jess jag förstar att det känns frustrerande när tiden bara rinner iväg och det enda man gör är att försöka hinna ifatt den!
Hade jag bett Andi göra sa manga saker hade hans huvud exploderat!! :D Verkligen...!
hahaha... bra att du har piskan under kontroll i alla fall! haha!
Hahah, pli och pli, jag vet inte...... Jag är så envis så jag brukar få min vilja igenom tillslut
Han blir ju sällan irriterad och har ett tålamod som jag inte är i närheten av utan att vara mesig.
Så när han väl sätter igång oavsett om det är med renovering ,städning el likn så gör han det till 100%.
Just nu håller en kille på att kakla in badrummet och jag fick M att börja göra i ordning i gästrummet- få bort gamla spisen mm som står där inne.
Jag sitter och letar bilar på nätet (och tittade in en snabbis här )
Ska åka och titta på två st Volvo v70 så fort killen är klar.
Skit i städningen nu när ni håller på, hur svårt det än är så lönar det sig inte, det tar 2 sek sen ser det lika illa ut igen. Jag försökte bara att hålla efter lite under tiden så det inte blev för mycket.
Har ni någon snö kvar än där uppe i norr?
Jag trodde det var varmt och skönt idag så det blev kortbrallor och topp men det var ju verkligen ingen värme ute idag, burr.
Idag har B varit riktigt duktig! Han har hållit på och fixat med våran pergola/förråd. Blir kanonbra! Tror faktiskt att om man isolerar och byter tak så skulle man kunna använda det som gäststuga Stackars B som inte får sitt förråd
Skönt att M fick ändan ur vagnen Jess! Fast varför hålla på och slita ut sig med och städa när man håller på med renovering? Jag insåg väldigt fort att det inte var lönt att hålla på och dammsuga och så när vi höll på och rev i källaren. Allt blev täckt med damm direkt
Fast nu när verksamheten står stilla i källaren är det ju en annan sak
Idag har jag hållit på ute i trädgården hela dagen. Rensat bort gammalt gräs som höll på och kvävde mina rosor. Passade även på att klippa bort torra döda grenar på rosorna. Tror att dom kommer att må fin fint i sommar Grävde också upp en pion som min kompis hemma på Åland vill ha. Själv har jag ingen som helst användning av just den pionen. Har ju hur mycket pioner som helst i trädgården! Dom är mer som ogräs här hos oss
Nja, idag var det nog inte riktigt väder för kortbyxor och topp. Fast visst var det riktigt varm och skönt tidigare, typ 12-tiden.
Jag passade också på att bära runt på grannarnas lilla kille som är 2 veckor gammal idag. Han började gråta när pappan höll på med vagnen och då fick jag passa på och trösta honom lite Åhhhh... vad jag skulle vilja ha en sån där liten en. Hoppas jag blir kallad till doktorn snart *längtar* Bara jag får klartecken därifrån så kommer projekt "Övertala B" att sätta in för fullt!
Iza, jag håller tummar och tår för att det är min klänning som kommer nu... Kanske den dyker upp redan nästa vecka om allt går som det ska! Jag ser så fram emot att få prova den och se om den passar, har ju gått ner 11,5 kg nu Vilken tur att vi beställde med snörning i ryggen
Måste tvinga B att installera kameraprogrammet på datorn också så att jag kan tanka över bilderna vi redan tagit och ta nya...
Nä, vi har inte städat så mycket, bara så att det går att ta sig fram utan att snubbla på dammråttorna! Det blir att storstäda när renoveringen är klar!
Här är det ca 10 grader och sol, inte någon värme direkt med andra ord. Snön är borta förutom de största snöhögarna där det dröjer sig kvar lite. Gräset börjar tom titta upp! Det är ovanligt tidigt. Här är det traditionellt kanalsim på valborg, alltså simtävling i kanalen som går genom stan. Vissa år har de varit tvugna köra före med båt för att få bort dom värsta isflaken. Men nu var isen borta redan den 1 april!
Vi ska grilla nu på våran altan! *älskar vårt hus och vår altan* Och så ett glas vin förstås! *hick*