• Izunia

Glitter tråden...3

Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!

Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)

Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html

• Svar på tråden Glitter tråden...3
  • Izunia

hej hej vi hade ocksa en trevlig men liten fest igar. Lite grillning och massa vodkabal... :D
    Det var manga som inte kunde komma pga maginflusena... usch...! Tur att man inte far sant lätt..

Vid 11 tiden stack vi till parken där det arliga tivolit haller hus. Nagra galna karuseller och lite sockerdoppade munkar avslutade kvällen!! :)

Jess, jag förstar hur du resonerar och tycker att dina vänner borde tänkt mer pa er.. Nästa gang far ni ga pa fest istället för att ordna en..

Ikväll ska jag pa 10 ars reunion! ;) Det var 10 ar sedan vi slutade högstadiet och vi bestämde da att vi skulle träffas 1 maj 2007.. :)

• Ammo

Vad skoj med återträff!
    Jag önskar att någon från vår högstadieklass orkade fixa ihop något, själv har jag för lite tid att hinna fixa sånt. Vi hade en jättebra klass 4-9 och så fort man träffar någon så snackar man alltid om att vi borde träffas.

Martin har precis fått en inbjudan men han kommer inte gå. Han tycker inte det är någon han saknar som han inte har kontakt med idag. Samt att det är den 17 juni och chansen att vi precis har fått barn då är ju väldigt stor.

Mina ögon går i kors nu, shit vad trött jag är!
    Ni ska jag klippa Martin, han har inte orkat gå till frisören och nu måste burret bort. Sen ska vi bada tillsammans i vårt fina badkar som äntligen är klart.
    Jag tog ett snabb-bad förra veckan innan det var inkaklar, men vi har inte badat tillsammans på 6-7 år! Detta är ju extra stort så vi borde få plats.

säger god natt redan nu för jag lär ju inte orka skriva mer senare..

• Izunia

oh vad det later mysigt! Vi har ett litet badkar pa tassar sa det är ganska trangt men det händer ibland.

Aterträffen var skitkul idag! Blev bara en fika med ca 14 som kom. Vi har planerat in datum för den riktiga festen i augusti och da maste alla komma!

Nu ska jag mysa för andi aker till stockholm imorgon.

God natt!

• Ammo

Det blev varken bad eller klippning igår. Jag fastnade i telefonen och sen var vi så trötta att vi orkade inte ta oss ur soffan.
    Få se i kväll. Han måste i alla fall klippas och idag är jag mycket piggare så då borde jag ha ork.

• BlueTopaz

Tomas har nog fått samma brev om återträff som Martin Jess, men jag tror faktiskt att han ska gå.

Vi var ju i Södertälje på Valborg, vart mkt bättre och trevligare än vad jag trott och Leo var konstigt nog kolugn. Skönt!! Men det var rätt jobbigt att köra hem mitt i natten med två vuxna fulla män snarkandes i bilen tillsammans med Leo..

Så där var det för mig med när jag var gravid Jess, folk förstår inte att man inte orkar som vanligt. Och andra tror istället att man inte orkar någonting.. Dock avskyr jag folk som säger "Graviditet är ingen sjukdom!" Nej, det är det inte men man är heller inte som vanligt.
    Har du någon ny magbild? =)

Vi hålle rpå att tvista hemma om hur vi ska göra med huset och våra pengar. Sedan vi satte in bergvärmen har många av våra element ballat ur totalt och knäpper hela tiden (=går absolut inte att sova i oljudet så jag vaknar ca 10ggr per natt). Frågan är nu om vi ska byta ut de nästan 50år gamla elementen eller installera någon manick för 5000kr som förhoppningsvis gör att det slutar knäppa.. Det lär ju kosta en slant att byta ut ca 18st element av varierande storlek??
    Samtidigt vet vi inte hur vi ska göra med våra mkt dåliga fönster.. Nya kostar från 2700- 8000kr st ungefär och vi har ca 26st varav ca 8st är helt enorma eller av skum storlek. Men att fixa upp vanliga tvåglasfönster kostar ungefär lika mkt och då släpper de igenom både värme och kyla.
    Och så verandan, vad kostar det att bygga den och hur lång tid tar det??
    Och så ska ju typ alla trädetaljer målas om..
    PUH!

Nu måste jag åka till Spånga och lämna in deklarationen (hade glömt den på jobbet i söndags)

Kram!

• Ammo

Ja, det kostar att ha hus, det håller jag med om. Men ni har då bra mycket mer att göra på ert än vårt. Våra fönster mm är i bra skick, tack och lov.

Ni behöver inte byta till 3-glas fönster, det finns en ny(?)variant av 2-glas som håller samma standard som 3-glas när det gäller isolering mm. Syrran har bytt vissa till sånna, deras hus är från 30-talet. De är mycket billigare än 3-glas dessutom.

Element kostar däremot multum! Vi har ju bara direktverkande el men nu när vi bytte så kostade ju varje element runt 2000 kr st. Vi behövde 50 cm höga, standard är 30 eller 60 cm samt att vi valde "lite bättre" kvalité än de man kan köpa i vanliga handeln. Men vad vattenfyllda kostar vågar jag inte gissa på?

Har ingen my magbild, men vi måste ta en nu, ska påminna M i dag.
    Börjar svullna ordentligt i fingrar och fötter nu,spelar ingen roll om det är varm eller kallt ute nu, känns som skorna är 2 storlekar för små och som om fingrarna skulle vara uppstoppade korvar. Det syns som tur är inte men känns!

• Bröllopstokiig

Hej tjejer!

Gratta M i efterskott från mig och B Jess!

Visst är det kul med återträffar. Jag var på vårt 20-års jubileum i somras och det var jättekul att träffa alla gamla klasskamrateter och se hur mycket dom ändrat sig sedan vi gick ut 9:an.

Åhhh... badkar.. milda marsvin vad jag skulle vilja ha ett sådant nu!! Men jag får nog snällt nöja mig med vår dusch i garaget *snyft*

B är väl inte så där jätteövertygad än om att vi ska skaffa ett gemensamt barn. Han vill avvakta beskedet från läkaren först innan vi bestämmer oss. Fast jag tror nog att han går att övertala

Valborgsmässohelgen har varit så där.. Vi for till Åland i lördags kväll. I söndags var jag med pappa ut och hälsade på farmor. Söndag kväll var vi och hälsade på några kompisar.
    Vi hade fått veta i mitten av förra veckan att en av B´s bästa vänner hemma på Åland var sjuk. Vi bestämde oss därför för att fara och hälsa på honom på måndag f.m. med en liten blomma. Tyvärr fick vi beskedet när vi kom dit att han hastigt och oväntat avlidit under natten Detta tråkiga sorgliga besked förstörde resten av helgen för oss. Det var helt enkelt inte kul att fara iväg på kvällen till andra kompisar och grilla och elda brasa o.s.v. Inte heller 1:a maj marknaden lockade utan vi for tidigt iväg till båten och satt där och väntade istället. B tar dödsfallet väldigt hårt och är riktigt nere och gråter ganska mycket. Själv tycker jag också det är jobbigt, men tar det kanske inte lika hårt som B gör. Visst blev det en riktig chock att få beskedet om att han inte längre finns, men jag försöker koncentrera mig på alla glada minnen vi har med honom...

Usch, idag är jag dock väldigt nedstämd och känner absolut inte för att sitta här på jobbet....

En glad nyhet i alla fall är att vi ska få vår bröllops-dvd innan månaden är slut. Vi blev lovade det av videografen i söndags. Han har lämnat bort filmen för redigering till en kompis och denna kompis hade gärna träffat oss för en intervju att stoppa in i filmen, men vi tycker inte det känns så viktigt med den biten och det sa vår videograf åt sin kompis

Nu måste jag tyvärr jobba vidare. Ligger stora höga här på mitt skrivbord i o med att jag varit ledig. Kikar säkert in här i kväll igen...

• Yllo

Karin: Ta kontakt med firman som installerade bergvärmen åt er. Våra element är från 40-talet och dom klarade utan problem bytet från oljepanna till bergvärme. Fast ni kanske hade direktverkande el? I vissa fall räcker det med att man luftar elementen då det kommer in luft i systemet i samband med installationen av pumpen. Börja med att lufta alla element och se om knäppandet försvinner (vårt gjorde det så fort vi luftat alla element). I andra hand tar du kontakt med firman och klagar över knäppandet. Vissa firmor erbjuder element till rabatterat pris om man beställt bergvärmen från dem.
    Att gå till en VVS-firma och köpa element kostar ganska så mycket!

Fönster... Jag vet att det finns någon firma som kommer och fixar till de gamla fönstren och byter ut det yttersta glaset till ett specialglas som fungerar som ett 3-glasfönster. Kommer dock inte ihåg vad den firman heter... Har också för mig att jag läst i "Vi i villa" om att man kan få någon typ av bidrag från staten för att man byter fönster.. kolla upp det!

• Victory

Oj, Ylva! Vad tråkigt med dödsfallet! Att ni inte ens hann dit för att hälsa på/ta avsked. Känner mig också jättedeppig idag men det går ju inte att jämföra med er! SKickar en kram som lite tröst.

• Izunia

oj oj ylva.. det där var en mkt otrevlig överraskning..Beklagar verkligen. Det är sa sorgligt när sant händer unga människor..

När jag läser om era kostnader är jag sa tacksam för att vi inte har hus! *pust!*
    Tycker allt annat kostar tillräckligt.. Nu ska det äntligen bli skönt med 2 löner iaf..

Ylva, om ni far positivt besked fran läkarna tycker jag verkligen att B ska kunna unna er ett gemensamt barn. I alla fall för din skull.

Jag väntar pa att din klänning ska komma sa ska jag skicka upp den till dig direkt!

Svar på tråden Glitter tråden...3