• Izunia

Glitter tråden...3

Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!

Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)

Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html

• Svar på tråden Glitter tråden...3
  • Yllo

Man behöver inte köpa smycken till en kille Min bror fick en kristallskål och tennföremål... men inte ett enda smycke, inte ens ett kors fick han

Jag är inte mycket för att köpa en "förbrukningsvara". Att B´s dotter fick en digitalkamera i konfirmationspresent förra året var inte mitt val och jag gillade inte alls det.

Just den här killen gillar smycken dock. Han önskar sig en ring, örhängen, halsband och en klocka (+ ett dataspel, men det vet han att han inte får).

• Izunia

oj ylva jag letade och sökte som tokig efter ny glittertrad... :(

Presenter är sa svart. Min mamma fyldde 50 nu i april och vi visste inte vad vi skulle köpa. Nu har jag hittat 2 biljetter, rad 3 mitt framför scenen till Elton John! Min mamma har tjatat och var ledsen när allt var slutsalt. Skitdyra biljetter dock men närmare kommer man inte!! :)

Skit maste skicka deklarationen...

• Yllo

Ha! B fick in sin igår Fast vi upptäckte att han missat ett avdrag i flera år Nu ska han begära granskning av deklarationerna för 5 år tillbaka och förhoppningsvis så får han tillbaka massor med pengar *ler förväntansfullt*
    Avdraget han har missat är reseersättning. I år var den summan på över 6000 kr och han har övriga avdrag på ca 3000 kr, slutsumman som han kunde dra av var över 10.000 kr

• Yllo

föresten Iza.. Var det fint i Madrid? Hann du se något?

• BlueTopaz

Äh, det är inte så svårt Jess, ni behöver fylla i blanketterna K2 och K6 för att skjuta upp vinstskatten och anmäla försäljning av bostadsrätt. I K2 kan ni dra av pengar för renovering glöm inte det.
    Sedan måste ni fylla i vad ni ska betala i f-skatt. Dela taxeringsvärdet i två (ni ska betala på varsin halva). I normalfall betalar man 1% av sin halva, men eftersom ni inte haft huset hela året delar du 1%- summan i 365 dagar och multiplicerar sedan med det antal dagr som ni haft huset (enligt datumet på köpekontraktet)

Är inte du i strejk Iza??

Här hemma är det bra nu, Känns så skönt!! Fick en hel del extra i lön också så jag är extra glad.

Måste till någon tantbutik och leta efter nya jobbdräkter... lite trist men jag kan inte bara ha svart och byxor. Fattar inte att det ska vara så jäkla svårt att hitta snygga jobbkläder!!

Nä, nu ska jag vila, har varit i norrköping hos Stadium idag och jag blir så sanslöst åksjuk av att åka X2000, vilket gör mig otroligt trött..

puss

• Izunia

jepp vi strejkar men jag är ledig sa det har ju inte stört mig! ;)

Ylva jag sprang bara runt pa Madrid flygplats och hann inte se sa mkt mer! haha! men jag har manga stopp i maj sa da far jag utforska mer!

Karin vad är det för jobbdräkter du behöver?
    Vad gjorde du pa Stadium?

• Yllo

Ja, Karin... varför måste du till en tantbutik? Har ni någon speciell dress code på ditt jobb? Här hos oss kan vi i princip vara klädda hur vi vill. Själv kör jag oftast med byxor och topp (ibland även collage tröja, men inte så ofta). Ibland kan jag även ha kjol på mig, men då oftast sommartid, fast jag föredrar byxor då jag inte är så förtjust i att krypa omkring på golven i kjol

Nu har vi äntligen fått tillbaka våran dator Kopplade in den igår kväll och såg att allt funkar som det ska.. fast det är lite knepigt att lära sig hitta bland Vistas funktioner Ser helt klart lite annorlunda ut.

• Ammo

Jag kör också vista nu, håller med om att man är lite vilsen...

Jo då Karin, vi har kommit förbi allt det där som har med vårt hus att göra. Håller på men det där med uppskov av vinsten mm, men vi ska fixa allt klart i morgon.
    Martin har ju landställe också med fastihetskatt, suck.
    Hur blir det om man drar av för all renovering? Om det står att man bytt tex kök, blir skatten inte påverkad av det sen eller är det ändrat nu?

Zara har ju mycket snygga jobbkläder, har du kollat där?

Jag tänkte vara ledig nu fram till på onsdag, skönt! Sen drar min slutspurt igång, ska besöka alla mina butiker fram till den 16:e maj, sen är det nog.
    Har också klädproblem kan jag lova. Vill ju inte gå ock köpa något nu när det bara är några veckor kvar och allt sitter ju som en säck potatis eller för tajt, suck.
    På jobbet måste vi ha mörka byxor, men som tur är innebär det även mörka jeans. Sen brukar jag alltid köra med jobb-Hp-tröjor för att lättare synas i butikerna, men vi får ha egna också.

Vad gör du på golven Yllo?

Idag ska jag ut med min gamla jobbarkompis som fick barn i januari, ska har picknicklunch ute, så jag måste åka nu.

KOmmer du strejka efter ledigheten också?

Jag fick löneförhöjning i veckan med nästan 2000 kr, så jag är också glad :),
    De var snälla mot alla, de brukar vara snåla annars och höja med typ 700 kr anars. Behöver ju varenda krona nu när ledigheten börjar. Och jag får det dessutom retroaktivt sen januari!
    Martin brukar också ha utecklingsamtal på våren, så jag hoppas han också får en bra höjning då.

• Yllo

Jag tror inte att du får dra av för renoveringen av huset.. däremot om du renoverat lägneheten så får du dra av den summan.. i alla fall var det så för oss när vi köpte huset och sålde B´s lägenhet

Vad jag gör på golven?? Jo, eftersom jag är dataansvarig här på jobbet så får jag allt som oftas krypa omkring på golven och följa kablar som sedan ska dras ut och stoppas in igen.. Värst är det i de rummen där städarna inte är så effektiva (slarvar) för där ligger dammråttorna i stora högar och går till anfall

Jag har nog helt klart missat att det är strejk just nu...

• Izunia

haha vad mysigt med dammrattorna! :D

Det är ju skönt att slippa bekymmra sig för vad man ska ha pa sig när man jobbar numer...! :) DEt är faktiskt mkt bekvämt med uniform!

Grattis till löneförhöjningen Jess! Alltid lika trevligt.
    Idag har jag och Andi cyklat runt hela stan med Gucci i cykelkorgen! :) Det är saaaa varmt idag!! Nice!!

Imorgon ska jag pa möhippa och jag är verkligen helt pank. Det kommer typ att ga pa 1000kr var och vi är bara typ 4...

Svar på tråden Glitter tråden...3