Glitter tråden...3
Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!
Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)
Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html
Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!
Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)
Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html
*hoppar ivrigt upp och ner på stolen* Åhhh, jag önskar att klänningen kommer i morgon
Jo, Iza, hus är dyrt.. men visst är det också roligt att ha ett hus. På sätt och vis har man lite mer frihet än när man bor i lägenhet. Tomten är också ett plus (fast kan även vara ett minus). Det är kul att strosa omkring i trädgården och kika på allt som kommer upp. Igår stod jag och studerade våra plommonträd som vi planterade i fjol och konstaterade att det ena snart kommer att börja blomma så vi kanske kan skörda våra första plommon på det i år Gammelträdet (plommon) är översållat med blom så jag tror att det blir ett bra plommonår i år. Äppelträden kommer också snart att börja blomma. Ser de små rosavita knopparna som börjar svälla nu.
På minussidan med trädgården är väl.. Klippa gräset, rensa ogräs, kratta löv och skotta snö
Bklagar verkligen Ylva, tråkigt att höra :(
Karin, jag kollade lite ca priser med syrrans man Lasse som är byggare. De satte ju in bergvärme i höstas och har även bytt sina gamla element.
Han sa att sånna element är mycket billigare än direktverkande el element eftersom det är endast till för att vattnet ska strömma igenom, inget annat.
Nu har ju han specialpriset när jan själv köper via firman men han trodde runt 1500 kr per element.
Hörde med Martin och vi betalade mer är 2000 kr st för våra ca 2500 i snitt, vissa var mer och vissa mindre.
Fönstrena som jag nämnde innan heter Energiglas. Han trodde att ett stort dubbelfönster kostar ca 1500 kr att byta glas i. Då kan ni behålla karmar mm om det inte är ruttet eller förstört.
Man byter bara inneglaset till energiglas tror jag.
Åh igår badade vi skumbad båda två, så mysigt! Det var inga som helst problem att ligga 2 st i det och ändå täckas helt av vatten. Det är både extra djupt och brett. Martin som inte är den som gillar att bada sa tom att åh vad skönt detta var det måste vi göra snart igen. jag älskar ju att bada, har inte haft badkar sen -00.
Sorry att jag lånar tråden, tjejer.
Iza!
Vill hålla mig lite hemlig (men du vet vem jag är) då jag planerar en möhippa för fullt och bruden florerar säkert här i krokarna. Men i allafall, vet du om det finns en sminkös i Lund som kan komma hem och sminka och ge lite råd och tips?
Fixar du fortfarande naglar/vanlig manikyr?
Ciao Bella!
Min M! Jag tror jag har koll pa vem du är.. :) Men kanske inte OM du FORTFARANDE planerar en möhippa... :?
Du kan väl maila mig pa bellanails10@yahoo.se
Jag vet en tjej som sminkar hemma men hon provsminkade mig till mitt bröllop och jag blev otroligt missnöjd sa henne rekommenderar jag inte. Däremot var jag toppennöjd med MUS. Vet inte om de kommer hem dock..
Naglar har jag inte sa mkt tid med numera. Mest bara nära vänner.
Ciao! :)
Nej men fy Ylva, stackars Bosse!! Skickar en kram till er båda!
Vi har Luftat elementen i veckor nu, det hjälper dessvärre inte. Det är troligen den tunna plåten i elementen som inte klarar tryckförändringen när värmepumpen då och då trycker ut varmt vatten.
Tyvärr har inte bergvärmebolaget med elementen att göra, de kan ju inte veta vad våra element klarar och inte klarar. Tomas ska dock ringa och be om hjälp att lösa problemet.
Jess: jo, jag har hört om de där nya fönstrena, det var dem jag menade. De är mkt billigare men det är ändå mkt pengar för våra många och stora fönster =(Det är träet runt omkring som behöver slipas och målas igen samt kittas om, själva glasen är det eg. inget fel på.
Nej, ibland undrar man varför man köpt hus??! ;)
Idag har jag en riktigt urkass dag! Precis allt har gått fel på jobbet och jag har gjort fel med en grej trots min noggrannhet som på sätt och vis kostar företaget en slant. Men jag är iaf inte ensam om att göra fel, om nu de tär ngn tröst. Usch vad jag är arg och riktigt besviken på mig själv =(
Jag känner mig så himla ung/ liten ibland, som att jag aldrig kommer att växa upp och klara att stå på egna ben i mitt jobb. Men chefen brukar påminna om att jag faktiskt bara jobbat "på riktigt" i 3år, resten har varit plugg, mammaledighet osv. Önskar jag kunde vara lite mer som han..
karin vad trist att allt gatt sa fel idag men det händer alla. Den där känslan av att vara tva skitar hög och fortfarande känna sig ung/naiv/ och oauktoritär finns hos mig med. Man undrar om man nansin växer upp.. :?
Nu har vi hittat en bil som vi till 99% kommer att köpa.
Har sån tur att en butikschef tipsade mig om att en kille som tidigare jobbat på Onoff nu jobbar på WW och han var så skjysst att han slog honom en signal för att se om han kunde hjälpa mig.
Jag har inte träffat honom sen han slutade för 1,5 år sedan, ändå trollade han fram en bil till inköpspris.
Vi vill ju ha en Passat eller en Volvo v70 under 100.000. Det man får för runt det beloppet är en bil som gått ca 12-13000 mil, årsmodell 98, 99. Jag vill ju även ha en automat och då är det ytligare 5-10.000 upp.
Detta är en Passat -00, automat, gått drygt 9000 mil, 1.8 turbo, silver metallic, 1 ägare och både sommar och vinterdäck på ALM följer med ...och priset....72000!
Inte den sexiaste bilen men bra komfort.
Vi får den alltså för deras inköpspris, inte en krona lägger han på!
Men just nu är det en kille/handlare/stammis som har den på "lån", men den tillhör dem, så jag vet inte när vi kommer kunna få den för han fick inte tag i honom nu.
Jag blir ju av med min bil om 2 veckor så jag hoppas jag hinner få den tills dess.
Man blir nog aldrig vuxen tror jag, jag är också ett barn till och från och man känner sig otillräcklig.
Nu har jag börjat åka runt en sista vända till alla mina butiker för att säga hej då. Det känns väldigt konstigt måste jag erkänna. Jag ska ju inte sluta och har inget annat jobb att se fram emot utan bara... hej då, nu kommer en annan snart och besöker er.....skit skumt och vemodigt...
Trist att du haft en så dålig dag Karin! Jag tror att vi alla någon gång känner oss 3 cm hög och inte värt ett ruttet lingon. I alla fall gör jag det lite nu och då Ibland kan jag inte fatta att jag faktiskt närmar mig 40 (bara 3 år kvar nu *ryser*) utan känner mig som en nyutbildad oerfaren 18-åring, detta trots att jag arbetat sedan jag var 17 år (började sommarjobba när jag var 8 år gammal).
Jag har inte heller någon bra dag idag. Känner mig skitkrasslig, vet inte varför, jätte trött och hängig. Var dock iväg till Skärholmen idag efter jobbet och köpte mig en snygg svart topp och ett vitt linne. Blir bra att ha på begravningen tillsammans med svarta byxor och kavaj. Kom hem och B säger att vi ska fara till kompisar (samma som vi var till i går och som jag glömde min jacka med hemnycklarna hos). Ok, sa jag.. bara jag får lägga mig ner och vila lite först. Visst, jag väcker dig kl 18 sa B. Kl 19 vaknade jag och upptäcker att bilen är borta. Ringer B och han säger att han inte lyckats väcka mig trots att han försökt 2 ggr Alltså lät han mig sova vidare och for iväg själv. Dock kom han ihåg att hämta hem min jacka
Tjejer, kan ni fatta att vi snart varit gifta i 1 år?? Ok, Karin, Iza och Jess har ju fortfarande några månader kvar, men för mig och Vicky är det bara ett par veckor kvar till våra 1-års dagar! Jag har planerat att vi ska fira det med att äta en god romantisk middag, levande ljus och så har jag beställt en identisk tårta, samma som bröllopstårtan fast bara en våning och 6 bitars, åt oss att festa på
Vem vet, kanske jag t.o.m. kommer ihåg vad tårtan smakade *flinar glatt* Jag minns att den var god, men att den tog slut fortare än kvickt och att jag bara fick en liten bit av den
Ja jösses, det är ju bara en månad kvar tiller bröllopsdag, vad fort det har gått!!!
Nu när du nämnde tårtan så glömde jag berätta att vi mumsade för fullt på vår bröllopstårta i måndags när vi hade fest.
De sägs att om man får den lilla tårtan kvar så ska man frysa den och äta upp den på årsdagen. Vi hade de 2 minsta kvar men ville inte vänta så länge så de tinades upp till festen. Och de var precis lika fina och goda som på vårt bröllop! :)
Har precis haft "operation rädda katt ur träd". Grannen är borta så vi passar deras katt. Nu när jag skulle släppa in den kom en annan katt och jagade upp den i ett träd. HUr hon kom upp är kostigt för det fanna knappt några grenar på björken?! Och där satt hon! Efter 20 min lockande och hon försökt på egenhand så fick Martin hämta stegen. Katter brukar ju alltid komma ner på egen hand, men hon satt bara och jamade och eftersom hon varit ute sen i morse så ville jag inte vänta ut henne heller utan släppa in henner så hon fick mat.
B gav bort den lilla tårtbiten (där brudparet satt och som var orörd) till serveringspersonalen... Själv hade jag tänkt att vi skulle äta upp den så att man fick sig en rejäl bit, därför har jag nu beställt en exakt likadan. Kommer även att stoppa dit brudparet också